• Bette

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Natten har varit kanon, liten sov från tolvslaget till kl 05:00 och sedan amning och promenad ute vilket var mycket mysigt och så sov han från kl 06:30 till 09:30 och sedan amning igen i sängen och sedan sov han bredvid mig till kl 12:00, det var så mysigt, så idag är jag utsövd. Skall försöka få honom att sova så varje natt från kl 00:00 till kl 05:00.

Emmy: Jag hoppas också att du vill ta emot oss alla.

Kramar

Bette

• Bette
    plupp06 skrev 2010-01-01 13:24:12 följande:
    Nej, tänker nog vänta tills RUL i vecka 19/20 innan jag berättar på jobbet. Men börjar magen synas innan så får jag väl berätta.. Gott nytt år alla!! Var hos några vänner igår och åt gott och hade det allmänt trevligt. Skönt med några extra dagar ledigt från jobbet. Ang resan hem till Emmylou har jag har ingen bil, men jag är van att åka kommunalt Vi ska nog köpa bil snart, då vi troligtvis ska flytta om någon månad. Där vi bor nu är det nästan omöjligt att ha bil då det inte går att få tag på parkeringsplatser samt att man måste flytta bilen från gatan var och varannan dag pga städning. Det kommer bli ett stressigt januari och februari då vi nu kontaktat en mäklare för att sälja vår nuvarande BRF. Lite nojjiig att det ska bli svårt att sälja nu då det enligt mäklaren kommer läggas ut mängder av lägenheter till försäljning i januari. Fotografen kommer redan om några dagar så det är väl dags att sluta hänga på FL och istället ta fram moppen
    Vad härligt att sälja lägenheten och köpa nytt, det låter underbart. Jo det är bara att ta fram moppen och storstäda.

Igår var mycket lugn kväll, våra gäster gick strax efter tolvslaget, de var också mycket trötta. Killen i sällskapet hade dessutom varit förkyld och var på sluttampen och höll precis på att bli frisk så han var inte heller så pigg på något festande och maken han har åkt på halsfluss och käkar antibiotika så han drack inte heller alkohol och jag drack inget och inte den andra tjejen heller. Vi skålade dock i champagne vid tolvslaget, det var trevligt. Sedan sov vi alla till kl 05:00 och C sov jättebra sedan under morgonen också. Det enda som var var att mina bröst var överfulla med mjölk, det läckte massor från det andra bröstet när jag ammade honom vid kl 05:00. Idag på förmiddagen har jag badat C, det var mysigt.

Hoppas att han sover från tolv till kl 05:00 inatt igen, jag ska jobba mot det.

Jag har inte prövat vår babybjörn ännu, är det inte risk för att han jämt vill bli buren då eller?

Bette
  • Bette
    anirac1 skrev 2010-01-03 02:29:20 följande:
    Hallå Sorry för jag inte har uppdaterat Er... Min igångsättning gick åt pipsvängen... Så det blev akut snitt den 25/12 kl 22.08 föddes sonen Texas. 46cm lång och 2770gr. efter ha vart på BB ngr dagar så har vi nu äntligen kommit hem. Å vi mår bra och försöker få lite rutiner. Han äter mest hela tiden å e en glad liten "skit" =D Kan ännu inte riktigt förstå att jag nu är MAMMA??? Men det är helt underbart å fantastiskt jag bara myser ;) Massor av kramar till Er alla som kämpar. Åter igen vill jag ge Er hopp eftersom det tog 10 år för mej att få denna skatt jag nu har i min famn.... Ge inte upp det blir Er tur med snarare än ni tror.
    Stort grattis till killen,  hoppas att allt går toppen hemma.

Kramar

Bette
  • Bette

Inatt har C sovit från kl 20:30 till kl 01:00 ca och sedan från kl 02:00 till kl 04:30 och sedan vaken ett tag så det blev från kl 06:00-08:15 och sedan så somnade han om i min säng och sov till kl 10:30 ca.

Hoppas att alla andras natt varit bra.

Kramar

Bette

• Bette

Hej på er,

Idag skall jag och skrutt iväg och hämta paket, det är till honom en åkpåse och så är det ett babynest som vi tänkte lägga i spjälsängen. Inatt har han vaknat två gånger bara, det är toppen. Kl 02:00 var första vändan och sedan vid 05:30 och så har han somnat om båda gångerna så han har sovit totalt 10 timmar. C har fått sova i sitt eget rum inatt, det var toppen faktiskt, man sover själv mycket bättre då. Rummet är mycket nära vårt så man hör honom väldigt väl samt att man sover mycket bättre själv. Så ikväll bär vi över hans spjälis i det rummet samt att det kommer stå en extra säng där som skall bäddas ikväll, där tänkte jag amma och eventuellt ibland sova, det beror på.

Bette

• Bette
    villsågärna38 skrev 2010-01-04 12:08:43 följande:
    Hej Bette! Så roligt att höra att C sover så bra på natten, det är hoppingivande för en förhoppningsvis blivande mamma Sov han i sängen med er i början, när flyttade han över till egen säng? Låter jättesmart att han sover i egen säng och rum då det ju är så viktigt att både han och ni får sova gott, då blir ju livet så mycket lättare!!! Kram
    Han sov i början i vår säng men det gick inte, vi kunde inte sova något bra då. Nu har han sovit i sin barnvagn, det har varit toppen faktiskt. Inatt skall han sova i babynestet som skall ligga i hans spjälis, vi får se hur det går förhoppningsvis går det toppen.

Jo det är svårt att få de att sova bra på natten faktiskt, och bebbar behöver mycket sömn så är det. Nu skall vi rulla bil och då sover han eftermiddag, det blir skönt för honom, nu har han precis ätit och så har han lite ont i magen.

Hoppas innerligt det blir ägg till er vecka 6, det ska bli spännande att följa dig tycker jag, hoppas du plussar snart.

Kramar

Bette
  • Bette
    villsågärna38 skrev 2010-01-04 13:32:26 följande:
    Tackar så för alla tips då jag är en person som inte klarar sömnbrist så himla bra. Det kommer verkligen att vara prio att få vårt ev framtida barn att sova bra Har en väninna som efter drygt ett år fortfarande har barnet sovande i deras säng för att varken hon eller den lille kan slita sig ifrån varandra och det har frestat så på deras äktenskap, sömn etc att det blivit superkris mellan henne och hennes man. Maken vill att bebisen ska sova i egen säng men inte mamman vilket också leder till bråk. Huga, där vill jag absolut inte hamna. Tycker att det ni gör låter så mycket mer klokt Ja håll tummarna för oss. Hoppas, hoppas verkligen att det ska bli ägg till oss också i v.6!!! Kram
    Jag tror också att det är bra om de sover i egen säng/vagn och rum. För mig handlar det om att jag rör mig så mycket på natten så jag är så rädd för att jag ska rulla på honom, sedan så får inte maken den sömn han behöver för att orka med jobbet heller, då är det bättre om bebben sover i vagnen/egen säng.

Bette
  • Bette
    Emmylou skrev 2010-01-04 18:19:34 följande:
    Hej på er! Ni pratar sömn här ser jag. Alltid högaktuellt Adam har sovit i sin egen säng sedan han var sisådär 6 veckor gammal. Den står dikt an mot min sida av sängen. Jag sover inte alls bra med honom bredvid mig i sängen. Vi får se när vi flyttar över honom/sängen i hans rum. Har sövt honom i bärsele på dagarna (när vi inte varit på promenad & han somnat i vagn), men tröttnat på det. Han blir ju tyngre & det sliter på knän att stå & gunga. I dag har jag 2 gånger sövt honom i vagn inne, körde den över liten mattkant. Han somnade snabbt båda gångerna & sov gott när jag slutade köra vagnen direkt efter att han somnat. Det är inte jobbigt att rulla vagn i 5 minuter jämfört med att stå & gunga med bärsele. Han vaknar inte heller när jag lägger ner honom, ligger ju redan där. Har funkat superbra i dag! Tänker oxå att steget är kortare från att köras i vagn över matta till att somna liggandes själv utan vår inblandning, än att bäras & vara så nära man bara kan till att somna liggandes själv. På natten somnar han om själv i sin säng efter amning, det är bara dagarna jag använt sele. Villsågärna: snart vecka 6. Hoppas så för er skull! Hoppas ni mår bra allihop! Kram
    Det är som Christian, han är fem veckor idag och har sovit i sin säng i eget rum inatt precis som natten innan och det har gått superbra. Jo jag tror precis som du att man skall börja tidigt med spjälsängen. Han sov i sitt babynest i spjälsängen. Det handlar ju om att vi mammor skall hålla i många månader framöver så för att orka måste ju vi få sömn också.

Inatt var det hunden som störde mig {#lang_emotions_smile}

Bette
  • Bette
    Pricken76 skrev 2010-01-05 12:20:29 följande:
    Grattis Bette & Emmy till att era killar sover bra själva. Vi har försökt att få henne att sova i sin vagga från första början, men det har bara gått enstaka nätter. Jag sa redan innan hon kom att hon ska sova själv, men vad gör man när det inte går? Tips tas tacksamt emot. Jag skulle sova så mkt bättre om jag inte hade henne bredvid mig. På dagarna är det inga problem att få henne att somna i vagnen eller i babysittern, utan det är bara nätterna som hon inte sover själv. Burr vad det är kallt i dag, här är det -14.  Och jag måste ta en sväng ut, gäller att klä sig rätt.
    Jag köpte ett babynest som jag har lagt i spjälsängen. Det är en kvinna som syr de själv och säljer, hon har annons på blocket. Christian tyckte i allafall om den inatt, får se hur det går natten som kommer. Jag ser till att släcka ner i huset på kvällen och dämpar ljudet på tv:n om den är på osv för att skilja dag mot kväll.

På natten brukar han somna vid mitt bröst ofta när jag ammat, lätt att bar lyfta över i sängen då.

Bette
  • Bette
    Emmylou skrev 2010-01-05 14:02:01 följande:
    Hej på er! Miss Maple: En 2-åring som blir pratsugen mis i nassen kan inte vara lätt att styra mot sömnen. Hoppas hon kommer på bättre tankar i natt & pratar med John Blund i stället. Bette- Så är det inte bebben så är det hunden som väcker dig. Ojne vojne, när ska du få sova? Pricken- ja, det är inte lätt det där med sömn & bebisar..  Jag lät Adam somna ordentligt, åtminstonde 10 minuter- gärna 20, innan jag lade honom i egen säng i början. Lättast var det när jag ammade honom i sängen, han somnade & fick ligga kvar en stund. Om jag var för snabb med att lägga ner honom i egen säng vaknade han alltid & man fick börja om. Så var det också hela tiden innan jag kom på att avsluta kvällsamningen just i sängen & inte uppe i soffan. Vi har också varit på promenad i dag, -14 här med. Köpte termobyxor i går, superskönt! En söm sprack upp när jag tvättade dom i går dock så maken är i butiken & gör en reklamation nu. Didriksson som kostade 1200, alla kläder kan gå sönder med man tycker det är lite tråkigare när man köpt några "schyssta".. Nu sover A sött i sin vagn. Då har jag tid att sitta här framför datorn. I kväll kommer svåger & svägerska med deras 3 barn hit & äter middag. Vi har varit borta både jul & nyår & jag ser fram emot att umgås med folk här hemma, A:s saker inom räckhåll inkl sängen. Sköt om er! Kram 
    Termobyxor låter härligt, det är välbehövligt i denna kyla. Jo vovsen hade svårt att sova inatt, han gick runt mycket och så där.  Det är trevligt när man har gäster hemma och slipper åka iväg, man har alla saker på plats liksom. Som du säger sängen är inom räckhåll samt leksaker osv. Nu skall jag väcka lilla gosen och byta blöja och sedan amma. Idag har jag köpt ett babygym till C samt lite bodysar och så där. Nu skall jag gå ut till killen och ta upp honom.

Kram

Bette
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6