• bushbaby

förlossning/feliciagruppen i kristianstad

Någon som har erfarenheter av kristianstad förlossning/bb? Hur blev ni bemötta där? Och finns det någon som kan berätta om erfarenheter från feliciagruppen i kristianstad? Jag är så himla sjukhusrädd och vill förbereda mig inför felicia-samtal om det går..

• Svar på tråden förlossning/feliciagruppen i kristianstad
  • bushbaby

Ingen alls som kan lugna mig? Snälla?

• bushbaby

Någon måste väl ha erfarenheter från Kristianstads förlossning? Någon?

• olsovic

För 7 veckor sedan föddes vår dotter på CSK i Kristianstad. Jag kan inte sätta ord på hur imponerad jag är över hur bra allting fungerade och hur proffsiga och gulliga alla var som jobbar där. Och då menar jag verkligen alla, utan undantag!!
    I mitt fall slutade det med kjesarsnitt och dagarna på BB var som att på ett hotell med all service man kan tänka sig.

Med andra ord så tror jag de kommer ta hand om dig precis lika bra!
    Glöm inte att det är du som bestämmer vem som ska ta hand om dig. Trivs du inte med din barnmorska så säg till och någon annan tar över.

Lycka till!

• cassandra86

Jag har också fött barn på Csk och är inte riktigt lika nöjd.

Jag ska ha barn igen i maj nästa år och denna gången ska jag ha en förlossningsplan att tillgå. En man arbetat fram med personalen så dem vet vad som gäller.
    Jag tyckte sist att dem inte tog en på allvar, att dem var nonchalanta och mycket emot bedövning. Dem var även dåliga på att fatta beslut vilket resulterade för min del i en onödigt utdragen förlossning.

Jag kan säga att jag var också jätte rädd förra gången. Varenda gång jag tänkte på förlossningen fick jag panik. Jag ville verkligen inte genomgå den. Men när det sen började var man så inne i just det som sker och i smärtan osv så man glömmer bort hur rädd man var.

Men jag tycker att om du vill få en positiv upplevelse trots din rädsla så besök förlossningen innan, planera din förlossning och var tydlig med dina önskemål. Och när du väl är där så fokusera på ditt kommande barn och tänk på bebisen istället för din rädsla!

• herbst

va bra skrivit cassi allt bra med dig o magen? lust att komma över o snakka skit en dag har ju ej sett grabben  din

• bushbaby

Tack för era svar! Jag ska på feliciagruppen imorgon och är ganska nervös. Svårt att veta vilken ände man ska börja i.. en sak i taget antar jag.

• herbst

vara bara lugn o skriv ner  dina tankar punkt för punkt o beta av så ska allt gå bra

Svar på tråden förlossning/feliciagruppen i kristianstad