• Emmylou

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

anirac1- Grattis & Lycka till med förlossningen! Du har så mycket att se fram emot!
    Kram

• Emmylou

Hej på er!

Pricken- Ja, det är inte lätt att vara "klok" & vila när bebis vilar. Man har ju liksom lite att ta igen då. Jag har nyss vilat i sängen bredvid Adam, så skönt! A hade problem med mkt magknip. Vi körde Sempers magdroppar & magmassage. Massagen hade jättebra effekt! Finns bra instruktioner på: www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

I morgon ska vi börja ge Adam smakportioner, gröt enligt BVC-sköterskans råd. Ska bli superspännande att se hur han reagerar

I morgon ska vi också på kombinerat inflyttnings-/dubbelt 60-års kalas hos min moster m fam i Vaxholm. Öppet hus- perfekta kalasformen när man har bebis!

Trevlig Helg på er! Kram!

• Emmylou

Mamma Bette- Massor med Grattiskramar!!! Hoppas ni får komma hem & mysa in er snart! Jag längtade hem i massor när vi var 3 dygn på patient-BB.

• Emmylou

Bette- Oj, vilken tuff start ni haft! Hoppas personalen var bra & att ni känner er trygga inför hemfärd i morgon. Det kommer gå jättebra! Stor Kram till dig & lillkillen

• Emmylou

Hej allihop!

Vi ska snart på promenad i gråmulet väder & hälsa på kompisar. Adam har börjat med smakportioner, 3:e dagen i dag. Det är superkul att se honom när han virvlar runt gröten med tungan. Det mesta kommer ut samma väg igen I dag gjorde jag för första & sista gången misstaget att säta på en ny body innan gröten... Inte smart. Man måste ju få kladda med maten när man är liten, jätteviktigt!

Hoppas ni mår bra allihop! Nu ska vi klä på oss & gå i väg. Kram!

• Emmylou

Hej alla!

Pricken- A väger lite drygt 8 kg & är 66 cm enl BVC-mätning. Men, jag tror han är länge. Spjärnade emot & ville inte ha raka ben. Fyller 5 månader den 16:e. De första sisådär 2 ½ månaderna gick han upp ½ kg i veckan... Han ligger 1-2 kurvor över medel. Han är större eller lika stor som flick-kompisar som är 2 månader äldre. Tjejerna är oftast mindre enligt min erfarenhet.

Bette- Välkommna hem! Hoppas ni mår toppen!

Kramiiis- Grattis till kallelsen för nybesök! Det rullade på rätt snabbt för oss. Vi var på KS på nybesök i början av juli (-08). Fick kontakta kuratorn själv sen & boka tid, var där ca 1 vecka senare. Fick besked om donator exakt 3 månader efter nybesöket & gjorde behandlingen knappt 1 månad efter donator-beskedet (då handlar det ju bara om att ha "rätt" cykel). Det viktigaste hos kuratorn var att barnet har rätt att få reda på hur han/hon kommit till & att om denne vill så får h*n i mogen ålder ta reda på vem donatorn är. Nya prover togs i samband m nybesöket har jag för mig. Lycka Till!

Kram

• Emmylou

Hej hopp!

Kramiiis: Klart du ska hänga kvar här! Som Pricken skrev, det här är en riktig lyckotråd Vi gjorde 6 stycken IVF+ 1 FET utan + innan. Sen lyckades vi med första ÄD & fick vår efterlängtade Adam.

villsågärna38: Härligt att det händer saker!

Kram på er alla.

• Emmylou

Mamma AnkieG- Grattis till lillflickan!!!!!!! Åh, vad härligt Var det redan dags, eller hade hon bråttom ut? Kors, vad snabbt tiden går. Massa Kramar! Sköt om er.

• Emmylou

Hej på er!

Bette- Så det blev en liten Christian Härligt att ha namn klart! Ni verkar morgonpigga minsann. Åter från promenad kl 05.14. Puh!

Adam tar en tupplur. Tidigare sov vi tillsammans i stora sängen, SÅ mysigt! Så, nu är jag utvilad för fredagsmys.

Kram till er alla & trevlig helg Mammor & blivande Mammor!

• Emmylou

Hej på er!

Ankie- Låter som du haft en riktig drömförlossning (minus skrapningen förstås). Mysigt att maken har så bra kontakt med lilla Freja

Min man jobbar som säljare & alla avtal ska förnyas innan året är slut så han har massor att göra & kommer hem vid 20 på kvällarna. Så han hinner träffa Adam max 1 ½ timme & under den tiden ska vi äta middag också.. Men, snart är han ledig 11 dagar under julen. Då ska han börja ordna Adams rum, måla & lägga golv till att börja med. Ska bli SÅ mysigt att inreda

Pricken- Har lillan fått ett namn än?

I gå var vi på middag hos svärmor, åt hjortstek som var gudomligt gott! Har aldrig haft en sådan aptit som jag har nu när jag ammar.. Äter mer än maken, men väger mindre än jag gjort på länge. Inget i garderoben sitter snyggt.. Adam var trött efter tillställningen för han sov från 22 till 05! Åt & somnade igen till 8.30. Jag har inte känt mig så utvilad på lääänge!

Ha den bra allihop! Kram

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6