unga mammor i sthlm?
Jag fyller 24 i mars, har en son på 4 veckor.. Bor i telefonplan, träffas gärna och fikar/promenerar !
Jag fyller 24 i mars, har en son på 4 veckor.. Bor i telefonplan, träffas gärna och fikar/promenerar !
Onsdag den 6 Januari 2010
kör vi en liten kick off för våran "nyblivna" mammagrupp. Vi är alltså en gäng unga tjejer som träffas en gång i veckan eller så och gör olika saker med våra småttingar :)
Den första gången kanske vi kan börja med att gå på ett fik och lära känna varandra lite mera.
Och då tänkte jag att vi träffas den 6 Januari vid Skrapan (skanstull/medborgarplatsen) klockan 14.00
Så vilka vill följa med?
KOMMER
Together90 (Love och Oliwer)
Oktoberbebis09 (Mikaela & Vincent)
MikuAndSaraLi (Miku och Sara-Li)
Sannis85 (Sanna och lilla V)
kevink (Kevin &Amie
FredrikaH (Fredrika & Sixten)
KOMMER INTE
Händer ingenting i denna tråd, skärpning tjejer! :D
Vi kan väl berätta om oss själva, så vi lär känna varandra litegrann innan vi ses... Eller vad tycker ni ? :)
Jag kan ju börja;
Heter Fredrika, född i mars -86 i lilla Trelleborg,Skåne.. Flyttade till sthlm för snart 4 år sen, träffade min nuvarande sambo och pappan till min son för 2 år sen, vi bor i telefonplan i en etta, men letar större lägenhet..
Fick vår son den 10/11, blev igångsatt pga högt blodtryck.. Förlossningen var väldigt simpel och gick väldigt snabbt.. 5½ timme ungefär, alla på avdelningen var väldigt häpna att det gick så snabbt :)
Innan jag gick på mammaledighet jobbade jag inom hemtjänsten på Östermalm, och jag stormtrivs som vårdbiträde! Saknar jobbet litegrann redan, och eftersom jag delammar så kan jag nog börja jobba nån kväll då och då inom det snaraste..
Dryga ut kassan litegrann, aldrig fel!
Vad gör ni för att driva tiden hemma? Hur går det med era underverk? Är dom snälla och sover bra på nätterna?
Hur gick era förlossningar, kom igen, spinn på nu så det blir liv i tråden!!
// Energisk Fredrika
Jag födde på karolinska huddinge :)
Håller med dig där faktiskt.. Efter jag fick ryggmärgsbedövningen, och jag kunde ligga på rygg och vara människa, så såg jag att där fanns en läkarstudent, inte för att det gjorde mig något, men dom hade tagit in honom medans jag inte var kontaktbar och frågat sambon lite snabbt om det var okej..
och den kärringen som vägrade tro på mig att ballongen var nära på att åka ut, gillade inte hennes attityd alls.. Men men,allt det var värt det :)
Välkommen :)
Ju fler desto bättre tycker jag :)
Frågan är vart vi ska vara nånstans, det överlåter jag till dom som känner till området bättre :)
Nästa vecka blir min bebis 2 månader, tänk vad tiden går!
Han är så social ( när han väl är vaken dvs ) vill vara med hela tiden, har upptäckt sina händer så dom åker in i munnen ett par ggr om dagen, slabbigt men sött :)
Hur har ni haft det nu över jul&nyår? Helt annan känsla nu när man har barn, tycker jag iaf :)