• destino

oj nu börjar jag bli orolig:(

i hela 38 veckor har jag längtat och längtat och nu är jag helt panikslagen inför förlossning.
    Då nån frågar är det dax snart då skrattar jag och alla bara säger det är snabbt med andra och bla, bla...

nu har jag trännat profylaxandning, druckit hallonbladste dagligen, skapat visualiseringsbilder om möte med bebisen och allt positivt,
    men så fort jag får sammandragning eller förverkar blir jag så rädd och uprörd och vill bara glömma det hela...

oj, varför käns det så här nu, vill inte vara rädd, vill möta smärtadn och hela situation som nåt underbart, vackert, nåt som inte händer så ofta i livet...

men ont i brösten gör mig påmind om att det är nåt farligt????

första fl 04 var oerhört jobbig, har ju trott att jag har bearbetat det, men icke...

har pratat innan med bm, men jag är sån kan lätt skoja bort min rädsla och oro:(

• Svar på tråden oj nu börjar jag bli orolig:(
  • destino

märkte också att jag undviker sjukhus på alla sätt och viss, har ju sjäälv gått omvårdnad och jobbar inom tandvård, men efter fl och en sen MA har jag inga fina minnen...

just nu så finns det ingen återvändo
    och nyfikenhet är så strk på att träffa min lilla bebis, man kan hoppas att nyfikenhet blir starkare än räddsla...

• destino
    PoppesMamma2006 skrev 2009-09-13 01:39:33 följande:
    Fy det låter hemskt. har själv aldrig upplevt det så, så vet inte om jag är till någon hjälp. Men ta det bara som det kommer (lättare sagt än gjort kanske) Men försök verkligen koppla av. Jag gick in i mig själv med andningen stängde ute alla andra. Hörde intevad dom sa elelr vad som hände runt omkring. Hoppas verkligen din förlossning går bra. Kram
    tackar för dina ord, det betyder mycket....
    kram
Svar på tråden oj nu börjar jag bli orolig:(