Hej på er!
Tack för att ni tycker Adam är söt (eller, nåja- pojken här bredvid ). Jag tycker han är sötast i hela världen, men jag är inte så lite partisk Estra- härligt att du tänker på gamla skrutt-mig när du der den lilla sötnosen!
Villsågärna38- Vi har bara fått positiva reaktioner ang ÄD. Har berättat för familjen, närmaste släkt & närmaste vänner. Resten får Adam själv berätta för, om han vill. Den enda tråkiga reaktion jag fått var av en kompis (gift med makens bästa vän) som sa "känns inte det konstigt att du väntar barn med hjälp av någon annans ägg?" Svar: "Nej, om jag tyckte att det var konstigt hade vi aldrig gjort den här behandlingen...". När hon sa detta var hon själv gravid med deras 4:e barn. Dom har följt oss genom vår barnlöshet & kampen att få barn så det var sårande att höra henne säga så. Men, nu träffas vi & umgås med barnen (deras är ett par månader äldre). Vi bor nära varandra. Så det är gammalt vatten under broarna nu. Alla människor är inte lika empatiska helt enkelt.
Bette- det är valigt att bebisar kräks efter att dom ätit. Magmunnen är inte sluten så det kan skvimpa upp lite. Vissa reglerar på det här sättet också vad jag förtått, om de ätit lite för mkt. Adam har kräkts en del, men började rätt sent- sådär vid 2-3 månader. Det är vanligare att de börjar, som Christian, som pyttebebisar. Inget som är farligt & bebisen mår inte dåligt av det.
Pricken- jag försöker komma på flicknamn. På rak arm: Alice, Livia, Asta, Selma (hette min mormors mor), Siri.
Kram till er allihop!