Inlägg från: 22april2009 |Visa alla inlägg
  • 22april2009

unga mammor i sthlm?

Hallå, får man hoppa in? Skulle vara jättekul att träffa lite nya mammor =)

jag bor i haninge med min dotter Elsa på 8 månader =)

Följer gärna med den 6/1

Hejsan!
    Hoppar också in om man får =)
    Hoppas alla haft en jättemysig jul!

Onsdag den 6 Januari 2010
    kör vi en liten kick off för våran "nyblivna" mammagrupp. Vi är alltså en gäng unga tjejer som träffas en gång i veckan eller så och gör olika saker med våra småttingar :)
    Den första gången kanske vi kan börja med att gå på ett fik och lära känna varandra lite mera.

Och då tänkte jag att vi träffas den 6 Januari vid Skrapan (skanstull/medborgarplatsen) klockan 14.00

Så vilka vill följa med?

KOMMER

Together90 (Love och Oliwer)
    Oktoberbebis09 (Mikaela & Vincent)
    MikuAndSaraLi (Miku och Sara-Li)
    Sannis85 (Sanna och lilla V)
    kevink (Kevin &Amie
    FredrikaH (Fredrika & Sixten)
    Juhanna (Johanna och Majken)
    JennaB (Jenna och Viggo)
    Mymfa(Marie och Elsa)

KOMMER INTE

• 22april2009
    MikuAndSaraLi skrev 2010-01-04 17:10:07 följande:
    Bara det inte blir något dyrt ställe - för det har i alla fall jag itne råd med ^.^
    Håller med :P man blir inte rik på föräldrapenning :P
    090422 kom min prinsessa!
  • 22april2009

Är det nån här som hört talas om Tuben i Farsta?
    Kanske ett bra ställe att mötas på?

Vad jag vet har de öppet på måndag från 12? (någon som kan rätta mig?)

Jag har vart där en gång och tyckte faktiskt det va ett bra ställe, öppet så man kunde igenom hela lokalen, bra när man har barn som rör på sig mycket :P

• 22april2009

Okej :)
    Har kompisar som går dit, så jag har funderat på att börja gå dit också =)

• 22april2009
    Together90 skrev 2010-01-04 20:15:32 följande:
    McDonalds är billigt,bra och rymligt...:)HeheTuben är helt okej jag älskar tuben men vissa människor som går där vill man bara strypa ibland hehe ;)
    Jo verkligen billigt :P

Hehe okej :)
    Vet inte om du känner de jag känner, men jag tror jag har läst om dig i deras bloggar.. Marie med Nellie o Oliwer och Cassandra med Josefin =)
  • 22april2009
    Together90 skrev 2010-01-04 20:36:05 följande:
    Billigt är bra :)Ja Marie och Cassandra med deras barn har jag träffat flera gånger på tuben och utanför :) Så himla trevliga tjejer..Cassandra ska komma på onsdag och Marie också tror jag :)
    Aha skoj :) har inte träffat de på jättelänge =)
  • 22april2009

Hallå tjejer, har vart i kontakt med sjukvårdsupplysningen då Elsa vart förkyld i en vecka, utan feber. Frågade de där om hon smittar då hon har en rethosta och är lite snorig. Men hon sa att det är ingen fara, men jag ville höra med er också, så det är ok om jag ändå kommer imorgon.

Kan säga att varken jag eller min sambo blivit smittade och då har hon de senaste dagarna levt på oss :)

• 22april2009

Jag gör så att jag hänger med nästa gång. Det kommer vara så kallt imorgon så jag vill inte ta ut henne :(
    hoppas ni får trevligt!

Kram

• 22april2009

Nu kör vi igång nästa träff för våran nya föräldragrupp. Vi träffades igår den 6 Januari och nu tänkte vi träffas igen redan på tisdag den 12 Januari, på Andys lekland i Sickla köpkvarter klockan 12.
    Och det är stort och luftigt och man får plats med många barnvagnar. Jag rekomenderar att man tar med sig något att käka med det finns Waynes coffe där och även Willys precis nedanför.

Hur du läst kommer dig söker du på sl.se och då ska du gå av vid Sickla köpkvarter. Eller åker till Nacka station med bussarna från Slussen eller saltsjöbanan också nacka station. Några frågor så är de bara att fråga mig.

Barn under 1 år kommer in gratis med vuxen men de är ju bara att säga att barnen är under ett år. Det gjort vi sist hehe. Det finns chans för barnen att leka av sig och för oss "vuxna" ;) att snacka och socialsera med varandra. Toppen kul.
    Och vi tänkte köra träffarna var tisdag från och med nu.

Så nu är de bara att säga till om ni vill komma eller inte.

Föräldragruppsträff den 12 Januari klockan 12.00 på Andys lekland

Kommer

Jessica+ barnen Nellie och Oliwer
    Marie + Elsa

Kommer inte

• 22april2009

Vi har tänkt att samla ihop ett gäng och hyra en studio, studion ligger i hammarby sjöstad och kostar ca 1500 för en heldag.

Så vi tänkte då samla ihop ett gäng, dela på summan, sen lägga till lite för att betala hon som fotar, som är en kompis till mig. Hon fotar jättebra! Hon har bla fotat oss tidigare, då hon själv hyrde den här lokalen. Ni kan gå in på min blogg där jag lagt upp vissa av bilderna, då vi fick ihop nästan 2000, som vi fick på en skiva :)

http://mahii.blogg.se/2009/september/studio.html#comment

• 22april2009
    22april2009 skrev 2010-01-24 15:01:38 följande:
     Vi har tänkt att samla ihop ett gäng och hyra en studio, studion ligger i hammarby sjöstad och kostar ca 1500 för en heldag. Så vi tänkte då samla ihop ett gäng, dela på summan, sen lägga till lite för att betala hon som fotar, som är en kompis till mig. Hon fotar jättebra! Hon har bla fotat oss tidigare, då hon själv hyrde den här lokalen. Ni kan gå in på min blogg där jag lagt upp vissa av bilderna, då vi fick ihop nästan 2000, som vi fick på en skiva :)mahii.blogg.se/2009/september/studio.html#comment
    Det blev ett tillägg på 500 kr för uppsättning, så 2000 kr för heldag i studio =)
  • 22april2009

Just nu inga säkra, de andra vill veta hur många som är intresserade så de vet hur mkt de ska behöva betala... =)

• 22april2009

Jo men många bilder blir det nog, vi va där för 4 månader sen och fick en cd med nästan 2000 bilder och det tog kanske mindre än 1 timme att fota :) Så många bilder får man.

Jag skulle helst av allt vilja få ihop minst 5 st, för då skulle det kosta ca 500 kr var och då är pengar till fotografen tillagda.

• 22april2009

ja visst det kan ju göra, man behöver inte ha barn för att göra det här :)

Svar på tråden unga mammor i sthlm?