Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!

aldrigmer skrev 2010-10-10 23:07:50 följande:
    Vilka underliga reaktioner....... Jag är mamma till en gosse, nu vuxen, som hade kunnat vara den gosse som gav sig på er dotter. Jag tycker att ni hanterat det hela precis så vuxet som man kan begära. Självfallet ska ni föra er dotters talan,om ni inte gjort det vore det fara å färde.

Jag har varit på andra sidan s.a.s., alltför många gånger. Det är djävulskt men det ni genomlevt är precis lika djävulskt. Att då orka uppträda sjyst är stort.

Att gossen förhoppningsvis får kvalificerad hjälp är väl det goda som kommer av detta. Att dottern är trygg och lugn är alldeles säkert ett resultat av kloka föräldrars arbete och en förskola som tagit sitt ansvar.

Min gosse fick också hjälp men i 4-an. Han mår bra idag och fungerar fint.

Jag önskar alla inblandade allt gott med en särskilld lyckönskan till er. Solig
    Nej, de hanterade det inte vuxet, utan ställde krav de inte hade befogenheter för, uttryckte avsmak för pojken mm.
  • Här och nu
    aldrigmer skrev 2010-10-10 23:19:37 följande:
    Det är din åsikt.
    En förälder har inte rätt att bestämma över förskolan och att kalla ett barn jävla unge osv är väldigt omoget o kränkande. Allt detta strider mot förskolans värdegrund.
  • Här och nu
    halmstadtjej skrev 2010-10-10 23:28:26 följande:
    Jag tycker ni är starka och fantastiska föräldrar!
    Är man fantastisk när man kallar ett barn som inte fått hjälp för jävla unge?
  • Här och nu
    alvaereva skrev 2010-10-11 09:24:40 följande:
    Tack När det gått några veckor fick vi faktiskt veta vad pojken hette av en ren slump. Men det gjorde ju inte att man tog reda på mer om vem det var. Det låg inte i vårt intresse att veta mer än att pojken fick den hjälp han uppenbarligen behövde, både för hans skulle och för andra barns.

Som fostersyster till barn med npf har man ju fått vara med i hela den här svängen med att föräldrar kommer hem och hotar både mina föräldrar och barnen i fråga samt ger en utskällning. Det är inget beteende jag tycker är trevligt så jag skulle själv inte heller göra på det viset.
    Hur kommer det sig då att du ställde krav på förskolan som du inte hade rätt till, kallade pojken för fula saker osv och bara såg din dotter i situationen? Bara undrar.
  • Här och nu
    SaramedM skrev 2010-10-11 08:59:54 följande:
    vet du att hade detta hänt min dotter hade jag inte kunnat agera lite lugnt och samlat som TS och hennes man har gjort, trots att jag lever med npf varje dag i familjen
    Anser verkligen inte att de agerat lugnt o samlat, utan tvärtom. Men de har kanske lärt sig på vägen.
  • Här och nu
    alvaereva skrev 2010-10-11 08:46:12 följande:
    Detta blir mitt sista inlägg till dig eftersom du inte för någon relevant diskussion i den här tråden.
    Jag har inte i något inlägg kallat pojken för jävla unge. Vad andra människor däremot har kallat honom får stå för dom men jag har iallafall ryggen fri på den punkten.
    Jag förväntar mig iaf att man står för vad man säger. Jag stryker inte medhårs när man svärtar ner ett barn som behöver hjälp.
  • Här och nu

Det räcker inte att göra det man förstår utan be om hjälp med det man inte förstår, så man inte sårar andra i sin kamp att må bättre.

• Här och nu

Det enda jag begär är att man ser mer än till sig själv och inte påstår sig ha kunskap man inte har.

• Här och nu
    Pumpkin skrev 2010-10-12 14:10:37 följande:
    Men allvarligt, LÄGG NER!

Jag tror alla har förstått ditt budskap, men den här tråden handlar inte om det. Den handlar om TS, hennes man och framförallt deras dotter - ingen annan! Om du har ett så stort behov av att ta en diskussion kring pojken eller om hur du tycker att TS och hennes man har agerat, då kan du starta en egen tråd om det - så får vi se hur många som är intresserade.

TS: Jag är så glad att Elise är en så glad, trygg och busig liten tjej som hon är, och att hon har lyckats "studsa tillbaka" från det hemska som hände henne! {#emotions_dlg.flower}
    Jag har sagt mitt o det står jag för. Anser det fel att smöra för någon som nästan beter sig lika illa själv, som den det klagas på.  Märkligt att vuxna inte kan se att saker hör ihop.
  • Här och nu
    MammaMajs skrev 2010-10-12 14:04:40 följande:

Vad skönt att eran tjej inte verkar ha tagit större skada av händelsen ändå och att det fungerar bra på dagis igen. Jag tycker att det låter som om att ni har hanterat det hela  på ett mycket bra sätt, givetvis blir man rädd, förbannad och lesen när någon ger sig på det värdefullaste man har, speciellt när det sker på ett så brutalt sätt.

Jag hoppas verkligen att pojken får fortsatt hjälp och att han utvärderas under en lång tid framöver, skulle något liknande hända igen när han är tonåring kan han nog inte räkna med mycket förståelse för sin situation. Han kan inte annat än vinna på att få hjälp redan nu.

Alla som behöver hjälp har rätt till det o får man inte det, är det inte man själv som ska hållas ansvarig. Vilken människosyn det finns!
  • Här och nu

Praktik bland utåtagerande barn borde bli obligatoriskt redan i grundskolan.

• Här och nu
    MammaMajs skrev 2010-10-12 13:57:13 följande:
    I deras situation är det minsta man kan förvänta sig att de tänker "jävla unge" om den pojke som så brutalt misshandlat deras flicka.
    Nej, inget barn är en jävla unge o det borde varje vuxen person förstå.
Svar på tråden Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!