• M girl

Var din mage också liten i vecka 28?

Jag undrar om magens storlek har betydelse för barnets välmående.

Är i vecka 28 och min mage är miniminiliten. På kontrollen v 25 var sf 24 och bm verkade nöjd men jag tycker inte att jag växer nått.

Var du också liten runt denna veckan och hur mådde bebisen sen? Har du bilder som jag kan få se?

• Svar på tråden Var din mage också liten i vecka 28?
  • KringlanL

Du hade inget kort från v. 28?
    Men i v. 24 tyckte jag att inte att du var minimimiliten i alla fall! =)

Jag är i v. 27 med 4e barnet och har framåtlutad livmoder, så bäbisen ligger väldigt ytligt.
    Har foto från 24+0 i mitt galleri och tycker inte det skiljer så mycket mellan oss! =)

Just nu har jag 25cm i SF-mått.

• LivetsUnderbaraStunder

M girl skrev 2009-11-07 10:03:48 följande:

Jag undrar om magens storlek har betydelse för barnets välmående. Är i vecka 28 och min mage är miniminiliten. På kontrollen v 25 var sf 24 och bm verkade nöjd men jag tycker inte att jag växer nått. Var du också liten runt denna veckan och hur mådde bebisen sen? Har du bilder som jag kan få se?
    ne men jag tycker att det växer i perioder tycker jag. Ibland bara över natten hahhha.. Men reagerar inte din BM så är det ingen fara. Alla ser olika ut ;D
  • barn09

i vekcka 25 hade jag ett SF mått på 24 cm jag oxå..så du följer kurvan,...

• Kazeer

I vecka 27 hade jag ett SF-mått på 31 cm.
    I vecka 31 hade jag ett SF-mått på 35 cm.
    Jag låg alltså en bit över kurvorna. När sonen föddes (v 36+3) vägde han 2095 g och var tillväxthämmad.

Den här gången hade jag ett SF-mått på 24 cm i vecka 25. Det ska bli spännande vad nästa mätning visar.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Mumin80

I vecka 24 hade jag sf-mått 24, vilket var precis på normal-kurvan (d.v.s. en bra bit över minimimåttet). Sedan växte jag iofs massor, men det är en annan sak

Men ska du inte till bm i v. 28? Hos oss går man till bm i v. 24, 28, 31, 33 och sedan varannan vecka.

• snö82

Jag har också en liten mage, nog mindre än din också ts. Hade SF 20 i vecka 24 och SF 25 i vecka 28. Blir arg på mig själv för att jag bryr mig när folk kommenterar min "lilla" mage. Säger de inget så tror jag ändå att det är det de tänker. Men ändå i snart 29 fullgångna veckor så har jag gått upp 9 kilo, så någonting måste där vara som sparkar så energiskt. Ligger strax under "normalkurvan". Försöker tänka att man ska vara glad som har en "liten" mage, för ännu är jag inte så begränsad i min vardag. Kan fortfarande träna och vara aktiv, fast i ett lite långsammare tempo. Jag tror att du också har en alldeles normal bebis i sin mage! Lycka till!

• M girl
    snö82 skrev 2009-11-07 16:32:03 följande:
    Jag har också en liten mage, nog mindre än din också ts. Hade SF 20 i vecka 24 och SF 25 i vecka 28. Blir arg på mig själv för att jag bryr mig när folk kommenterar min "lilla" mage. Säger de inget så tror jag ändå att det är det de tänker. Men ändå i snart 29 fullgångna veckor så har jag gått upp 9 kilo, så någonting måste där vara som sparkar så energiskt. Ligger strax under "normalkurvan". Försöker tänka att man ska vara glad som har en "liten" mage, för ännu är jag inte så begränsad i min vardag. Kan fortfarande träna och vara aktiv, fast i ett lite långsammare tempo. Jag tror att du också har en alldeles normal bebis i sin mage! Lycka till!
    Känner så igen mig i allt du skriver. Tack ska du ha och lycka till du också.
  • 3 barns mamma84

Jag kan inte jämföra mig med er med magarna precis jag låg bara över hela högsta kurvan och sf måttet låg 4cm mer än vecka jag var i och det blev ett mkt stort barn kan jag lova

• Sommaren2006

Jag var rätt liten tills vecka 34,så sa det kabooooooooooooom och jag blec gigantisk (tyckte jag just då iaf)

• Sommaren2006

jag har bilder i mitt galleri under "magen"

• Miss Maya

Jag hade en ganska liten mage, trots att jag på slutet hade ett sf-mått på ja, vad var det, 36 eller 37. Bebisen som kom ut var högst normal, vägde ca 3,3 kg.

• Liten Stjärna

mitt sf-mått i vecka 25 men min Alice var på 22 cm. Hon vägde 3250 g och var 50 cm lång när hon kom ut.
    Med lillebror nu i magen så låg den på 23 cm i samma vecka.

Helt normalt :)

• 3 barns mamma84

Min blev bara 5810g och 62cm huvud 40cm (3 månaders bebbis)

• Hopp och förtvivlan

M girl skrev 2009-11-07 10:03:48 följande:

Jag undrar om magens storlek har betydelse för barnets välmående. Är i vecka 28 och min mage är miniminiliten. På kontrollen v 25 var sf 24 och bm verkade nöjd men jag tycker inte att jag växer nått.Var du också liten runt denna veckan och hur mådde bebisen sen? Har du bilder som jag kan få se?
    jag har också varit ganska liten. frösta märningen låg jag strax över medel men de senaste 3 mätningarna har jag legat strax under medel. min baby mår bra så vitt jag vet med tanke på rörelser och hjärtljud. ska lägga upp en bild på min sida som är tagen v.33. kolla om du vill.
  • Älsko

i vecka 25 med första barnet var mitt sf mått 22 bara men eftersom jag är så liten och så så följde jag min egen kurva..tycker ditt sf mått låter helt normalt.. :) Bebisen mådde finemang hela tiden..
    fick en bebis på 46 lång och 2845 g inte stor men helt normal och som passade min kropp :)

• SarisHaglis

Jag får också höra att jag har en liten kula eller liten kanske inte . De senaste dagarna har folk sagt "har du svalt en vattenmelon" och att jag har en basketboll under kläderna. Jag är i vecka 28 (27+5) och i vecka 24+3 var mitt sf mått 24 vilket låg lite över normalkurvan och då hade jag gått upp från start 52kg till 57kg och jag är 171cm lång. Min barnmorska säger att allting är bra så man ska väl inte oroa sig :)

Svar på tråden Var din mage också liten i vecka 28?