• Pricken76

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Bette: Bra jobbat med att få sova i tre timmar när han är så liten. O ville ha mat ofta i början, så då blev det 2 timmars pass. Nu blir det mellan 3 -4 1/2 h mellan nattmatningarna. Oftast sover hon i vår säng till mitt stora förtret. Jag vill sova själv men hon gillar inte att sova i sin säng, trots att vi pallat upp med grejer runt henne. Så hon sover oftast i min armhåla. kan inte påstå att jag sover så bra då. Vaknar ofta med ryggvärk för att jag ligger så still. Men det är bättre än att inte få sova alls

Vi har ett fårskinn i vår babysitter och ullen är hård på vissa ställen pga kräks Tur att man kan tvätta skinnet

villsågärna: Hoppas ni kommer på hur ni ska göra

• Pricken76

Fika låter trevligt!

Jag bor söder om Sthlm, men har bil, så det borde inte vara något problem att åka hem till Emmy....om du nu vill ta emot oss alla. Säkert lättare att ses hemma än att få plats med ett helt gäng barnvagnar på ett café i stan
    Gott Nytt År önskar jag er alla.
    Vill så gärna: Håller tummarna för dig!!!!
  • Pricken76

Grattis Bette & Emmy till att era killar sover bra själva. Vi har försökt att få henne att sova i sin vagga från första början, men det har bara gått enstaka nätter.

Jag sa redan innan hon kom att hon ska sova själv, men vad gör man när det inte går?
    Tips tas tacksamt emot. Jag skulle sova så mkt bättre om jag inte hade henne bredvid mig.
    På dagarna är det inga problem att få henne att somna i vagnen eller i babysittern, utan det är bara nätterna som hon inte sover själv.
    Burr vad det är kallt i dag, här är det -14.  Och jag måste ta en sväng ut, gäller att klä sig rätt.
  • Pricken76

Anirac: Stoort grattis till sonen. Hoppas allt går bra. Visst känns det helt ofattbart att man blivit mamma?!

• Pricken76

Anirac: Håll ut, om du vill amma, det blir bättre. Vi fick oxå köra med ersättning i ett par veckor. Nu är hon 8 veckor och får inte någon ersättning. Den första veckan fick hon ersättning efter nästan varje mål, trappades sakta ut. När hon var 6 o 7 veckor fick hon bara 30 ml ersättning innan vi gick och lade oss.

Emmy: Ska testa att låta henne somna ordentligt innan jag lägger henne i sin säng. Kanske varit lite snabb med det.
    Idag monterade vi upp en spjälsäng som vi lånat av några vänner. Tyvärr fick vi inte någon madrass med, så den tänkte vi åka och köpa i dag. Men tji fick vi, IKEA har ändrat sina mått på sängarna, så nu måste vi köpa en ny säng oxå. Helt galet.
    Bette: Vad är ett babynest egentligen?
    I natt var hon pipig igen. Vi kom först till ro kl 04. Inte är det kul. Läst i en barnbok att de har någon extra skrikig period när de är 8 veckor och att det kan hålla på i 2 veckor. Kul kul, not!
  • Pricken76

Ska kolla madrasser på de andra ställena först. Känns så himla sjukt att köpa helt nytt. Annars kanske jag måttbeställer madrass från nått ställe och syr ett eget överdrag. Det dumma med vår lånade säng är att man inte kan ta bort ena kanten och det kanske kan vara en bra grej.

Hoppas ni får en bra natt, jag hoppas verkligen på att få sova i natt. Svärmor var här idag så jag fick i varje fall sova mellan kl 16-18. Så då kanske man pallar en tuff natt lite bättre om det blir så.
  • Pricken76

Hon sov 2 timmar själv i natt, skönt. Men inte lika skönt var det för mig som hade huvudvärk så jag kunde inte sova. Så typiskt.

Somnade vid 03 och sov till 09 och självklart låg hon i min armhåla Men jag är glad att hon klarade 2 timmar själv i varje fall.
    Emmy: Fy för strömavbrott.  Satt och pratade om det i går vid middagen,,,att det kanske borde vara bra att göra ett "nödkitt" med ficklampa och tändare i fall det händer. Om en månad ska vi få en kamin installerad och den har en kokplatta så då kan vi ivarje fall värma vatten till välling Mys på nu i värmen.
    Bette: Hoppas du hade det nice med din kompis.
    Svärmor är här i dag igen, hon ska snart dammsuga, Sweet!!! Hoppas hon ser min lilla strykhög oxå
    Ha det gott min vänner.
  • Pricken76

Bette: Herregud vilket mönsterbarn du fått. Vad han sover bra, skönt. I natt blev det att hon låg hos mig igen. Testade sängen länge och väl men icke sa nicke. Just nu känns det som att hon kommer sova hos mig för all tid och evighet, men det borde nog ljusna någon dag.

Emmy: Ja, det är inte helt gratis med kamin. Vi ska även täta skorstenen så det kostar en del det med. Men en liten kamin i sig är inte så himla dyrt. Tror att vårt kommer landa på 26000:-, så det är helt ok tycker vi. Dels få värme men också för mysfaktorn.
    Idag vid 11 kommer min mamma hit. Då ska vi åka och handla och sedan kommer resten av familjen på middag här. (Syskon och pappa) Ska bli trevligt. Skönt med avlastning. Att man kan njuta så av en dusch i lugn och ro. Livet förändras verkligen.
  • Pricken76

Vi badar O ca 1 ggr per vecka. Har inte stenkoll, men inte är det ofta . De blir inte så smutsiga, bara lite kräksiga vid halsen. Varje morgon tvättar jag halsen, ansikte och händer. Rumpan putsar man desto oftare.

I dag ska vi ut och shoppa kläder till min man, hua säger jag bara. Han har svårt att hitta kläder, är nog lite kräsen av sig. Så det ska bli skönt i eftermiddag när allt är avklarat. Kanske kan man hitta något trevligt till sig själv oxå. Jag älskar svart, men har nu insett att det inte är en så bra färg när man har en kräkande bebis. Vita kläder är perfekt, men inte så roligt. 
    Oj vad jag längtar efter att börja träna, är så himla stel i kroppen. Stretchar och ligger på spikmatta hemma, men jag vill ut och jogga och gå på gymmet. Åh vad skönt det ska bli att komma igång snart. Inte så lockandes att gå ut och jogga nu precis.
    Ha det fint girls.
  • Pricken76

Ankie: Jag tänkte börja träna i dag, hemma, enkla pilates övningar. Jag hoppas att jag kan börja på någon yoga/pilates tillsammans med O i februari. Är lite svårt att komma i väg och träna själv nu. Lättare i vår när man kan sticka ut och jogga när pappa är hemma.

Bette: Kan tänka mig att Lodger Bunkern är bra, speciellt då man kan dra åt runt huvudet.
    Precis kommit hem från promenad, skönt. Skruttis sover i vagnen men vaknar nog snart då det blir varmt inne.
    Här övar vi på att hon ska sova själv. Mkt pip och skrik blir det. I natt låg jag två timmar själv, men under dessa timmar fick jag så klart trixa lite med napp och kel. 
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6