Latvis, så skönt att allt var bra! Det är alltid bättre att kolla en gång för mycket så kan man slappna av sedan.
Kiwi, precis så var det när jag ammade. Det tog ca 2 timmar för jag pumpade ut mjölk och gav på flaska. Det var först när Julie var 5 månader som jag kunde sluta pumpa och bara amma. Men hon åt ändå jätteofta; varje till varannan timme på dagen. Nätterna var bättre. Jag helammade tills hon nästan var 7 månader och delammade tills hon var ett år så till dess var vi nästan som siamesiska tvillingar . Sedan i somras har vi försökt få henne att sova i sin spjälsäng, men hon somnar alltid bredvid mig i dubbelsängen, sen lägger vi över henne i hennes säng och oftast vill hon över i vår säng efter några timmar. Har också funderat på om det skulle gå bättre om hon hade en växasäng eller liknande så att hon inte kände sig så fången. Bebisen kommer att sova i en sådan där takgunga ovanför vår säng. Vi bor trångt och behöver flytta till större... Men jag är så trött på att flytta. Har bott i tre länder på bara några år.
Hade ni andningslarm till era förstfödda? Läkarna sa att vi inte behövde, men jag var så nervös att jag köpte ett som jag använde tills hon var 6 mån korrigerat (enl. de rekommendationer hennes neo-kompisar hade fått), men hon hade aldrig några andningsuppehåll som tur var. Om jag inte hade fått ett för tidigt fött barn hade jag kanske aldrig funderat över det, men nu tror jag att vi kommer att använda larm på den nya bebisen också. Hur kommer ni att göra?
Kram och trevlig helg!