Mitt barn blev MISSHANDLAD på dagis!
Herregud vad hemskt för alla inblandade barn!! Framförallt blir jag förbannad på förskolan och personal som har låtit det här ske! Att ett barn gör så här är inget som plötsligt händer en dag utan ett barn som gör så här har haft en problematik tidigare som man måste jobba med och man måste definitivt ha koll på det här barnet.
Vad som orsakat barnets beteende är ju väldigt svårt att säga men min erfarenhet som förskollärare är att det inte alltid handlar om att föräldrarna är fullständigt dumma i huvudet och misshandlar sitt barn eller liknande. Barnet kan mycket väl tänkas ha ngn diagnos som har gör att han agerat på det här sättet och har man dessutom en outredd diagnos och därmed inte fått adekvat hjälp så kan saker och ting bli värre för många utav dessa barn. Och det verkar uppenbarligen som att förskolan inte tagit alla varningssignaler på allvar! Visst, kan man sitta och skylla på föräldrarna men faktum är att huvudansvaret för barnen faktisk faller på oss som jobbar på förskolan när barnen vistas där. Och personalen har brustit på den här punkten å det grövsta, inte bara mot ts dotter utan även mot pojken som gjorde det här!