• Pricken76

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Sömn för hela familjen är verkligen ett gissel. Kan verkligen skapa gnissel mellan mamma o pappa. Min man sover i gästrummet i bland och det tycker jag är helt ok eftersom han ska till jobbet och prestera. På helgerna sover han alltid hos oss och hjälper till så gott han kan.

Anirac: Skönt att han gått upp så bra i vikt. Helt rätt att ge upp amningen om det inte kändes bra. Tror att många håller på för länge med en strulig amning i bland och det blir nog bara dumt då.
    Bette: Hur mkt sover C under kvällen, alltså från typ kl 16-fram tills han ska sova för natten?
  • Pricken76

Bette: Hur gick det i natt?

Emmy: Åh kokoskaka låter gott. Hoppas ni får en mysig dag.
    Blir så trött på familjeliv....har vid ett antal tillfällen skrivit långa inlägg och sedan när jag trycker skickar så är allt puts väck. Så jag tycker och tänker mer än vad ni ser....oftast så orkar jag inte skriva allt igen... Knäppt. Måste börja kopiera det jag skrivit.
    De två senaste nätterna har varit helt ok här, hon har sovit själv i makens säng. Så underbart att få ligga som man vill. Nu ska hon bara lära sig att sova själv i sin säng. wish me luck.
    Amelie: Hoppas det går bra för din vän. Åh grattis till din mage, större lär den bli.
    Ha det fint.
  • Pricken76
    Emmy: Kul att han äter lunch nu. Härligt!! Och syskonförsök, lyxigt att ni har embryon i frysen. Det har inte vi
    Men just nu känner jag inte för syskon.... men det kanske kommer.
    Amma en 4-åring låter inte som min melodi. Har faktiskt inte tänkt så mycket på hur länge jag ska amma. Är bara glad över att jag kan göra det nu. Får se hur det känns fram över.
    Ang Trombyl.... tog det under en ivf-behandling, men det hjälpte inte. Vi testade det bara för att ha gjort det. Har inte läst något om det.
    Här är det snart dags för 2 mån kontroll hos doktorn på BVC. Har ingen aning om vad de ska kolla, vet du det Emmy?
  • Pricken76

Miranda: Förstår verkligen din oro, been there. Önskar dig stor lycka till.

• Pricken76

Här går det bättre och bättre att sova själv, hurra.

De senaste 4 nätterna har hon sovit i sin liggvagn nedanför min säng. Sover där till första amningen vid 03/04. I natt lyckades jag lägga henne i vagnen igen...så det är framsteg. Sakta men säkert.
    I går sov hon kl 19-23 och 23:30-04. Jag är nöjd. Oj vad det är skönt att kunna ligga hur jag vill.
    Är stel som ett kassaskåp i hela kroppen. Det tär på kroppen det här. Pilates känns som en lagom träningsform så här i början och stretching så klart.
    Ska bli spännande att följa alla som ska göra behandling här under våren. Jag hoppas på massor av plus.
    Näe,, nu ska jag passa på att plocka lite medan skruttis sover.
    Ha det bra tjejer
  • Pricken76
    Var på BVC i dag så jag gör en liten vikt och längd uppdatering här också:
    60,5 cm, 5,340 kg, huvud 39.  
  • Pricken76

Bette: När din man flaskmatar C och du sover en hel natt, håller inte dina bröst på att sprängas då?
    Efter 5 timmar så känner jag av min bröst och då vill jag gärna att hon vaknar och käkar lite.

Emmy: Ja du, man undrar när man kommer sova 8 timmar i sträck. Bara för att man slutar amma försvinner inte alla andra nattliga störningar. Napp hit och napp dit, blöja som ska bytas eller kiss i sängen, mardrömmar osv you name it.... Men visst är det väl härligt ändå. Ett leende eller den underbara doften i nacken. Det är värt allt slit till sist

I dag har jag fått massage, jösses vad jag är stel. Amning och bebisbärandet sliter. Känns underbart i kroppen nu.

Hoppas ni haft en bra helg. Nu är det dags att börja med middag.

• Pricken76

Bette: Kul med klippning. Hoppas han vill sova länge i vagnen.

Emmy: Ja det kan bli intensivt för barnen när de får besök av mor och farföräldrarna

Kramiis: Hoppas det går bra i dag,,,men det är klart att det gör det

I går var det sååå svårt att få henne att somna. Hon var super trött men vägrade sova. Åh vad det är jobbigt. Tog nästan 4 timmar att få henne att somna. När hon väl somnade, så sov hon bara 3 timmar och sedan var hon pipig resten av natten. Inte kul. Hoppas verkligen det blir bättre i natt.

Ha en bra dag.

• Pricken76

Estra: Härligt att hälsa på där inne. Jag kan erkänna att jag hade svårt att verkligen njuta av att vara gravid. Trodde liksom aldrig riktigt att det verkligen var sant. Trodde heller inte på att jag skulle komma hem med en liten bebis heller. Men det gick vägen och det känns fortfarande rätt overkligt. När man kämpat i så många år så finns den där ovisshets känslan kvar i mig...låter säkert skumt, men så är det.

Kramiis: Skönt att det gick vägen. Hoppas det snart blir dags för lite ägg.
    Nu har skrutt äntligen somnat... så skönt med egen tid. Så nu har jag betalat räkningarna och funderar på om jag ska byta sängkläder. Fast det känns mer som att det blir en kopp te. 
    Oj, visste inte att det ska komma så mkt snö i morgon, jag som planerat att gå lång promenad med en kompis. Hrm...kanske blir en soffliggardag istället. Inte helt fel det med.
    Kram på er
  • Pricken76

Men jösses vad tungt det är att dra vagn i all jäkla snö. Blir helt matt i hela kroppen. Tror att jag går i ide nu, kommer fram till våren när det börjar knoppas på buskarna.
    Här syns knappt trottoarerna, är lättast att gå i gatan men det är läskigt med bilarna.
    Näe du, inga fler promenader i dag.

Tror det blir te och bullar i soffan nu. Sweet!

• Pricken76

I dag ska vi vara hemma hela dagen. Får besök av en kompis så det ska bli trevligt. Tänkte då passa på att dammsuga och städa toaletterna, kul va

I eftermiddag kanske jag lägger henne i vagnen och rullar ut på tomten så får hon lite luft i varje fall.

Emmy: Glöm inte att stretcha efter din massiva snöskottning.

Bette: Grattis till en hel natt för dig själv.

Min Skrutta sov 23.45-05:10 Här är man glad för det lilla. Inte fy skam att få sova 5 timmar själv. Hurra.

Trevlig fredag.

• Pricken76

Coulis: Vad skönt att han äter bättre nu. Här varierar konsten att sova otroligt mycket. Ena dagen bra och andra dåligt. Hoppas första dagen på egen hand går bra.

Bette; Ja du har verkligen fått sova i helgen. Grattis.

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6