• EllaCoco

Trivs ej på mitt nya jobb...ångest

Har bara läst första inlägget från ts.. Vad tråkigt att det blir så på ditt första jobb! När man är nyexad så behöver man komma till "en fungerande" avd. Oavsett om du är den enda förskolläraren och har huvudansvaret på avdelningen så innebär det inte att du ska göra allt. Man måste delegera annars går det inte!
    Jag hade turen som hamnade på ett toppenställe som första stopp. För mitt nästa jobb blev lite av så som du beskriver. Kändes som jag sprang in i en vägg varje dag. Det gick inte att säga någonting utan att de gick i försvarsställningen "så här har vi gjort i alla år och så ska det fortsätta".. jag höll ut och vägrade ge upp i första taget. Jag fick lära mig att hitta och ta tillvara på de små sakerna i vardagen med barnen. Det blev lite bättre med tiden, men inte tillräckligt bra för att jag skulle vilja fortsätta. Jag höll en öppen dialog och var ärlig mot chefen hela tiden. Därför blev det inget konstigt den dagen jag hittade annat jobb.... Lycka till! Men nöj dig inte med att må dåligt varje dag.

Svar på tråden Trivs ej på mitt nya jobb...ångest