Hej på er!
Jag är gräsänka i kväll, maken ska på herrmiddag (snark i natt då kan man tro). Har varit förkyld hela veckan, blä. Har än så länge inte smittat A, peppar peppar! Adam blev väckt av dörrklockan när han sovit 1 timma av hans långsömn mitt på dan. Jag sov också i soffan. Det var en som var med på dopet (släkt med svägerskan) som ringde på & hade lämnat dop-bilder utanför dörren. Grr... Fick ge A mat igen & sedan bära honom i bärsele för att han skulle somna om. Sen var inte jag på sovhumör mer. Så- tips att sätta lapp på dörrklockan att knacka om det är extra viktigt med sömnen. Förkyld & trött & sur som ni märker..
Pricken- jag köpte amningstoppar/linnen på H&M, 2 för 199 om jag inte minns fel. Men, nu kör jag mest med linne som går att dra ner + kofta över. Allt med knappar går ju bra, gärna sådana som går snabbt att knäppa upp. Man har blivit expert på att hitta amningsvänliga kläder På natten har jag en mjuk BH från Apoteket, den ser ut typ som en sportBH modell tant. Inte snygg.. Jag har den med axelbanden nere så det inte skaver när jag ska amma på natten. Har köpt en bra amningsBH på nätet, Anita heter den & går att tvätta i maskin (det är det som är det bästa). Vem orkar stå & handtvätta med liten bebis liksom? Hoppas det gick bra på BVC & att lillflickan växer som hon ska! Jag är också nyfiken på vad hon ska heta!
Bette- ja, det där med babystrumpor är ett gissel. Adam har goa breda vader & alla vanliga strumpor med resår upptill stasar. De jag köpte är Laban från NowaLi. Stasar inte, men har tyvätt en tendens att halka av i stället när han ligger & leker/ sparkar. Annars har han ett par randiga med snobben-tryck från H&M som är jä'ttebra. Har mailat & frågat om dom finns i andra färger.
Estra- Härligt med ett livligt litet embryo Jag hade definitivt ingen bula i v 9. Fick höra halva graviditeten att "du har ju ingen mage", typ varje dag... Det är så olika hur livmodern ligger & hur mycket plats man har där i mittenpartiet om du förstår hur jag menar. Jag har en ganska lång torso liksom.. Låter som att jag ser ut som en seriefigur
Kexan- Hoppas allt är bra med dig! Förstår att du är sugen igen, ibland tror jag att jag är det fast A bara är 4 månader
Kram på er & hoppas ni får en mysig helg!