• AnnaT

unga mammor i sthlm?

hej heter Anna är 20 är har två barn en son på 20mån och en dotter på 2mån.
    skulle gärna följa med om man får :)

• AnnaT

Fan glömmde helt bort att det var idag, lillen var uppe helanatten med 40 graders feber, men jag hänger gärna med nästa gång.

• AnnaT

Nu kör vi igång nästa träff för våran nya föräldragrupp. Vi träffades igår den 6 Januari och nu tänkte vi träffas igen redan på tisdag den 12 Januari, på Andys lekland i Sickla köpkvarter klockan 12.
    Och det är stort och luftigt och man får plats med många barnvagnar. Jag rekomenderar att man tar med sig något att käka med det finns Waynes coffe där och även Willys precis nedanför.

Hur du läst kommer dig söker du på och då ska du gå av vid Sickla köpkvarter. Eller åker till Nacka station med bussarna från Slussen eller saltsjöbanan också nacka station. Några frågor så är de bara att fråga mig.

Barn under 1 år kommer in gratis med vuxen men de är ju bara att säga att barnen är under ett år. Det gjort vi sist hehe. Det finns chans för barnen att leka av sig och för oss "vuxna" ;) att snacka och socialsera med varandra. Toppen kul.
    Och vi tänkte köra träffarna var tisdag från och med nu.

Så nu är de bara att säga till om ni vill komma eller inte.

Föräldragruppsträff den 12 Januari klockan 12.00 på Andys lekland

Kommer

Love+ Oliwer
    Jessica+ barnen Nellie och Oliwer
    Marie + Elsa
    Johanna + Majken och ev Svea
    Anna+ Isabel och  ev Antonio

Kommer inte

• AnnaT

Kan tyvärr inte komma idag, sonen går på dagis och lillan har varit vaken hela natten. Hoppas jag kan följa med nästa gång.

• AnnaT

Är det någon som har barn som nästan är två år, tänkt om sonen skulle vara ledig från dagis så kanske det är roligt för honom om det inte bara är bebisar =)

• AnnaT

va bra då får han var ledig på tisdag =)

Denna gång kör vi på ett annat lekland istället.
    Vi ska åka till Barnadiset, och Barnadiset ligger i högdalens industriområde och är ett jätte skoj ställe.
    Där får vi alla plats och barnen får chansen att springa av sig. Barn under 1 år går gratis och föräldrar med.
    Om man vill betala för sitt barn så kostar de 60 kr om barnet är 1-3 år gammal.

Vi träffas den 19 Januari klockan 13.00 på Barnadiset.

"Det här är Barnadiset!

Hos oss får barnen träna motoriken i olika klätter- och balansaktiviteter med svårighetsgrader anpassad efter olika åldrar ( 0-12 år). Barnen får motion genom att springa omkring (försök få dem att gå!) på våra öppna ytor som är vadderade så att de inte slår sig när de faller omkull.Se barnen rulla runt i ett av våra bollhav med cirka 50 000 bollar.Medan dina barn leker kan du självklart ta med dig din dator och surfa gratis på vår trådlösa internetanslutning samtidigt som du fikar eller äter något gott från vår servering.Varmt välkommen önskar:
    Daniel, Denny & Micke med personal."

Kommer
    Jessica
    + barnen Nellie och Oliwer
    Cassandra+ Josefin

Anna+ Isabel och Antonio

Kommer inte
  • AnnaT
    FredrikaH skrev 2010-01-14 22:21:09 följande:
    Usch vad tråkigt det egentligen är när vi är så många, lätt att man känner sig utanför, man får liksom ingen syl i vädret.. Så känner jag iaf, och jag är inte pigg på att jaga folket för att få information om träffar osv.. Känner mig så jobbig när man försöker prata o lära känna er allihopa!ni får gärna tycka jag är bitter, men är väl en sån dag idag!
    Jag håller med, har inte kunnat dom två sista gångerna men jag är inte direkt en så typ som tar en massa plats, skulle också tycka det var lite "trevligare" att bara träffa några
  • AnnaT
    FredrikaH skrev 2010-01-15 00:52:18 följande:
    Okok.. Telefonplan,Hägersten :)Du hade två barn?
    Japp jag har två barn, en son på 21 månader och sen en dotter på två månader men hon föddes i vecka 33+0 så hon är igentligen två månader =)
  • AnnaT

Va roligt =) min dotter är också född 10/11  

• AnnaT

Jag trodde att det bara var för oss här på Fl ju, men tydligen är det ju en del andra mammor också.

• AnnaT
    FredrikaH skrev 2010-01-15 11:33:19 följande:
    Har aldrig sagt att jag/vi inte uppskattar det du gör, men jag tycker vi blir för många, och försöka komma in i en grupp som redan känner varandra, och som umgås utanför dom arrangerade grupperna, är INTE lätt.. Man försöker få kontakt, men får ingen, och då tappar jag lusten helt enkelt..Jag är lika ledsen som dig, så du är inte ensam om den saken
    Trodde det var meningen med gruppen att fol INTE skulle känna andra sen innan.
    Men jag kommer gärna på tisdag.
    FredrikaH skrev 2010-01-15 11:34:09 följande:
    jag födde på huddinge, det var närmast :)
    okej =) föddes han på dagen eller natten?
  • AnnaT
    Juhanna skrev 2010-01-15 16:09:26 följande:
    Klockan 12 på måndag passar för oss, så vi följer gärna med. 
    Fick jag också följa med =)
  • AnnaT
    FredrikaH skrev 2010-01-17 12:48:35 följande:
    Lättast om vi träffas vid tågen först, och sen sätter oss på nått ställe o fikar.. det är ju ganska stort där nu, men galleria o allt :)Jag kan skicka mitt nummer, så kan du ringa när du är där?
    okej, det bra bra =)
Svar på tråden unga mammor i sthlm?