Inlägg från: Flickanx2 |Visa alla inlägg
  • Flickanx2
    Såg solförmörkelsen idag.

Vet inte vad som gör mest gott, motionen eller luften?

Vad jag vet är att jag får en hiskeligt lust till livet.
    Allt vackert gör att min kreativitet sätts på prov.

Så färgerna åker fram ur garderoben och vi leker fram kreationer, på den annars så vita duken.

Också ett sätt att fördriva helgen. Bara börja pensla. 

ekdungen.blogspot.se/
  • Flickanx2
    "Måla, måla varje lördag oxå varje juul , det tycker jag är kuuul!"(Pippi Långstrump)

Om någon undrar var jag håller hus nuförtiden asså? 

Höögt uppe på en stege, målar träpanalestaket vitt. 
    Efter att vi tapetserat , målat tak i hallen och ska sedan fixa Maltes rum. 
    Tja, är väl det jag håller på med.Du?

ekdungen.blogspot.se/

• Flickanx2

En vän sa rakt ut i micken innan en konsert:
    "Det är synd om de utrotningshotade djuren!".
    Publiken nickande instämmande  till detta viktiga budskap:
    "Vi tar deras päls...!".
    Sekunden efter såg de dock ut som fågelholkar:
    "Fåglarna, fiskarna och - flugorna!".

Erkänner - jag mördar gärna en och annan av dessa kryp. ekdungen.blogspot.se/

• Flickanx2
    En rolig vecka har det varit!
    Fick för oss att vi skulle ha en liten "bullbakar-tävling". Alla fick baka varsin sats med bullar, mina barn och jag.
    Sedan hade vi blindtest om vems som var godast. Malte vann! Han blev så glad.

Kanske den söta lilla kossan skulle ha platsat i den juryn? Hon hade i alla fall inte kunnat se bullarna med allt det hår hon verkade ha i ögonen.
    Nästan så jag kände igen mig själv med det burret.

Tjingeling på dig

ekdungen.blogspot.se/

• Flickanx2
    ekdungen.blogspot.se/

Jag fick för mig att börja röja uppe på våra två vindar och det som slog mig var:

"Vad är det för fel på oss människor ibland?" Det verkar som vi är små samlare på all möjlig och omöjligbråte!  Tror jag slängt ca tio säckar med bara gamla papper och kläder som jag aldrig mer ens skulle tittat på igen. Det är nog lika många säckar jag eldade upp i vår kohage. Har det legat på vinden i tio år och jag själv glömt att jag lagt det där, då är det nog inget jag behöver längre, eller hur?

Det enda som är intressant när man städar på sådana udda ställen, är de roliga sakerna som jag råkarhitta. Det är lätt att fastna vid gamla minnen och drömma sig bort. Alltså får det ta den tiden det tar, det är inte mer med det.

pauserna tar jag en kaffe eller hoppar lite ute i hösten.

Svar på tråden Länka till din blogg här!