Inlägg från: FredrikaH |Visa alla inlägg
  • FredrikaH

unga mammor i sthlm?

Jag fyller 24 i mars, har en son på 4 veckor.. Bor i telefonplan, träffas gärna och fikar/promenerar !

• FredrikaH

Onsdag den 6 Januari 2010
    kör vi en liten kick off för våran "nyblivna" mammagrupp. Vi är alltså en gäng unga tjejer som träffas en gång i veckan eller så och gör olika saker med våra småttingar :)
    Den första gången kanske vi kan börja med att gå på ett fik och lära känna varandra lite mera.

Och då tänkte jag att vi träffas den 6 Januari vid Skrapan (skanstull/medborgarplatsen) klockan 14.00

Så vilka vill följa med?

KOMMER

Together90 (Love och Oliwer)
    Oktoberbebis09 (Mikaela & Vincent)
    MikuAndSaraLi (Miku och Sara-Li)
    Sannis85 (Sanna och lilla V)
    kevink (Kevin &Amie
    FredrikaH (Fredrika & Sixten)

KOMMER INTE

• FredrikaH

Händer ingenting i denna tråd, skärpning tjejer! :D
    Vi kan väl berätta om oss själva, så vi lär känna varandra litegrann innan vi ses... Eller vad tycker ni ? :)

Jag kan ju börja;

Heter Fredrika, född i mars -86 i lilla Trelleborg,Skåne.. Flyttade till sthlm för snart 4 år sen, träffade min nuvarande sambo och pappan till min son för 2 år sen, vi bor i telefonplan i en etta, men letar större lägenhet..

Fick vår son den 10/11, blev igångsatt pga högt blodtryck.. Förlossningen var väldigt simpel och gick väldigt snabbt.. 5½ timme ungefär, alla på avdelningen var väldigt häpna att det gick så snabbt :)

Innan jag gick på mammaledighet jobbade jag inom hemtjänsten på Östermalm, och jag stormtrivs som vårdbiträde! Saknar jobbet litegrann redan, och eftersom jag delammar så kan jag nog börja jobba nån kväll då och då inom det snaraste..

Dryga ut kassan litegrann, aldrig fel!

Vad gör ni för att driva tiden hemma? Hur går det med era underverk? Är dom snälla och sover bra på nätterna?

Hur gick era förlossningar, kom igen, spinn på nu så det blir liv i tråden!!

// Energisk Fredrika

• FredrikaH
    Juhanna skrev 2009-12-29 09:35:36 följande:
    Okej jag heter Johanna, född november -88. Har två tjejer, Svea och Majken, födda maj -07 och september -09. Just nu har jag båda tjejerna hemma så det är fullt ös här hela dagarna men stora tjejem kommer gå tillbaka till dagis i början av januari. Var hemma med stora tjejen innan jag gick på mammaledighet och har inget jobb att gå tillbaka till. men är utbildad till målare och kan alltid jobba med det efter föräldraledigheten, inget jag känner för dock. Min första förlossning var utdragen och tog 48 timmar från första värk. Den andra gick supersnabbt och vi hann inte riktigt med, 1½ timme tog den. Väldigt dramatiskt då jag åkte hemifrån med krystvärkar. Båda mina tjejer sover hela natten igenom, om man inte räknar med att den lilla vaknar en gång för att äta, så jag är i princip alltid glad och pigg.
    Åh fina namn dina flickor har :) Vart i Sthlm bor ni?
  • FredrikaH
    Together90 skrev 2009-12-29 10:22:26 följande:
    Okej då ..Jag heter Love Nordgren är 20 år gammal typ 20 dagar :) Jag bor just nu i Huddinge (visättra) men vill flytta ..foooort!! Jag bor med min son Oliwers pappa Daniel i en lägenhet på 81 kvm Daniel och jag har varit tsm lite mera än 2 år och vi fick våran son den 10 september 2009 så han är snart 4 månader gammal :) Oj oj min förlossning var inte så kul eller jag vaknade upp på natten den 9 september klockan 03.40 av att jag blöder.. de bara rinner och rinner blod ifrån mig och det är utspett med fostervattnet så det var bara att sticka in till SÖS och när blev jag inlagd direkt och undersökt och hela fadirullan och Oliwer blev övervakad under hela förlossningen och de slutade med igångsättning några timmar efter jag kommit in och Oliwer var ute efter 21 timmar ifrån när vi kom in till när han föddes. Mycket pinnvärkar och smärta och blod blandad var min förlossning. Men när jag fick min söta son på mitt bröst då var allt bra igen :) De fick aldrig reda på varför jag blödde :( Det var lite kort om mig ;)
    Oj vilken dramatisk förlossning.. Blev du avskräckt?:p
    Min förlossning var felfri, och gick så snabbt.. När dom satte in ballongen så sa dom att vi skulle iaf förbereda oss på att det skulle ta minst 2-3 timmar innan "nästa" steg, men ballongen lossnade efter drygt en timme, då var jag öppen 3 cm.. barnmorskan trodde inte på mig när jag sa att den kändes som jag skulle tappa den.. Jag var lite besviken på barnmorskorna som sprang ut o in där,jag hade hur många olika som helst, fast det inte var skiftbyte.. Iofs så såg jag inte hälften, jag blundade under hela värkarbetet ungefär, var så koncentrerad :D
    Men jag kan lätt bli gravid igen snart, skäms för att säga det, men jag saknar boxningsmatcherna i magen.. :)
  • FredrikaH
    Together90 skrev 2009-12-29 20:23:49 följande:
    Ja det var en rätt tuff upplevelse..jag fick också den där jädrans ballongen, aldrig haft så ont i hela mitt liv den lossnade efter 20 minuter till 3 cm ifrån ha varit typ 1 cm...det var sjukt!! Vilken smärta...jag bad dem ta ut den för jag orkade inte med den smärtan och precis när hon skulle lossa den så ploppa den ut själv..så himla knäppt!! Men nej inte avskräckt men vill nog vänta ett tag till..men inte för länge heller!!! Kram på er // Love
    Ahh okej.. Vart födde du nånstans? Vilket sjukhus?
  • FredrikaH

Håller med dig där faktiskt.. Efter jag fick ryggmärgsbedövningen, och jag kunde ligga på rygg och vara människa, så såg jag att där fanns en läkarstudent, inte för att det gjorde mig något, men dom hade tagit in honom medans jag inte var kontaktbar och frågat sambon lite snabbt om det var okej..

och den kärringen som vägrade tro på mig att ballongen var nära på att åka ut, gillade inte hennes attityd alls.. Men men,allt det var värt det :)

• FredrikaH

Ju fler desto bättre tycker jag :)
    Frågan är vart vi ska vara nånstans, det överlåter jag till dom som känner till området bättre :)

Nästa vecka blir min bebis 2 månader, tänk vad tiden går!
    Han är så social ( när han väl är vaken dvs ) vill vara med hela tiden, har upptäckt sina händer så dom åker in i munnen ett par ggr om dagen, slabbigt men sött :)

Hur har ni haft det nu över jul&nyår? Helt annan känsla nu när man har barn, tycker jag iaf :)

Svar på tråden unga mammor i sthlm?