• Juhanna

unga mammor i sthlm?

hgf skrev 2009-11-24 10:10:00 följande:
    ung och ung jag e 23 fyller 24 i januari men känner mig väldigt ung :) ingen som har facebook?
    I do :) vart i sthlm bor ni?
    ♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥
  • Juhanna
    dontjumphigh skrev 2009-11-24 18:52:31 följande:
    Jag hittar gärna på något :D Är 21 år med son på 4½månad Jag bor i vällingby.. vart bor ni?
    Jag bor i sundbyberg
    ♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥
  • Juhanna
    Skriver också in mig i listan då

Onsdag den 6 Januari 2010
    kör vi en liten kick off för våran "nyblivna" mammagrupp. Vi är alltså en gäng unga tjejer som träffas en gång i veckan eller så och gör olika saker med våra småttingar :)
    Den första gången kanske vi kan börja med att gå på ett fik och lära känna varandra lite mera.

Och då tänkte jag att vi träffas den 6 Januari vid Skrapan (skanstull/medborgarplatsen) klockan 14.00

Så vilka vill följa med?

KOMMER

Together90 (Love och Oliwer)
    Oktoberbebis09 (Mikaela & Vincent)
    MikuAndSaraLi (Miku och Sara-Li)
    Sannis85 (Sanna och lilla V)
    kevink (Kevin &Amie
    FredrikaH (Fredrika & Sixten)
    Juhanna (Johanna och Majken)

KOMMER INTE
    ♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥ skogul.blogg.se
  • Juhanna

Okej jag heter Johanna, född november -88. Har två tjejer, Svea och Majken, födda maj -07 och september -09. Just nu har jag båda tjejerna hemma så det är fullt ös här hela dagarna men stora tjejem kommer gå tillbaka till dagis i början av januari.

Var hemma med stora tjejen innan jag gick på mammaledighet och har inget jobb att gå tillbaka till. men är utbildad till målare och kan alltid jobba med det efter föräldraledigheten, inget jag känner för dock.

Min första förlossning var utdragen och tog 48 timmar från första värk. Den andra gick supersnabbt och vi hann inte riktigt med, 1½ timme tog den. Väldigt dramatiskt då jag åkte hemifrån med krystvärkar.

Båda mina tjejer sover hela natten igenom, om man inte räknar med att den lilla vaknar en gång för att äta, så jag är i princip alltid glad och pigg.

• Juhanna
    FredrikaH skrev 2010-01-03 00:31:32 följande:
    Ju fler desto bättre tycker jag :) Frågan är vart vi ska vara nånstans, det överlåter jag till dom som känner till området bättre :)Nästa vecka blir min bebis 2 månader, tänk vad tiden går! Han är så social ( när han väl är vaken dvs ) vill vara med hela tiden, har upptäckt sina händer så dom åker in i munnen ett par ggr om dagen, slabbigt men sött :) Hur har ni haft det nu över jul&nyår? Helt annan känsla nu när man har barn, tycker jag iaf :)
    Ja det verkar ju som vi kommer bli rätt så många så vi måste ju vara någonstans där alla får plats.
  • Juhanna

Vi brukar gå till stockholms stadsmissions öppna förskola för unga föräldrar. Den är också bra. Dem öppnar den 13:e

Jag kom och tänka på en sak, har cafeerna verkligen öppet på onsdag? Det är ju en röd dag.

• Juhanna

Jag kommer antagligen lyckas missa er båda, är lite lätt förvirrad av mig. Och mina ungar har en tendes att alltid krångla när vi ska iväg någonstans. Men om ni ser en lätt förvirrad människa med en skrikig tvååring så är det antagligen jag.

• Juhanna
    22april2009 skrev 2010-01-05 15:52:20 följande:
    Hallå tjejer, har vart i kontakt med sjukvårdsupplysningen då Elsa vart förkyld i en vecka, utan feber. Frågade de där om hon smittar då hon har en rethosta och är lite snorig. Men hon sa att det är ingen fara, men jag ville höra med er också, så det är ok om jag ändå kommer imorgon.Kan säga att varken jag eller min sambo blivit smittade och då har hon de senaste dagarna levt på oss :)
    För mig är det okej, jag har ju ett dagisbarn så vi är rätt vana vid förkylningar vid det laget. Sen så smittar dom ju inte direkt när dom är så små, så länge dom inte suger på samma saker osv
  • Juhanna

Vi kommer inte att komma idag. Båda mina barn har blivit förkylda så det är nog bäst om vi stannar hemma. Men vi träffas gärna en annan gång.

Svar på tråden unga mammor i sthlm?