Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Hinos skrev 2009-12-15 21:06:27 följande:
    Vi har varit helt öppna till alla möjliga och det ända är positiva reaktioner. Folk är intresserade och vill veta mer och är så glada för vår skull och för oss känns det bra att vi har berättat. På jobbet har vi båda fått otroligt stöd och det känns jättebra, och det skulle känts ännu bättre tror jag om det inte gått så bra att man kunde visa att man var ledsen.Jag hoppas genom att vi är så öppna att vi kan hjälpa andra som inte kommit på tanken med äggdonation!!
    Va roligt att höra att ni fått så positiv feedback och att ni försöker hjälpa andra. Jag tror att jag kommer att berätta för ännu fler om vi blir gravida igen och det går längre än 14 veckor iaf den gången. Det är ju jättebra om vi som gör ÄD kan inspirera andra och visa på ett alternativt sätt att få barn på. Är dock enormt glad att jag inte berättat på mitt jobb om våra problem tidigare då vi ju haft 3,5 års motgångar. En eller två misslyckanden hade jag kanske orkat med att folk hade vetat om på jobbet men vi har ju misslyckats med sex ivf:er och fått ett MA förrutom den vanliga besvikelsen vid mens så det är så många gånger under de här åren. Då har det varit oerhört skönt att ha en "frizon" där folk inte vetat om detta, inte tyckt synd om mig etc. Det hade jag aldrig orkat. Har haft mina underbara vänner och min familj till stöd där istället Men alla är vi olika, jätteglad för din skull att ni fått fint stöd på jobbet. Kram
  • villsågärna38
    NKmamma skrev 2009-12-15 21:42:11 följande:
    Vi har precis som Hinos varit helt öppna och det har varit positiva reaktioner från våra vänner och dom har varit ett otroligt stort stöd . Min mamma tyckte dock att vi borde ge oss när det visade sig att jag behövde gå igenom dessa behandlingar, pappa och sambons mamma visade inga direkta tecken på intresse. Reaktionen från andra har varit positiv då dom tyckt att det är bra att den hjälpen finns.Lite OT men en intressant grej är att gynekologer som jag haft att göra med efter dotterns födelse har inte vetat om att ÄD är tillåtet i sverige, så när jag har sagt att jag är i klimakteriet så har dom ifrågasatt var dottern kommer ifrån innan jag förklarat hur det ligger till
    Är det så illa alltså? Trodde nog att läkare i Sverige iaf visste att det förekom och var tillåtet. Hm... man upphör aldrig att förvånas. Tur att ni kunnat utbilda dem lite då Kram
  • villsågärna38
    NKmamma skrev 2009-12-15 21:42:11 följande:
    Vi har precis som Hinos varit helt öppna och det har varit positiva reaktioner från våra vänner och dom har varit ett otroligt stort stöd . Min mamma tyckte dock att vi borde ge oss när det visade sig att jag behövde gå igenom dessa behandlingar, pappa och sambons mamma visade inga direkta tecken på intresse. Reaktionen från andra har varit positiv då dom tyckt att det är bra att den hjälpen finns.Lite OT men en intressant grej är att gynekologer som jag haft att göra med efter dotterns födelse har inte vetat om att ÄD är tillåtet i sverige, så när jag har sagt att jag är i klimakteriet så har dom ifrågasatt var dottern kommer ifrån innan jag förklarat hur det ligger till
    Är det så illa alltså? Trodde nog att läkare i Sverige iaf visste att det förekom och var tillåtet. Hm... man upphör aldrig att förvånas. Tur att ni kunnat utbilda dem lite då Kram
  • villsågärna38

Ooops... blev visst nåt fel där

Hinos: Så du utbildar också läkare, vi ÄD-tjejer kanske borde börja fakturera läkarkåren för utbildningskostnader, hi, hi Nej, men allvarligt. Intressant att ni berättar och bra för en ÄD-nybörjare att vara förberedd på. Kramar

• villsågärna38

Hej tjejer! Hoppas att allt är bra med er, era magar och de små för er som har fått era älskade bebisar Jag skulle behöva lite råd ifrån er mer erfarna.

Vi ställdes idag inför ett dilemma. Huddinge kommer inte att fatta beslut förrän i slutet på januari om vi får "vår" donator godkänd som direktdonator och sen kan vi inte göra äggdonationen förrän i slutet på mars tidigast (själva äggplocket alltså, min behandling skulle ju börja tidigare men ändå). Idag fick vi erbjudande om att haka på en annan donator redan i v.6 och vara mottagarpar 2. Funkar det inte så har vi fortfarane chanserna kvar med vår donator senare om hon blir godkänd som vår vill säga. Hjälp, det här blev jättesvårt. Med vår donator skulle vi få alla ägg och då ökar ju chanserna till frysägg för syskon med samma donator men samtidigt finns ju inga garantier för att det ska funka jättebra med henne heller. Man vet ju aldrig.... Behöver råd!!! Ska vi chansa? Vad tycker ni? Kramar

• villsågärna38
    Bette skrev 2009-12-23 14:36:47 följande:
    Jag tycker att du skall ta chansen nu vecka 6, det kan ju bli många ägg så det räcker till er också. Man skall ta alla chanser man får anser jag. Hoppas ni kommer fram till något bra beslut för er.Bette
    Tack för rådet vännen! Så skönt att ha er att rådgöra med här i tråden. Vi ska sova på saken, det mognar nog fram ett beslut på ett par dagar tror jag. Kramar och god jul!
  • villsågärna38
    plupp06 skrev 2009-12-26 11:50:27 följande:
    Villsågärna: Förstår om du har beslutsångest, skulle jag oxå haft. Vi stod som andra mottagarpar och vi fick ägg, dessutom ett som fäste När måste ni lämna besked?
    Tack för att du delar med dig Vi ska ge besked senast imorgon bitti så vi funderar och funderar för fullt just nu. Vi lutar nog åt att ge det en chans iaf, känns som att det nog är dumt att säga nej till någon chans som man får då vi hållit på så länge och gått igenom så mycket för att försöka få barn. Kram
  • villsågärna38

Hello girls!
    Nu har vi bestämt oss!! Kör på i vecka 6, vi kan bara inte säga nej till en sådan chans även om oddsen kanske inte är så bra. Håll tummarna för oss nu!!!! Kram

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6