Jag börjar känna lite ångest inför denna gång..
Låter ungefär som jag...
Fick min son för ganska exakt 2 år sen, och sitter nu med BF om 5 dagar.
har under graviditeten varit lite från och till gällande förlossningen. ibland känns det som om det här kommer gå strålande och ibland vill jag bara banga och begära snitt, som jag inte heller vill ha.
Klarade det utan bedövning förra gången, det gjorde ju ont, men det gick!
Läste Anna Wilsbys bok "Innan du föder" och tyckte den var positiv och bra. Men började sedan läsa på mer och mer om "dyktekniken", bl.a. flera bra trådar här på FL. De är så positiva och det känns som om man kommer fixa detta. Tränar avsalppning och andning här hemma.
Så de senaste veckorna har rädslan släppt och ersatts av ett positivt sysnsätt (eller hur jag skall förklara...) och jag längtar faktiskt till förlossningen. Beror nog också på att jag börjar bli trött på att vara gravid. har lite foglossning och andra småbesvär. Inget jättestort, men irriterande så att säga... Och vet att förlossningen är slutet på det, och början på livet med nästa barn och min kropp kan återgå till det normala. Kommer kunna ta på mig strumpor själv utan att stånka och stöna
Men tror till stor del att det beror på allt jag läst på om dyktekniken som gör att jag går in i förlossningen med positiv syn.
Sen vet jag ju att jag klarade förra förlossningen utan bedövning (tesade lustgas, men tyckte den gjorde det hela värre då jag inte kunde parera värkarna lika bra) och det finns ju allt möjligt att få om man vill!!
Hoppas du kan finna styrkan att inte vara orolig och se fram emot förlossningen istället!!