Inlägg från: LA Woman |Visa alla inlägg
  • LA Woman

Definition på prematur?

Min förstfödda är född i v 37+3 och hon räknades inte som prematur. Däremot fick vi också ligga på neo ett tag efter fast detta berodde på att hon fick en blodtransplantation pga av blodbrist vid förlossningen inte att hon föddes innan BF. Har för mig att man brukar räkna från 37+0 som fullgångna men är inte säker.

• LA Woman
    LA Woman skrev 2009-09-12 22:12:08 följande:
    Min förstfödda är född i v 37+3 och hon räknades inte som prematur. Däremot fick vi också ligga på neo ett tag efter fast detta berodde på att hon fick en blodtransplantation pga av blodbrist vid förlossningen inte att hon föddes innan BF. Har för mig att man brukar räkna från 37+0 som fullgångna men är inte säker.
    Blodtransfusion ska det såklart stå....jag är trött haha
  • LA Woman
    Lappen skrev 2009-09-12 22:08:24 följande:
    behöver inte vara prematur för att uppsöka dom. en vän till mig fick ha sitt barn där fast det inte var prematur men hade andra problem...och en fullgången fick ligga där pga andnings problem....Min tös kom i vecka 32+4 vägde då 2044g och var 44 cm lång. hon var större än normala då...
    Vikter varierar ganska mycket skulle jag säga. Min andra tös är född i v 34+0 och vägde 2220, en kompis tös föddes i v 31 och vägde bara 1100 gram...
Svar på tråden Definition på prematur?