• M girl

Var din mage också liten i vecka 28?

Jag undrar om magens storlek har betydelse för barnets välmående.

Är i vecka 28 och min mage är miniminiliten. På kontrollen v 25 var sf 24 och bm verkade nöjd men jag tycker inte att jag växer nått.

Var du också liten runt denna veckan och hur mådde bebisen sen? Har du bilder som jag kan få se?

• Svar på tråden Var din mage också liten i vecka 28?
  • M girl
    Mimmi P skrev 2009-11-07 10:08:19 följande:
    Min mage såg ganska liten ut hela tiden trots att jag är kort. Helt normala sf-mått. Ut kom en välmående 4 kg kille :). Min son låg dels ganska långt bak men även utsträckt i magen så magen putade inte så mycket trots att han var ganska stor. Jag däremot kunde knappt äta eftersom det inte fanns nån plats kvar för magsäcken..När är det kontroll nästa gång?
    Nästa gång är det kontroll i vecka 30 så om ca 2 veckor. Jag tycker det är skitjobbigt att jag är så liten. Dels för att alla tjatar om det så fort jag går utanför dörren och för att mina gravida vänner är mkt större än mig.
  • M girl
    Minxy skrev 2009-11-07 10:36:01 följande:
    Men ett SF-mått på 24 cm i v.25 är ju inte alls litet???I v. 25 hade jag ett SF-mått på 20 cm vilket var hel ok enligt min BM. Visserligen på den nedersta kurvan, men att ligga på den nedre delen av kurvan behöver ju inte alls betyda att barnet är litet.I v.28 hade jag 27 cm vilket var ÖVER "normalkurvan".I v.33 hade jag 31 cm (fortfarande lite över "normalkurvan")I v.36 hade jag 34 cm (lite över "normalkurvan")Strunt i det exakta SF-måttet. Så länge man ser att din kurva ÖKAR så är allt normalt
    Nej precis, sf måttet är inte litet.....men mitt omfång. Ha ha
  • M girl
    snö82 skrev 2009-11-07 16:32:03 följande:
    Jag har också en liten mage, nog mindre än din också ts. Hade SF 20 i vecka 24 och SF 25 i vecka 28. Blir arg på mig själv för att jag bryr mig när folk kommenterar min "lilla" mage. Säger de inget så tror jag ändå att det är det de tänker. Men ändå i snart 29 fullgångna veckor så har jag gått upp 9 kilo, så någonting måste där vara som sparkar så energiskt. Ligger strax under "normalkurvan". Försöker tänka att man ska vara glad som har en "liten" mage, för ännu är jag inte så begränsad i min vardag. Kan fortfarande träna och vara aktiv, fast i ett lite långsammare tempo. Jag tror att du också har en alldeles normal bebis i sin mage! Lycka till!
    Känner så igen mig i allt du skriver. Tack ska du ha och lycka till du också.
Svar på tråden Var din mage också liten i vecka 28?