• Tinzi

Så jäkla besviken!!!!!!

Efter min första förlossning så bestämde jag mig för att aldrig i livet bli gravid igen om nånsin föda ett barn igen då allt var fruktansvärt traumatiskt för mig.

Sen blev jag gravid, och tänkte att jag behåller barnet men bara om jag får snitt, började på Aurora samtal, till slut kunde jag tänka mig vaginal förlossning igen, OM de gjorde tilläxt UL och satte igång mig beroende på barnet vikt.

(sonen vägde 4,5 hade 37 i huvudmått och fastnade)

Sen i onsdag kom jag till läkaren som säger att dom inte tänker göra tillväxt UL då det ändå är så osäkert, (är la rädd att jag ska bli rädd kanske)
    och att de EV. kan tänka sig att sätta igång efter 39 fulla veckor + 3 dagar.

Känner mig så ÖVERTALAD och besviken och inte alls trygg i detta och ingen lyssnar på mig!

Jag vill ha tillväxt UL, jag vill komma mognade för ev. igågnsättning i v. 38 OM barnet ä stort igen, jag vill inte föda ut i v. 39+4 om barnet är stort och jag inte ens får veta om det. NEJ!!!!

• Svar på tråden Så jäkla besviken!!!!!!
  • April Mamma

Tråkigt att du inte kan få göra ett till ul, kan du inte boka privat då om du känner att du blir lugnare av att veta.

Jag födde också ett stort första barn 4680 g 56 lång. 38,5 i huvudmått...
    sprack sönder massor o fick sys på operation.

När jag väntade mitt andra barn så blev jag erbjuden att gå på Aurorasamtal men kände inte något behov av det. Dock så påpekade jag att jag ville göra ett vikt ul mot slutet av graviditeten och det fick jag göra.
    Då såg man att han låg ca 19% över normala vikten och skulle då väga ca 4000g vid bf.
    Bad även om att få bli igångsatt och var på koll på spec mödra på KS och då var jag öppen och mogen så jag fick då bli igångsatt två dagar senare på bf dagen. Ut kom en stor kille på 4745g 53 lång. 745 g fel från uppskattningen.

Stå på dig och be om att få göra ett ul osv. Lycka till.

• saja08

du tänker som jag. vi väntar vårt första barn. jag är kort och vet ej om mitt bäckenet är stort nog för vaginal förlossning. min bm har nämnt att hon ska undersöka mig angående detta. jag vill absolut inte vara med om en långdragen förlossning som sen slutar med kejsarsnitt, bara för att barnet inte kommer igensom kanalen samt /ev är förstort. jag tänker ta upp detta i mitt förlossningsbrev. får jag min bäckenetsundersökning och de säger att det är för trångt tänker jag be om ett planerat kejsarsnitt med en gång!!

Svar på tråden Så jäkla besviken!!!!!!