• Emmylou

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Hej igen på er!

Ville bara säga att pojken här till vänster i reklam där det står "Tråkigt, jag fick pengar i present. Nordnet" är jättelik vår Adam. Jag ska visa bilden för maken när han kommer hem. Så kommer A se ut om några månader Kram

• Emmylou

Hej på er!

Tack för att ni tycker Adam är söt (eller, nåja- pojken här bredvid ). Jag tycker han är sötast i hela världen, men jag är inte så lite partisk Estra- härligt att du tänker på gamla skrutt-mig när du der den lilla sötnosen!

Villsågärna38- Vi har bara fått positiva reaktioner ang ÄD. Har berättat för familjen, närmaste släkt & närmaste vänner. Resten får Adam själv berätta för, om han vill. Den enda tråkiga reaktion jag fått var av en kompis (gift med makens bästa vän) som sa "känns inte det konstigt att du väntar barn med hjälp av någon annans ägg?" Svar: "Nej, om jag tyckte att det var konstigt hade vi aldrig gjort den här behandlingen...". När hon sa detta var hon själv gravid med deras 4:e barn. Dom har följt oss genom vår barnlöshet & kampen att få barn så det var sårande att höra henne säga så. Men, nu träffas vi & umgås med barnen (deras är ett par månader äldre). Vi bor nära varandra. Så det är gammalt vatten under broarna nu. Alla människor är inte lika empatiska helt enkelt.

Bette- det är valigt att bebisar kräks efter att dom ätit. Magmunnen är inte sluten så det kan skvimpa upp lite. Vissa reglerar på det här sättet också vad jag förtått, om de ätit lite för mkt. Adam har kräkts en del, men började rätt sent- sådär vid 2-3 månader. Det är vanligare att de börjar, som Christian, som pyttebebisar. Inget som är farligt & bebisen mår inte dåligt av det.

Pricken- jag försöker komma på flicknamn. På rak arm: Alice, Livia, Asta, Selma (hette min mormors mor), Siri.

Kram till er allihop!

• Emmylou

Hej allihop!

I dag var vi på BVC. Då jag skulle böka in vagnen tippade den & Adam föll ut. Han var tack vare kylan ordentligt inbäddad i åkpåse mm & den enda synliga skada han fick var ett litet sår längst ner på näsan där nappen tog emot. Jätterädd blev han förstås som låg & sov så skönt (för att inte tala om hans Mamma!). Jag berättade detta för vår BVC-sköterska som svarade att det är deras hyresvärd som inte vill sätta in en dörröppnare/upphållare. Jag har tidigare ställt frågan till kvinnan som brukar hjälpa till & väga/mäta mm (har aldrig träffat henne personligen & kan inte namnet). Hon sa då att hon frågat personalen på BVC om detta och fått till svar att det valt att inte ha en dörröppnare, för då kan barn rymma från BVC tex om föräldrarna är inne med småsyskon & barnet leker i väntrummet själv.

När detta hände stod jag utanför & puttade på bak på vagnen. Då det är ett lättviktschassi så blev det för tungt med skötväskan & vagnen tippade när jag skulle putta den över tröskeln. Lärdom: släpp aldrig handtaget. Tänker också på de föräldrar som kommer med 2 barn- en i vagnen & en i handen (famnen? ståbräda?), ojne vojne vilket bök det måste vara.

nu vaknar A. Kram!

• Emmylou

Hej på er!

Amelie- Vad spännade med RUL på tisdag! Vi tog reda på kön. Hade innan tänkt att jag aldrig skulle vilja göra det, men när vi väl var där var det för mig ett jättebra sätt att få det verkligt. Jag hade så svårt att greppa att det var sant, trots flera UL. Vi hade strul tidigt i grav också, då en blödning satt ovanför det lilla embryot omkring v 6 nånstans & det var typ 50/50 att embryot skulle rinna ut med blödningen. Nu absorberades blödningen & det ordnade sig ju. Men, efter könsbestämning kändes det som att jag kunde glädja mig mer & känna att det var på riktigt.

Estra- härligt med en vilding där inne

Bette- hoppas ni mår bra hela familjen!

Pricken- Olivia, vad fint! Härligt att ni bestämt namn. Det är verkligen skönt första gången man får sova fler timmar i streck, man känner sig som en prinsessa!

Jag har frågat runt om dörröppnare på andra BVC & jag har inte hört något annat som inte har det. Idioti! Jag ska skicka brev till chefen i veckan, redan skrivit det. Sen har vi tid där 27/1 nästa gång. Om det inte sitter en varningslapp på dörren alt. det finns en dörröppnare så blir jag till en tiger! Jag drar mig inte för att gå till lokalpressen. Jag hade inte alls velat det i vanliga fall, är privat av mig, men i detta fall när min son riskerade att skadas & andra barn kan råka illa ut så går jag gladeligen ut med mitt lilla fejs & jag i lokaltidningen. Hoppas att det inte behövs.

Jag ser fram emot jul med Adam. Det har varit svårare att vara ofrivilligt barnlös under högtider, framför allt julen tycker jag. Grät en skvätt härom dagen när jag & Adam dansade till "julen är här" med Sissel Kyrkjebö & Tommy Körberg, min favoritjulsång! Min mamma har nog köpt en miljard julklappar till A. Hon köper alltid mycket till mig & min bror trots att vi är vuxna. Hon har längtat så länge efter att få köpa till sitt barnbarn. Kommer bli ett hav med julklappar med en liten gran i mitten..

Kram & hoppas ni får en mysig 4:e advent!

• Emmylou

Hej allihop!

villsågärna38: Oj, förstår dilemmat.. Jag skulle nog ändå välja att vara mottagarpar 2 i vecka 6. Mest för att jag tror på att ta dom chanser som kommer, för man vet aldrig när det kommer en igen. Som du skriver själv, ni kanske inte får ägg som mott.par 2 & er donator kanske inte blir godkänd. Er donator kanske inte får några bra ägg heller. Det är många frågetecken. Förstår som skrivet att det är ett svårt val, men jag skulle köra i vecka 6. Lycka Till med beslutet! Kram

Amelie- Härligt att det gick bra på UL! Det är underbart med bilderna! Vi ska scanna in deom så snart vi har tid över, bra om man vill behålla dom.

Anirac- Lycka till med förlossningen! Spännande

I morgon åker vi till min Mamma & hennes man i Sollentuna. Min storebror kommer oxå. Ska bli underbart att fira jul med Adam Har längtat så.

Jag önskar er alla en riktigt God Jul, alla Mammor & blivande Mammor. Ni som fortfarande kämpar: det är så värt det i slutänden. Tack för att ni finns allihop!

Massa Julkramar- Emmy

• Emmylou

Anirac- Tråkigt med havandeskapsförgiftning. Men, det kommer att gå jättebra ska du se! Nu har de ju koll på dig. Ska tänka på dig när vi kikar på Kalle & Co i morgon! Lycka Till! Kram & God Jul, vilken underbar julklapp du ska få

• Emmylou

Hej på er!

Anirac- hoppas du snusar på din bebis nu!

Vi har haft en jättemysig julafton. Adam fick en jättehög med julklappar också, liksom Olivia! Håller med dig, Pricken, det var så härligt att fira jul med barn! Ser också fram emot att fira jul när han sitter & tindrar i förväntan över julklapparna & om tomten ska komma Vi avslutade kvällen med att titta på gamla filmer som mammas man har spelat in, gamla jular, födelsedagar & semestrar. Det var superkul att slungas tillbaka i tiden, plötsligt var jag 18 igen Många fimer var min Mormor med. Hon gick bort när jag var 21, vi stod varandra väldigt nära. Att se oss umgås värmde mitt hjärta, mindes att vi verkligen var så nära på sättet vi pratade med varandra. Jag pratade finska med henne (har jag glömt mkt av nu)- det var också kul & höra. A walk down memory lane helt enkelt.

Hoppas ni all haft det jättemysigt & fortfarande har förstås. Julen är inte slut än! Vi ska titta på en film, äta glass & mysa ikväll- om maken lyckas få A att somna vill säga.. Han somnade i sängen när han åt, men vaknade nyss igen.

Sköt om er & God fortsättning!

• Emmylou

Hej på er!

Hoppas ni njuter av mellandags-lunken

Pricken- Vi har en babysitter från Carlo Baby. Också stabil med bärhandtag. Har varit en räddare många gånger, varje gång jag duschar tex.

Villsågärna38: Hoppas det går bra med funderingarna!

Maken har nyss kommit hem med golv som ska läggas i Adams rum. A hade svårt att sova under sin lång-lur nu på em. Ligger på filten & pratar i köket. Ska gå & göra honom sällskap & ta en fika med maken innan han börjar riva gammalt golv.

Ha det så bra allihop! Kram

• Emmylou
    villsågärna38 skrev 2009-12-27 22:49:29 följande:
    Hello girls!Nu har vi bestämt oss!! Kör på i vecka 6, vi kan bara inte säga nej till en sådan chans även om oddsen kanske inte är så bra. Håll tummarna för oss nu!!!! Kram
    Grattis till beslutet Vad skönt det måste kännas att ni bestämt er! Håller tummarna så hårt att knogarna vitnar!!

Här hemma är det renoverings-rörigt. Maken lägger golv i Adams rum. Först var jag & A på lååång promenad så han skulle få sova när Pappa sågar & har sig (ont i låren efter att ha pulsat i blötsnö i 2 h). När vi kom hem fick jag sätta på A hörlurar stup i kvarten när det skulle sågas. A blev sur & jag höll på att bli galen.. Så, i morgon åker vi & gömmer oss hemma hos min Mamma i Sollentuna, tråkigt då både Mamma & hennes man jobbar. Men, vad gör man inte. Det blir jag, Adam & katten som kommer undra vad vi gör där.

Hoppas ni mår bra allihop! Kram
  • Emmylou

Hej på er!

Adams rum blir så fint! Golvet blev klart i går & nästan alla socklar. Ska bli supermysigt att ordna till!

Bette- maken har elsåg, det är han glad för.. Det blev ekgolv, nu har vi det överallt- fint i vårt enplanshus. Jag skulle gärna träffas & fika, men har ingen bil & vill inte åka kommunalt. Jag bor ju i Åkersberga, en bit ut.. Var bor du Bette, har för mig att det är i norrort men inte här i krokarna.

AnkieG- Vi promenerar i ur & skur. Som kallast var det -17. Men, Adam är ju nästan ½ år, inte som din lillparvel. Oftast klär man på barnen för varmt, bra att känna efter i nacken.

Villsågärna: sprutstart Hurra, nu ska det bli barn! Hoppas Hoppas Hoppas!!!!!

Estra- jag hade inte heller nån mage förrän en bit in på halva graviditeten. Fick höra jämt att jag inte hade nån mage. Men, till slut pangade det till. Kunde knappt knyta skor på slutet, men jag kunde knappt ha några skor då jag var så svullen om fötterna så det gjorde inte så mycket..

Kram!

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6