Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Hej tjejer och tack för alla kramar och tummar!!!
    Nu har jag tagit Procrensprutan!! Fick mens igår så det var inget att vänta på tyvärr, brukar må urkass vid nedreglering men det är ju bara att bita ihop. Blandade och gav själv här hemma och det gick som smort. Provtagning i mitten på januari och sen östrogentabletter v.4. Jättekul att vara igång!!! Hur har ni mått av nedregleringssprutan? Har bara använt spray tidigare. Kram

• villsågärna38
    Bette skrev 2009-12-29 10:37:42 följande:
    Vad härligt att du är igång med behandlingen, det låter superbra det.KramarBette
    Ja jag satsar på att göra som alla er andra som plussat i den här tråden!!! Har inga känningar alls ännu av sprutan, hoppas att det inte kommer något heller. Kram
  • villsågärna38
    NKmamma skrev 2009-12-28 23:06:13 följande:
    Jag mådde bra kände inte av några biverkningar. Tog den inför försöket som resulterade i dottern. Kanske har du samma tur som jag. Det hoppas jag verkligen.Men som sagts tidigare detta är en plus-tråd
    Oh... hoppas, hoppas!!! Både på bebis och att slippa biverkningar
  • villsågärna38

Måste bara berätta att jag har världens underbaraste man. Han jobbar idag och innan han åkte till jobbet skrapade han hela min bil som var full med tjock is. Tog säkert en kvart i kylan. Han tyckte inte att jag skulle behöva göra sånt nu när jag tagit sprutan. Så skönt att ha det stödet då man vet att det kommer att kunna bli jobbigt med hormonerna. Kram

• villsågärna38

Hej tjejer!

Vad mysigt det låter att träffas med bebisarna och fika. Hoppas att jag ska kunna gå på liknande fika om ett år med en egen bebis {#lang_emotions_smile}
    Själv har jag mått urkass i ett par dagar. Blev en tidig nyårsafton med bara lite skumpa och igår låg jag hela dagen. Superont i huvudet, svettningar, blodvallningar, yrsel, krypningar i benen - ja en massa biverkningar från sprutan men idag är det bättre iaf så idag ska det bli långpromenad och lite mer sociala aktiviteter. Hoppas verkligen att det är värt det och att vi får tillbaka ett ägg i v.6 eftersom jag måste vara nedreglerad så himla länge, finns ju roligare saker än att vara en klimakteriehäxa - tycker visst maken med, hi, hi {#lang_emotions_smile}

Stora nyårskramar i efterskott till er alla och god fortsättning!!  {#lang_emotions_heart}

• villsågärna38
    plupp06 skrev 2010-01-03 00:44:17 följande:
    Villsågärna: Låter jobbigt med dina biverkningar, men när du tänker på vad slutresultatet förhoppningsvis kommer bli av alla hormoner du proppar i dig så kanske det känns lite lättare.
    Tack Estra!!! Mår mycket bättre idag då det värsta är nog över nu. Kram
  • villsågärna38

Hej Bette! Så roligt att höra att C sover så bra på natten, det är hoppingivande för en förhoppningsvis blivande mamma Sov han i sängen med er i början, när flyttade han över till egen säng? Låter jättesmart att han sover i egen säng och rum då det ju är så viktigt att både han och ni får sova gott, då blir ju livet så mycket lättare!!! Kram

• villsågärna38

Tackar så för alla tips då jag är en person som inte klarar sömnbrist så himla bra. Det kommer verkligen att vara prio att få vårt ev framtida barn att sova bra Har en väninna som efter drygt ett år fortfarande har barnet sovande i deras säng för att varken hon eller den lille kan slita sig ifrån varandra och det har frestat så på deras äktenskap, sömn etc att det blivit superkris mellan henne och hennes man. Maken vill att bebisen ska sova i egen säng men inte mamman vilket också leder till bråk. Huga, där vill jag absolut inte hamna. Tycker att det ni gör låter så mycket mer klokt Ja håll tummarna för oss. Hoppas, hoppas verkligen att det ska bli ägg till oss också i v.6!!! Kram

• villsågärna38

Hello girls!! Emmy lou - har flera vänner vars barn sover bäst på magen och de har då köpt sk andningslarm till bebisarna för att vara på säkra sidan. Om han sover bäst så kanske du ska testa? Det är ju det som Anna Wahlgren rekommenderar i sina sovakurser också. Bette - det där med babynest verkar ju toppen!!! Det ska jag komma ihåg om det nån gång funkar för oss. Min syster har även haft vår gamla babyvagga till sina barn och den har också funkat topp. Många bebisar verkar gilla att gunga när de ska sova. Själv har jag hört att jag somnade och sov som en liten stock i den när jag var liten!!! En fråga till er mer erfarna - är idag 12 dagar sedan jag tog min nedregleringsspruta (Procren) på dag 2. Har fortfarande bruna flytningar, som absolut sista dagens mens. Inte mycket men ändå, är det normalt? Kramar till er alla

Väntar på ÄD i v.6
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6