• plupp06

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

villsågärna38 skrev 2009-12-27 22:49:29 följande:
    Hello girls!Nu har vi bestämt oss!! Kör på i vecka 6, vi kan bara inte säga nej till en sådan chans även om oddsen kanske inte är så bra. Håll tummarna för oss nu!!!! Kram
    Skönt att ni bestämt er, även jag ska hålla alla tummar och tår!

DS: Du har väl inte missat att om man hänger i denna tråden så delas det ut + till alla på första försöket
  • plupp06
    Bette skrev 2009-12-29 16:27:20 följande:
    Det vore trevligt och ta fikan nu efter Nyår tycker jag. Vore trevligt om fler hängde på tycker jag.Bette
    Fika får man aldrig för mycket av! Hakar gärna på om det passar med datum och tid.
  • plupp06
    villsågärna38 skrev 2009-12-29 11:39:03 följande:
    Måste bara berätta att jag har världens underbaraste man. Han jobbar idag och innan han åkte till jobbet skrapade han hela min bil som var full med tjock is. Tog säkert en kvart i kylan. Han tyckte inte att jag skulle behöva göra sånt nu när jag tagit sprutan. Så skönt att ha det stödet då man vet att det kommer att kunna bli jobbigt med hormonerna. Kram
    Vad gulligt av din man! Min gubbe har aldrig gjort något sådant för mig.. men det kanske beror på att vi inte har bil just nu
  • plupp06

Jag har varken tagit någon spruta eller spray utan påbörjade direkt med östrogentabletterna.

Amelie: Växer magen? Jag vill att min mage ska börja komma fram nu, är nu i vecka 15+1 och man kan inte ens ana att jag skulle vara gravid. Ska börja på vattengympa för gravida i januari och det kommer ju bli pinsamt då alla andra med sina magar kommer undra vad jag gör där....men vad jag läst så är det vanligt att det bara säger pang och magen börjar växa.

• plupp06
    Bette skrev 2009-12-29 22:34:15 följande:
    Hej,Jag lovar magen kommer lavinartat du behöver inte vara orolig. I vecka 20+ kom min mage, i vecka 26 hade jag ordentlig mage. Så magen kommer jag lovar. Njut av att du är gravid och inte har så mycket mage för den kommer och du kommer vara höggravid också, då kunde inte jag knyta skorna etc. Vi får komma överens om något datum typ nästa vecka om det är någon mer som kan då för fika.Bette
    Nästa vecka kan bli lite tajt för min del då det är bokslut då
  • plupp06
    AmelieS skrev 2009-12-30 18:09:16 följande:
    Estra, har du berättat på jobbet ännu?
    Nej, tänker nog vänta tills RUL i vecka 19/20 innan jag berättar på jobbet. Men börjar magen synas innan så får jag väl berätta..

Gott nytt år alla!!

Var hos några vänner igår och åt gott och hade det allmänt trevligt. Skönt med några extra dagar ledigt från jobbet.

Ang resan hem till Emmylou har jag har ingen bil, men jag är van att åka kommunalt Vi ska nog köpa bil snart, då vi troligtvis ska flytta om någon månad. Där vi bor nu är det nästan omöjligt att ha bil då det inte går att få tag på parkeringsplatser samt att man måste flytta bilen från gatan var och varannan dag pga städning. Det kommer bli ett stressigt januari och februari då vi nu kontaktat en mäklare för att sälja vår nuvarande BRF. Lite nojjiig att det ska bli svårt att sälja nu då det enligt mäklaren kommer läggas ut mängder av lägenheter till försäljning i januari. Fotografen kommer redan om några dagar så det är väl dags att sluta hänga på FL och istället ta fram moppen{#lang_emotions_wink}
  • plupp06

Villsågärna: Låter jobbigt med dina biverkningar, men när du tänker på vad slutresultatet förhoppningsvis kommer bli av alla hormoner du proppar i dig så kanske det känns lite lättare.

• plupp06

anirac: Ett stort grattis, vad underbart att din son äntligen är här!

• plupp06
    Bette skrev 2010-01-03 11:59:16 följande:
    Inatt har C sovit från kl 20:30 till kl 01:00 ca och sedan från kl 02:00 till kl 04:30 och sedan vaken ett tag så det blev från kl 06:00-08:15 och sedan så somnade han om i min säng och sov till kl 10:30 ca. Hoppas att alla andras natt varit bra.KramarBette

Verkar som det är bäst att ta vara på tiden när man kan sova fram till 12 på fm

Var igår i en barnaffär med en kompis som är längre gången. Vi kikade på barnvagnar åt henne, men jösses vad många varianter det fanns. Jag trodde inte det fanns så mycket att välja på, blev helt förvirrad. Än är det ju inte dags för mig att shoppa vagn men kan inte låta bli att fundera på vilket märke man ska välja.

• plupp06

Blev så nyfiken på vad babynest var så jag googlade lite

Ett tips om man inte vill köpa en färdig så kan man sy en egen om man har tid över (ska vara lätt att sy enligt andra iaf, men jag som knappt klarade mig igenom syslöjden ser detta som en stor utmaning )

http://fagerlunds.net/trean/BabyNest.htm

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6