Inlägg från: idacathrine |Visa alla inlägg
  • idacathrine

unga mammor i sthlm?

jag är 21 år, har två barn, 2 år och 5 veckor gamla.
    bor i enskede

• idacathrine

HejHej. Jag har för mig att jag varit inne här och skrivit tidigare vid något tillfälle... Om jag inte har det så tar jag om det. Jag heter Ida och är 22 år. Har två barn, Selma född okt 07 som i Onsdags började på förskola. Och så lilla Hedda 9 veckor gammal.
    Bor i Stureby i Enskede.
    Träffas gärna också, men inte så sent, hämtar Selma på förskolan kl 3 och så är hon ledig på Måndagar. (Inte nu på Måndag eftersom inskolningen fortf pågår då, är Selmas pappa som har den)

• idacathrine
    FredrikaH skrev 2010-01-15 11:57:21 följande:
    Hej! Välkommen!
    Hej! Tack!
    Har ni någon träff på gång?
  • idacathrine

Klockan 13 är lite sent sent för oss att ses. (att mötas upp då iallafall, måste ju vara på förskolan strax före 3)
    Är det någon som vill ta en fika inne på söder/i stan? Mötas runt 10-11tiden kanske.
    Hedda är bara 9 veckor än så länge och behöver inte 'springa av sig' än {#lang_emotions_laughing}
    Jag är upptagen på torsdag och fredag nästa vecka, annars inga planer.

• idacathrine
    FredrikaH skrev 2010-01-15 13:03:06 följande:
    Här går vi upp tidigast 9 :D Men kan nog göra undantag, nästa vecka på måndag ska vi förhoppningsvis träffas i en liten skara, på tisdag kanske vi åker på den stora träffen,sen på ons åker jag hem till skåne o hälsar på, ochär där i en vecka ungefär..
    Åh ja, minns dom härliga sovmorgonarna när man bara hade en bebis {#lang_emotions_laughing}
    Du kan ju säga till om du vill göra undantag,
    annars finns det kanske någon annan morgonpigg mamma.. haha.
  • idacathrine
    FredrikaH skrev 2010-01-15 13:21:48 följande:
    tro mig, jag njuter :D På måndag ska vi ses i Liljeholmen, runt 12 (med reservation för ändringar förstås), blir det försent för dig?
    Nej, det skulle funka. Behöver åka runt halv 2!
  • idacathrine

Den 31a oktober, Din bebis?

Ja, Selmas pappa har fortf inskolningen då så egentligen skulle jag ju kunna vara borta lite längre. Men är van att ha Selma hemma om dagarna så nu när hon börjat på förskola vill jag gärna vara med henne när hon kommer hem.

• idacathrine
    FredrikaH skrev 2010-01-15 13:57:20 följande:
    10 november! Är hon för tidigt född? Såg att du hade BF 16 nov?
    Jag hade bf 16e nov enligt UL och 6e nov enligt ägglossning.
    Så ja, lite tidig är hon. Hon vägde 3060 gram när hon föddes.

Med Selma hade jag bf 16e okt enligt sista mensen och 28e okt enligt UL. Hon kom 13e okt och vägde 3520 gram. Så jag tror mer på sista mensen än på UL {#lang_emotions_wink}
  • idacathrine

FredrikaH: Jag har inte msn, men man kan ju prata här i gästböckerna. Eller på Facebook om du har det? Inboxa mig om du vill ha mitt namn där.

Jag måste tyvärr ställa in imorgon. Känns tråkigt.
    Men en gammal vän som numera bor i USA är här och hälsar på denna vecka, och enda dagen han kunde ses var imorgon. Vill inte missa det då han bara kommer 1-2 gånger om året. Förhoppningsvis kan ni ses nästa vecka? Eller på Onsdagfm? {#lang_emotions_smile}
    Hoppas ni får en trevlig fika imorgon!

• idacathrine
    Juhanna skrev 2010-01-26 18:43:26 följande:
    Någon som har lust att träffas i slutet av veckan eller nästa kanske?
    Selma har magsjuka just nu men nästa vecka vill jag gärna ses.
    Är hemma med Selma måndag och tisdag. Men resten av veckan är det bara jag och bebisen på dagarna.
  • idacathrine
    MsTengan skrev 2010-01-27 13:30:41 följande:
    Hej! Är 22 år och har en liten tuss på 2 veckor. Vore jättekul att träffa lite fler mammor! Jag bor i Hagsätra med sambon och vår lilla Linnéa.
    Vi bor nära varandra, jag bor i STureby!
    Har tidigare bott i hagsätra
  • idacathrine
    Juhanna skrev 2010-01-27 20:37:54 följande:
    Usch magsjuka är inte kul. Svea hade det typ hela förra vintern. Men du ses helst på förmiddagen va?
    Ja, hämtar Selma senast tre.. Så om jag ska ge mig iväg med bara bebisen så funkar inte em
  • idacathrine

Är Svea ledig någon dag i veckan? Isåfall kan vi ju ses allihopa någon dag.
    Onsdag, torsdag eller fredag funkar bra för oss (då är selma på förskolan)

• idacathrine

Selma är ledig måndagar. När Selma är på förskolan brukar jag njuta av att slippa öppna förskolan för tillfället... Har haft Selma hemma i 2 år och 3 månader och precis slutat gå på öppna förskolan och det dröjer ju inte många månader innan det börjar bli dags för Hedda också. (gillar öf egentligen, men har varit så mycket sånt)
    Så jag fikar helst {#lang_emotions_laughing}

Är det stadsmissionen du går på?

• idacathrine
    Juhanna skrev 2010-01-27 22:23:06 följande:
    Jo men förstår att du är trött på öppna förskolan. Men vi kanske kan ses på torsdagen då? Ja det är stadsmissionens öf jag går på, ganska trevligt där faktiskt.
    Kom precis på att jag ställt mig som reserv i en yogagrupp jag vill gå. Men det är så fullt jämt så jag får säkert ingen plats.. Har missat nu två ggr jag har tänkt gå.
    Men ska vi preliminärsäga torsdag?
    Eller fredag om du är ledig då? (då vet jag garanterat att jag inte har något)
  • idacathrine

Förresten.. var du något på XIST när Svea var bebis?

• idacathrine

Då satsar vi på fredag tycker jag {#lang_emotions_laughing}
    jag var också på xist några gånger, gick föräldrautbildningen när jag var gravid, men precis som du trivdes jag inte så mycket.. sen var det ganska långt att åka från mig, så jag föredrog att gå på öppna förskolan där jag bor.
    Var ligger stadsmissionen?

Svar på tråden unga mammor i sthlm?