• plupp06

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Villsågärna: Pust, vad skönt att slemhinnan såg så bra ut, den kommer definitivt att gosa till sig ännu mer på 1,5 vecka.

• plupp06

Måste enligt min BM välja sjukus att föda på. BM mottagningen jag går på har garanterade platser på BB stockholm Danderyd men jag får tyvärr inte föda där pga att man måste ha en komplikationsfri graviditet. Så nu måste jag välja något annat ställe. Hur resonerade ni? Valde ni det som ligger närmast hemmet? Är det skillnad på sjukhusen?

Känns konstigt att bolla desa frågor redan nu, har ju knappt accepterat att jag är gravid

• plupp06

Bette: menar du vanliga förlossningen på Dnaderyd eller BB stockholm där?

• plupp06

Emmy: Låter otroligt tungt att gå med en vagn i detta busväder. Men du får se det positivt med lite extra konditions och styrketräning på en och samma gång. Jag själv orkade knappt masa mig hem från tunnelbanan och de enda extra jag bar på var ju bara lilla handväskan

DS verkar ju bra, men SÖS ligger betydligt närmare. Får nog fundera lite. är ju ett tag kvar!

• plupp06
    villsågärna38 skrev 2010-02-05 15:09:07 följande:
    Nu har de ringt från Huddinge!!! På måndag ska maken in och då är det ÄP för donatorn. Det såg lovande ut idag men de vet ju självklart inte förrän på måndag om äggen räcker till oss. Planerat med ET för mig onsdag em om det går vägen. Börjar med progesteronet på måndag också. Sååå himla pirrigt Håll tummarna ännu hårdare nu för oss i helgen!!! Kramar
    ÅÅÅÅÅÅÅ vilket positivt besked! Nu kan ni njuta ordentligt i helgen och ladda inför nästa vecka. Jag kommer ihåg hur nervösa vi var om det skulle räcka till oss (även vi var andra mottagarpar) så när Huddinge ringde på ÄP dagen och sa att vi fick 11 ägg så började jag gråta av glädje.
  • plupp06
    villsågärna38 skrev 2010-02-05 15:39:26 följande:
    Oh, va fantastiskt! Fick ni hela 11 ägg. Har inte ens vågat tänka att man kan få så många. Hur många blev befruktade? Kram

Det var bara 1 som utvecklades som det skulle och det fick jag! 2 till hade befruktats och delat sig men de klarade inte av att frysas tyvärr. Sedan så var det ett antal som befruktades av två spermier och de fick ju kasseras direkt.

Jag skulle börja med albyl/trombyl redan nu om jag var i dina skor.
  • plupp06

Emmylou: Urk, stackare som åkt på magsjuka, both ways dessutom låter mindre trevligt. Krya på dig!

• plupp06
    villsågärna38 skrev 2010-02-07 14:38:15 följande:
    Hej vänner! En liten fråga bara... Ni mer erfarna på ÄD - vad hade ni för Progynondos när ni gick på HS? Jag tar 2 mg 3 ggr dagligen men har läst att många som gjort ÄD utomlands tar fyra om dagen ist. Hade ju en slemhinna som var 8 mm i tisdags morgon och funderar på om jag kanske borde öka dosen till fyra om dagen nu de sista dagarna inför onsdag för att vara på säkra sidan? HS menade att det räckte med tre om dagen men man blir ju lite osäker då många har andra doseringar. Blir nervös att den inte ska vara tillräckligt tjock. Kanske bara är allmänt nojig och hispig idag men svara gärna om ni har några kloka erfareneter Kramar på er alla!!!
    Hade samma som dig dvs 2mg x 3 st dagligen. Min slemhinna var 7 mm vid VUL 1 vecka innan insättningen. Vad den var vid ET vet jag faktiskt inte men de sa att den såg ok ut.
  • plupp06
    villsågärna38 skrev 2010-02-08 09:51:55 följande:
    Pirr, pirr... kan inte koncentrera mig på något annat, kan inte äta, jättesvårt att sova i natt. Var tvungen att ta ett glas vin till slut för att somna och jag som bestämt att jag inte skulle dricka nån alkohol veckan innan ÄD... ja, ja... man måste ju sova också för att orka. Maken lämnade sitt prov vid 8/8.30 imorse. Nu väntar vi bara på besked. Kramar till er alla!!!
    Tänker på dig, hoppas de ringer snart med positivt besked.

Lite vin är ingen fara, är ju bra för cirkulationen
  • plupp06

Villsågärna: NEEEJ, fy vad orättvist. En stor kram till dig.

• plupp06
    villsågärna38 skrev 2010-02-08 12:29:11 följande:
    Tack för ert stöd Estra och Emmylou!! Så skönt att ha er här på FL, har inte så många i min närhet som kan relatera till detta även om de så klart stöttar och är så förstående som de bara kan. Kramar
    Även om omgivningen stöttar är det ändå svårt att föreställa sig hur man mår och känner om man inte varit där själv. Klart att du mår piss när det är både extremt fysiskt och psykiskt ansträngande att gå igenom denna processen. Ta det lungt ett tag nu och försök att hitta ny styrka att komma tillbaka igen. En liten liten tröst i mörkret du befinner dig i nu är att ni kommer få ett nytt försök med den ursprunliga donatorn inom en snar framtid.

kram vännen
  • plupp06
    RedTopaz skrev 2010-02-09 21:50:09 följande:
    En fråga till er?Hur mycket får ni veta om donatorn? Hår/ ögonfärg? Ålder? Osv?
    Det enda vi fick reda på var åldern på donatorn, fast först när vi blivit gravida inte innan. De matchar längd, ögon-och härfärg så gott det går, jag som är blåögd får exempelvis inte en brunögd donator.
  • plupp06
    Brikken skrev 2010-02-09 19:12:13 följande:
    Villsågärna: önskar dig all lycka till när det snart blir er tur igen och denna gång som första mottagarpar, måtte det bli en massa guldägg!För mig som är ny i er tråd så är det skönt att se allt stöd och hopp ni ger varandra.Jag har till och från känt mig så ensam och inte vetat om någon/några som faktiskt lyckats med ÄD...För mig var IVF aldrig ett alternativ, och när jag läser en del av era långa historier är jag glad att det blev ÄD med en gång - hoppas nu bara att det lyckas :) Vi har försökt få barn i 2.5 år men det är faktiskt mindre än 1 år sen vi ställdes i kö. Anledningen till att det gått så fort för oss är mina 2 underbara vänner som donerat till några av er därute så vi fick komma längre fram i kön.
    Kul att du hittat hit! Vilka underbara vänner du har som hjälpt dig fram i kön, 2 stycken dessutom!! Är du på gång nu med ÄD? Vi har gjort ett försök på Huddinge i höstas och det lyckades
  • plupp06

Vilken "tur "man inte kan ses på måndag, jag vågar ju inte riskera livet i mötet med en yxmördare Närå, tror definitivt Bette inte är det, verkar vara en mycket trevlig och glad tjej!!

Jag är lite orolig just nu. Gjorde en rejäl vurpa på väg till jobbet i morse, föll framåt och den största smällen fick vänster höft/ben och händerna. Kontaktade BM som sa att jag kunde komma in och lyssna på hjärtlud om jag var väldigt orolig (hon trodde inte det var någon fara) Men jag har ju känt bebisen minst 5 gånger sedan dess sparka runt i magen. Vet inte hur jag ska göra, jag känner ju bebisen så att lyssna på hjärtljud tillför kanske inte så mycket.

• plupp06

Kramiis: Vilken roligt nyhet att ni fått en preliminär vecka! Kommer gå jättefort tills det är dags.

• plupp06

Brikken: Du vill inte tjuvtesta då? Man skulle nästan kunna tro att det har fastnat något i magen på dig när du beslriver dina symptom! Jag tjuvtestade på RD 11 (eller om det var RD 10) och fick {#lang_emotions_plus}

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6