-
Ring till dem eller maila info@kronan.com Så hjälper de om de kan!FhjärtaH skrev 2009-10-17 18:55:38 följande:Hej alla Kronanexperter!Har köpt en Kronan duo 2007 och väntar på att få börja använda den En sak som stör mej är att handtaget glappar. Alltså när jag ställer det i ett läge så förväntar jag mej att det stannar där, men det glappar lite fram och tillbaka... Nån av er som upplevt det? Vet ni om man kan byta handtaget?
-
Ingen som känner nån som är sugen på att köpa en Duo 08 i det blå tyget, använd i drygt 6 månader...???
Tänkte kolla här innan jag lägger ut den på blocket.. Måste ha syskonvagn nu så tyvärr måste jag sälja min älskling =( -
Jag har en ratt (visserligen plastig men väldigt rolig enligt sonen) från BRleksaker, reoe att den är av märket bellingo (eller nåt sånt).... Den tutar blinkar och gör massor av olika saker för inte så många kronor.cloudberry79 skrev 2009-10-21 15:16:08 följande:Ingen av briorattarna funkar (har provat med båda sorterna) utan att man börjar göra ingrepp i själva vagnkonstruktionen... Söker också efter en vanlig ratt, gärna med lite tuta eller plingklocka.
-
jag sålde min duo 08 i helgen för 3500:- den var knappt använd och super fint skick. Som tidigare skrivet så hann jag knappt få ut den på blocket innan den var såld. Första som ringde köpte den.
-
annars är det bara att maila eller ringa och fråga. tror att det kan bli kul att pimpa vagnen lite..
-
måste tipsa om kronans nya lysen man kan sätta på vagnen. Ett vitt och ett rött. De är små och smidiga, syns knappt att de sitter på vagnen men man ser och syns så mycket bättre på kvällen! Jag har två vita och två röda och oroar mig inte alls föa att inte synas i vinter mörkret.
-
Ja men gör det, jag är jätte nöjd och det är jätte många som kommer fram och frågar om dem.Pearl22 skrev 2009-11-14 16:49:39 följande:Jag blev lite sugen på att skaffa sådana faktiskt... Fast jag tror tyvärr jag kommer köpa från Jysk istället där jag såg att de hade nästan identiska lysen för 20 kr :)
Jag är super nöjd med hela min sulky just nu, har ny åkpåse, lysen och min söta son förstås! =) -
Nu har jag bara kört emmaljunga en gång, men jag gillade inte att den gungade så mycket, det vart så mycket tyngre när man skulle manöverera vagnen. Man var tvungen att trycka ner den så långt innan framhjulen lyfte.
Men jag är ju kronanfierad så jag kanske inte ska säga något.. hihi..
Det jag älskar med duon som jag saknar nu på sulkyn är de smarta handtagen fram så man kan få hjälp upp på buss och tåg.
Kronan har fått ny fin lokal i täby, värt att åka och kolla!!
Vill passa på att önska alla en riktigt god jul och gott nytt år! -
jag tror att knarrandet beror på att plasten blir hårdare när det är kallt ute på samma sätt som det blir mjukare när det är varmt ute. Sen ska man ju smörja alla rörliga delar regelbundet och tvätta chassit då och då för bäst resultat och hållbarhet. Men det är bara vad jag tror sen om det är så eller inte vet jag inte.
-
Haha, det är ju nästan så man själv knakar när det är kallt ute.....Pearl22 skrev 2009-12-25 21:34:51 följande:Det tror jag med. Plastdetaljerna knarrar på min vagn också när det är riktigt kallt ute, annars är de tysta :)
-
Skitsnyggt!!!VinterNoll2 skrev 2010-01-04 20:07:13 följande:Som tidigare utlovat så kommer två bilder av min egendesignade sittvagn (om man nu kan skriva så), de finns i mitt galleri (Design-mappen):www.familjeliv.se/Hem/vinternoll2/galleri.php...Rakt framifrån är det en drake, sen har jag förstorat huvudet och målat dit ett på vardera sida av suffletten.På taket har jag ritat kroppen, det blir som ett S och det passar både sonens förnamn och vårt efternamn Jag är jättenöjd och jag har fått flera positiva kommentarer av grannar och vänner. Och det är ingen som har en röd Kronan sittvagn med en drake på!