• Emmylou

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Klass 1 varning Sthlm, kan komma 10-15 cm nysnö. Tidvis kan vinden vara frisk, sydvästlig

• Emmylou

Hej på er!

Valde faktiskt att boka om BVC-tiden till nästa vecka. Med tanke på hur det vräker ner snö åt alla håll & kanter här är jag glad åt att slippa gå ut!

Adam sover sin lång-vila. Mysigt att vara inne i trygghet med stormen vinandes där utanför. Norrlänningarna skulle nog inte kalla det storm, men en feg 08:a som jag tittar ut med förskräckelse

Hoppas ni mår bra allihop! Kram

• Emmylou

Hej alla!

Här är en till som gärna går i ide´. Jag gillar verkligen vinter & snö, men det här har gått för långt nu.. Får springa ut & skotta när A sover. Vi har en stoor uppfart, toppen i vanliga fall- men jag vet inte var jag ska lägga all snö.. Nyss åkte plogbilen äntligen på vägen & plogade upp en giant vall som jag fick ta mig an. Min rygg vill inte mer! Maken är på kickoff i kväll, så jag får nog ge mig ut & skotta i kväll när A somnat för natten också. Blä...

Bette- kors, vad skönt med en hel natts sömn! A vaknade bara 1 gång, vid 04. Annars sov han från 21 till 07 han också.

Pricken- trottoarer har jag inte sett sedan i höstas, minns inte var det finns några...

Kram alla!

• Emmylou

Hej på er!

Pricken- jag missade stretchingen efter skottningen tyvärr.. dum man är.. Hastade ut när A sov med babywatcher & telefoner i fickan.

Bette- jag har tyvärr inget hav alldeles i närheten, hade gärna dumpat vår snö.

Ni verkar få sova så bra, är lite avis.. Men, de senaste 2 nätterna har varit bra. I natt blev det amning vid 02. Vid 06 började han låta & krångla i sömnen så till slut tog jag upp honom & gav honom mat. Sen somnade vi om till kl 08. Hade jag inte väckt honom hade jag dels fått ligga & bli väckt av hans ljud & sen hade han förmodligen vaknat vid 7 & inte velat somna om. Kan bli så där om han vaknar i nån speciell skarv där på morgonkvisten.

I dag snöar det bara lite grann.. I fm var det jättevackert väder här, vi var på en skön promenad. Solen sken, snön gnistrade & små små snöflingor virvlade runt & såg ut som silverkonfetti i solen. Det behövdes efter snöovädret!

Skönt att det är fredag! Snart blir det fredagsmys Trevlig helg alla! Kram

• Emmylou
    kramiiis skrev 2010-01-29 15:46:36 följande:
    hej hopp alla!vill önska er en trevlig helg!min har iaf börjat bra med ett brev från KS som säger att vi är godkända. så nu ska jag ringa nästa vecka och kolla läget tänkte jag Åhhh hoppas vi får komma igång snart kram på er
    Grattis!! Hoppas det går undan nu! Stor kram
  • Emmylou

Hej alla!

I dag har vi varit på kalas hos min Mamma. Intensivt, men trevligt. Det var dock SÅ skönt att komma hem på kvällen. & nu ska det bli ack så skönt att gå & lägga sig!

Hoppas ni alla haft en mysig lördag & att söndagen blir bra! Kram & Sov gott

• Emmylou

Coulis- STORT GRATTIS till lille sonen!! Åh, vad skönt att allt gått bra! Det koomer säkert gå bra nu nör maken börjar jobba, försök att inte ha så höga krav på dig själv så ordnar det sig. Sköt om er! Grattiskram

Kramiiis: Klart du får en liten att ta hand om en vacker dag! Då tycker man att det var värt all väntan & längtan man känt, jag lovar!

Bette- Ammar oftast 7 gånger/dygn (ibland 6) nu när 1 mål är utbytt mot vanlig mat. De ska amma minst 6 gånger enl BVC.

Vad sägs om att komma hit & hälsa på en em vid 15-tiden? Kanske mån om 2 veckor 15/2? Någon som vill?

I dag har vi haft besök av en kompis med dotter. Adam var inte alls på humör,  flickan är 3 månader äldre än honom & älskar att peta andra barn i ögonen. Hon "tog" hans leksaker också. Det var inte populärt förstås. Nu sover han gott lilla gosingen.  

Kram Kram

• Emmylou
    villsågärna38 skrev 2010-02-01 15:28:14 följande:
    Hej hopp!!!Imorgon ska jag på vul och titta på slemhinnan. Hoppas att den vuxit som den ska. Vi har börjat nedräkningen nu eftersom det blir ET nästa vecka om äggen räcker till oss. Håll tummarna!!! Kram Coulis: Grattis!!! Kramiiis: Usch, låter inget vidare men säkert ingen fara. Kram Pricken, Bette, Estra, EmmyLou - stora kramar till er med!!!
    Åh vad spännande, hoppas hoppas hoppas på ägg till er! Håller alla tummar jag har!

Bette- kul att du kan, vi hörs mer om det, ja. Någon mer?

Kram
  • Emmylou
    kramiiis skrev 2010-02-01 21:23:34 följande:
    emmy och bette: jag träffas gärna även om jag inte hängt i tråden så länge Om jag får förstås kram på er
    Klart du är välkommen om du orkar ta dig till Åkersberga!
  • Emmylou
    AmelieS skrev 2010-02-01 21:45:20 följande:
    Hej på er!Vad mycket som händer i tråden nu, kul!Coulis, stort grattis till er son. Jag har tänkt på dig, roligt att du uppdaterar oss.Estra, grattis till ett lyckat RUL. Känner du dig gravid nu på riktigt?Jag är i v 24 nu och det är en bra tid tycker jag. Jag har fortfarande en ganska liten mage men känner sparkar flera gånger om dagen, oftare och oftare. Det är skönt att få bekräftelse hela tiden från den lilla. Det är tur att man har nio månader att vänta barn på, det är svårt att ta till sig annars efter många års kämpande.Villsågärna, jag håller tummarna för att det blir ägg till er också. Jag har förstått att hormonbehandlingen är riktigt påfrestande för dig denna gång. Det är så olika hur vi reagerar på dessa hormoner, lite konstigt är det.Finns det flera aktiva i tråden som är gravid förutom Estra och jag?Annars är jag näst på tur att föda. Nästan fyra månader kvar, 25 maj är BF.Kram till alla, skriver snart igen.
    Hej Visst är det underbart att känna sparkarna! Jag tyckte också att det var bra med en förberedelse-tid innan bebis kom ut, trots att man förberett sig mentalt så länge så är det, som du skriver, svårt att ta til sig. Har kompisar som pratat i termer "vi ska få barn det & det datumet", jag hade svårt att inte lägga till "om allt går väl". Hoppas du får må bra resten av graviditeten! Kram

Sov Gott allihop! Har nyss tittat på Spårlöst där en kille adopterad från Thailand åkte dit för att hitta sin tvillingbror som han upptäckte bor i Sverige, också adopterad. Helt crazy! Trevligt att avsluta denna dag med att titta på det. God Natt
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6