Inlägg från: Skogsflickan |Visa alla inlägg
  • Skogsflickan

kejsarsnitt i sthlm??Vart enklast?

Hej! Har en fråga angående kejsarsnitt. Jag bad min BM till aurorabarnmorska och jag har redan bestämt mig för kejsarsnitt pga privata skäl. Men undrar nu ni som gjort planerat snitt, vart gjorde ni era i sthlm??Vart var lättast att få det? Min BM har skickat till huddinge,danderyd,sös och karolinska när jag berättade mitt problem.

Jag undanber alla predikningar om detta, jag VET alla fördelar och nackdelar men har bestämt mig sen lååångt innan jag blev gravid! Jag vill bara ha svar av er som vet ngt om det som jag frågar efter..

• Svar på tråden kejsarsnitt i sthlm??Vart enklast?
  • Skogsflickan

Zack o Bella skrev 2009-10-01 11:44:08 följande:

Skitknäppt när jag satt där för att boka tid. Som att man bokade tid hos frisören..
    Kan tänka mig det=) Men ibland har man inga val...Grattis till bebben förresten och tack för ditt svar!
  • Skogsflickan

Zack o Bella skrev 2009-10-01 11:48:21 följande:

Men vilket sjukhus hör du till och när planeras du göra snitt?
    Numer med vårdval så får man välja vilket sjukhus man vill eller tycker bäst om. Jag hade tänkt mig karolinska om det går och dom går med på snitt...Jag ska ha i mars...Men är ute i god tid då det är kö till aurorabarnmorskan..
  • Skogsflickan

Zack o Bella skrev 2009-10-01 11:59:40 följande:

aha ok.Jag var ju tvungen att ha 2 mäten med nån överläkare på kvinnokliniken och sen fick dom ta beslut om jag skulle få snitt eller inte. Ja om jag hade tillräckliga själ..
    Gick du först hos aurora? Kan inget om sånt...Men vad jag förstog av min bm så skulle jag kunna få ett av humanitära skäl och hade stor chans till det...
  • Skogsflickan

Puh, verkar då vara enklare i sthlm än andra städer i landet...

Svar på tråden kejsarsnitt i sthlm??Vart enklast?