• MamaJ

Förlossningsrädsla?

Jag är gravid i 30 veckan och jag har tänkt ganska mycket på förlossningen. Jag är inte så rädd - ännu iallafall. Jag har ju ett tag kvar förhoppningsvis men man vet ju aldrig. Jag tänkte bara fråga vad det är som gör er så rädda så kanske jag kan bearbeta känslan på ett sätt så att jag inte kommer dit helt oförberedd.. är lite rädd för att spricka dock men inte för smärtan elr likn...

...skriv av er.. Vad är ni rädda för?

ivantanpaliten.blogg.se/

• Svar på tråden Förlossningsrädsla?
  • MamaJ
    minjatq skrev 2009-11-17 18:28:05 följande:
    hej jag är gravid i v 13 och jag är så otroligt rädd för smärtan.. inte för att spricka utan den smärtan man kan uppleva...huuuuu
    okej.. för mig är det tvärtom .. vill absolut inte spricka - är int så rädd för om det gör ont dock.
  • MamaJ
    Keepin skrev 2009-11-17 18:31:41 följande:
    Hej! Jag är gravid i v 15. Jag är rädd för att något ska gå snett, antingen med bebisen eller med min kropp. Typ att bäckenet vrider sig eller att svanskotan spricker...usch!! Eller, rädd och rädd...det är inget jag går och oroar mig för direkt, men jag kan bli lite småskakis när jag tänker på det.Sen tänker jag också på hur många kvinnor som faktiskt klarat av en förlossning galant, trots all smärta och ev komplikationer. Jag ska också bli en av dem coola starka mammorna!
    Smart att sikta in sig på det ;) gör jag med!
Svar på tråden Förlossningsrädsla?