• Jezzika

Rädd att spricka + stor bebis = kan man få tillväxt ul, hinnsvepning eller dylikt?

Jag var på ultraljud idag och bebisen förväntades väga 2300 gr nu i vecka 32+1, det blir en 4,5 kilos dam om hon fortsätter efter sin kurva. Mina andra tjejer vägde 4300 gr vid födseln och det gick bra det med. Jag tror inte vikten är avgörande om det blir en jobbig förlossning. Du ska se att det kommer att går bra. Sen tror jag inte bebbarna går upp så mycket om du går över tiden, näringen i moderkakan är slut så de kan nog tom gå ner lite.
    Lycka till med den lilla!

• Jezzika

Just det, fick sy 2-3 stygn med den ena flicka, 1 stygn med den andra. Jag kände aldrig av just när dessa bristningar uppstod i samband med förlossningen. Med min pojke , som vägde 3,8 kg fick jag sy 7-8 stygn. Man får bedövning och man är rätt avdomnad där nere iaf och dessutom så upptagen av den lilla som precis fötts och det tar bara ett par minuter att sy så försök att inte oroa dig för det.

Svar på tråden Rädd att spricka + stor bebis = kan man få tillväxt ul, hinnsvepning eller dylikt?