• Pricken76

ÄD på KS/Huddinge tråd 6

Amelie: Vad skönt att ni fick se en liten bebis där inne. Verkligen häftigt att göra UL.

Villsågärna: Grattis till att allt är på bana. Ska bli så spännande att följa dig.

Emmy: Jag har en Beco-bärsele. Testade en Manduka innan, men föll för att Becon har en extra sele i sig så att barnet alltid är fast i selen. Vilket också gör det lättare att byta bärare. Men annars är de väldigt lika varandra. Tror mer på dessa bärselar än BabyBjörn,,,hört att man lättare får ont i ryggen när man bär tyngre barn i den. (även om man har aktiv ryggplatta).

Anirac: Ja du, tickande bomb var rätta ordet. Lycka till

Själv är jag vråltrött, men det ingår väl i det här paketet. Blir inte mycket sömn när man har en liten plutt att ta hand om. Just nu sover hon så egentligen borde väl jag också sova, men jag vill också passa på att göra något kul som att prata med er eller bara njuta av att det är lugn och ro. Hon har kommit in i en skrik period nu, så då är det tufft för alla. Vet inte om det är lite problem med magen...har i varje fall börjat ge Minifom, så jag hoppas på effekt om ett par dagar . Skönt att maken är ledig i helgen så man kan få lite avlastning.
    Som tur är så skriker hon inte hela tiden och när hon är lugn då är livet bara helt underbart. Babydoft är verkligen en underbar lukt.

• Pricken76

Hoppas ni kommit hem till lugn och ro nu Bette.
    Tråkigt att ni fick en tuff start, men skönt att det är bättre nu.
    Ta det lugnt nu i hemmets lugna vrå. Stoort grattis till er söta lilla kille.
    Visst är det väl en helt underbar känsla att ha en egen lite bebis?

Kram från en som trööööött

• Pricken76

Emmy: Ja det är klart att det måste kladdas med maten. Vad väger han nu och hur lång är han? Vill bara veta vad man har att förvänta sig.

Min lilla tjej väger 4140 g och är 55 cm. Ligger över en kurva på längden och på medelkurvan på vikten. Så vi kanske ska testa med lite ersättning på kvällen ifall hon får för lite mat. Det kan vara därför hon skriker kvällstid. Men skriket har faktiskt blivit bättre, antingen får hon mer mat eller så har Minifomet effekt.

Snart kommer Trygg Hansa hit och vi ska prata försäkring, dock inte barnförsäkring utan livförsäkring/sjukdom/olycksafall för mig.

Hoppas ni har det bra Bette!

Ankie: Hur mås det med dig?
    Villsågärna: Lycka till med läkarbesöket i morgon.

Ha det bra tjejer.

• Pricken76

Villsågärna: Skönt att höra att allt gått bra. Klart du ska plussa till sommaren

Kramiis: Häng kvar här du så får du plus på stickan, det här är världens bästa plustråd.

Bette: Olivolja pårumpan.... får testa det om det känns som om hon har gaser.

Näe nu måste jag klä på tösen min, ska ut och åka

• Pricken76

Grattis Ankie
    Då står det 2-2, 2 pojkar och 2 flickor har fötts senaste 6 månaderna i vår tråd.
    Du får gärna berätta om din förlossning när du har tid och ork att skriva.
    Åh det var en liten tjej...men passa på att njut, de växer så fort.
    Många kramar från mig

• Pricken76

Ankie: Grattis till en super bra förlossning. Synd bara på skrapningen efter, men det var det nog värt om förlossningen gick så bra va?!
    Är toppen när maken får en sådan fin kontakt med barnet tidigt. Jag bytte bara 1 blöja under hela bb -tiden och det var nog bra för min mans självförtroende tror jag, att han faktiskt också kan och är väldigt viktig för barnet.

Nu ska jag återgå till mitt julkortspyssel

• Pricken76

Emmy: Näe, hon har inte fått något riktigt namn ännu. Det är nästan så att man skäms. Istället har hon 20 smeknamn... inte bra. Trodde inte vi skulle ha så svart att bestämma oss.
    Har ni några bra förslag på korta tjejnamn? Gärna två-staviga.
    Vi vill inte att hon ska heta typ Saga, Alva, Tuva....utan lite mer tufft utan att vara hippt. Svårt va?!

Emmy: Då kan jag bara säga att A är jätte söt

Ska snart till BVC, hade tänkt att gå dit men nu är det så mycket snö ute så det får bli bilen. I normala fall tar det nog 35 min att gå dit , lägger man då på 10 ton snö, ja då vet man aldrig när man kommer fram.

Ha det skönt i vårt vita härliga landskap. Kram från en trött mamma (tuff natt)

• Pricken76

Emmy: Vad skönt att han inte gjorde sig illa när han föll ur vagnen. Tror det där händer de flesta förr eller senare. Dagens vagnar är så lätta, så det är lätt hänt att de tippar. Jag är så glad att alla tre dörrarna in till vårt BVC har dörröppnare. Det är väl bara att sätta knappen lite högre upp så kommer klåfingriga barn inte åt den.

Amelie: Spännande med UL. Vi är jätte glada att vi inte kollade kön på ul, det var så otroligt häftigt att få svaret när hon kom.

Bette; Ja tiden går verkligen fort. Vår tjej är snart 6 veckor. Hur tycker du att det är att vara mamma? Jag hade/har ibland svårt att förstå att hon verkligen kommit för att stanna. Känns overkligt att vi har en dotter.

Estra & Emmy: Vi som egentligen ville ha ett kort namn till tjejen, har nu beslutat oss för att hon ska få heta Olivia. Inte alls 2 stavigt, men så kan det gå. I 2 veckor hette hon Siri, men pappa gillade det aldrig. Så då gick vi vidare och nu är det Olivia.

I natt sov hon 5 1/2 timme i sträck. Hurra så skönt. Vaknade av att mina bröst spände och när jag började röra mig vaknade hon. Vilket bara var bra eftersom jag verkligen behövde släppa på trycket i brösten.

Nu ska jag gå och väcka maken som fått sovmorgon. Sedan blir det lite städning och promenad i snön.

Kram på er

• Pricken76

Anirac: Jag hoppas allt gått bra för er och att ni nu myser på sjukhuset.

Villsågärna: Jag håller med Emmy, ta chansen när du får den. Man vet aldrig om donatorn lyckas producera ägg. Men jag förstår att det är svårt att bestämma sig. Hoppas ni kommit fram till något bra.

Amelie: Grattis till ett bra ul. Ja visst är det spännande att börja shoppa grejer. Vi köpte nästan inget innan, jag trodde aldrig riktigt att jag skulle få ett barn. Vi köpte vagn, bilbarnstol, skötbädd och 2 olika kläduppsättningar innan. Fått låna en hel del kläder och lakan och vagga hade vi sedan vi var små. Så vi har shoppat desto mer sedan hon kom.
    Vi är jätte nöjda med vår Bugaboo som vi köpte på blocket. Det är inte en bra vagn om du ska gå mycket i skogen, men för promenader på asfalt och i butiker är den perfekt. Samt att den är liten i bilen.

Hoppas alla haft en trevlig julafton. Vi hade det mycket bra. Olivia drunknade i julklappar . Oj vad jag har längtat efter att få fira jul med barn och nu har vi gjort det. Och roligare lär det bli när hon är mer medveten om julen.

Många kramar och god fortsättning från mig

• Pricken76

Ankie: Ja visst växer de fort. Vi kör storlek 50-56-62. Tycker inte att storlekarna stämmer så bra alltid.

Måste bara tipsa er om att köpa en babysitter från Babyland, namnet på den börjar på K, kostar 595:-. (Finns i svart, blå, röd) Alltså inte en babybjörn. Den är så himla bra. Man kan fälla den så att det blir som en säng och det är bra så länge de är små eftersom man ska undvika att de sitter upp då. Bärhandtag på sidorna så att man lätt kan bära med sig henne då vi byter rum. Den har varit guldvärd. Är mycket mer gedigen än en vanlig babysitter som har sladdrigt tyg.

Nu är det promenad dax, hoppas att plogbilen varit framme men det tvivlar jag på.

Kram på er

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6