Inlägg från: Pearl22 |Visa alla inlägg
  • Pearl22

Vi med Kronan-vagnar del 12

Välkommen till tråden där vi diskuterar Kronans barnvagn och sulky!

Äldre trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m14600865.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m18237145.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21548584.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m24500806.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m27558389.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30279100.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33847044.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37074611.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40039830.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m42917667.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m45548838.html

Länk till Kronans webbplats:
    www.kronan.com

Kronan bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-41/m43370973.html
    Denna är låst, men vid intresse kan en ny bildtråd startas.

Kronan på Facebook:
    www.facebook.com/group.php?gid=43921244666

Ofta förekommande frågor/svar:

*Suffletten viks ner helt genom att man sänker ner den nedre bågen före den övre.

*Det finns en "snara" som man fäster runt handtaget som en säkerhet ifall man skulle råka tappa vagnen. Har man handleden genom öglan har man fortfarande kontroll över vagnen.

*På modeller äldre än -06 fanns en glipa vid sufletten som gjorde att det drog in i vagnen. Många har tidigare klagat över detta, men på alla nyare modeller är felet åtgärdat och sufletten är annorlunda konstruerad.

*Ståbräda som Kronan själv rekomenderar: Lascal, Buggyboard MAXI.

*Pumpslangen ligger i själva pumpen vid leverans.

• Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12
  • Pearl22
    Mathilda2006 skrev 2009-10-14 19:38:44 följande:
    Hejsan! Har just köpt en begagnad kronan vagn. Tyget luktar lite mögel så jag ska prova och tvätta det. Men jag är lite nyfiken på en ny klädsel. Vad kostar en sådan? Anna
    Just nu finns inga klädslar till försäljning, men vad jag har hört så ska det komma inom kort. Tidigare kostade de runt 3-400 om jag inte minns helt fel... Du kan ju alltid maila kronans kundtjänst och fråga!
  • Pearl22
    Mathilda2006 skrev 2009-10-15 14:49:37 följande:
    Hej igen! Jag ringde kundtjänst och frågade. De hade till och med rea på vissa klädslar så med frakt och klädseln så fick jag en ny sitt dels klädsel för 250:- inte illa alls
    Kul! Vilka färger fanns det? Vilken färg köpte du?
  • Pearl22

+ Snygg :)
    + Solskärmen, helt fantastisk grej som man får många avundsjuka blickar för
    + Bärhandtagen
    +Väldigt rymlig varukorg som dessutom kan vikas ner för att lättare lasta i/ur!
    + Rymlig både i ligg- och sittdel, utan att vagnen för den skull känns klumpig.
    + Många små genomtänkta detaljer på såväl vagn som tillbehör som underlättar vardagen.

- Har ingen "gung"-fjädring. Vagnen är dock inte helt stum, men en emmaljunga t.ex har mer gung.
    - Sufletten på sittdelen tycker jag är pösig och svår att få snygg, dessutom glappar det lite mellan tyget och ryggstödet...Detta gäller dock ej den nyaste modellen, min är en 08:a.

Kommer inte på nåt mer just nu... nån annan som har något mer att tillägga??

• Pearl22

Åååh, jag mitt klantarsel hade sönder solskärmen idag... Skulle bara justera den lite men då gick bågen av. Den går ju fortfarande att använda visserligen, men nu ser det mer ut som ett skarpt V istället för en fin båge. Blir till att byta tillbaka till den röda klädseln igen ikväll.

• Pearl22
    Liineea skrev 2009-10-23 10:19:09 följande:
    Hej jag undrar vad ni har att säga om Kronans mjuklift? Såg dom hade bra pris på 08ans årsmodell. Har tänkt köpa den och ha i en annan vagn.. Den ser ombonad och mysig ut och handtagen ser riktigt rejäla ut!
    Jag tycker den är kanon faktiskt! Det enda negativa är väl att man inte kan ta bort överdelen på den. Sommartid då det är varmt vek jag in överdelen och stoppade ner den i fotändan, men tycker det skulle varit smidigare om den gick att ta bort helt och hållet.
  • Pearl22
    VinterNoll2 skrev 2009-10-31 17:49:28 följande:
    Hoppas nån kan hjälpa mig med det här, upptäckte nyss tillsammans med bruksanvisningen en svart rem med en ögla i vardera ände och en tryckknapp på mitten. Undrar vad detta är för något? Är det nån slags säkerhetsrem som man fäster på handtaget och sen trär handen igenom eller vad är det? Sen undrar jag om klädslarna tål strykning? Och vilken värme isf. (är för lat för att gå ner och kolla)
    Remmen du hittat är precis som du tror en säkerhetsrem man sätter på handtaget. Perfekt på vintern när det är halkigt ute så man inte ramlar och tappar vagnen, t.ex i en nedförsbacke.

Vet tyvärr ej om klädslarna tål strykning... annars rekommenderar ju kronan att man monterar klädseln lätt fuktig efter tvätt, för bästa passform.
  • Pearl22
    minefix skrev 2009-11-14 14:16:38 följande:
    måste tipsa om kronans nya lysen man kan sätta på vagnen. Ett vitt och ett rött. De är små och smidiga, syns knappt att de sitter på vagnen men man ser och syns så mycket bättre på kvällen! Jag har två vita och två röda och oroar mig inte alls föa att inte synas i vinter mörkret.
    Jag blev lite sugen på att skaffa sådana faktiskt... Fast jag tror tyvärr jag kommer köpa från Jysk istället där jag såg att de hade nästan identiska lysen för 20 kr :)
  • Pearl22
    MalinAnnaJosefine skrev 2009-11-26 19:54:38 följande:
    Jag har en fråga till er alla här i tråden. Är det någon som har en klädsel till sittdelen (duovagnen)??? Hade gärna haft en marinblå eller lila klädsel till sittdelen. Andra färger kan kanske också gå bra :) Någon???
    Jag har en lila klädsel, fast vet inte riktigt om jag vill sälja den... Möjligen byta mot en svart klädsel i så fall...?
Svar på tråden Vi med Kronan-vagnar del 12