Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation ute i Europa

En fråga till:
    Någon som haft bakteriell vaginos utan symtom? Det är ju också något som kan öka missfallsrisken. Hade det en gång när jag var runt 20 men då hade jag symtom, fick antibiotika och sen gick det över. Har aldrig haft symtom igen efter det. Kram

• villsågärna38
    isisisis skrev 2009-12-04 14:03:21 följande:
    Varför inte skriva en rad till Reprocentralen med era frågor?De är experter på immunologi,mediciner ÄD behandlingar utomlands mm..det kostar inget,och så slipper man spekulera och få oriktiga svar? [email protected] tanke bara eftersom det alltid är tusen frågor och ingen verkar ha läst hela tråden med de svar som redan lämnats! Ha en trevlig helg på er
    Tack för tipset!! Har alltid trott att jag inte varit i riskzonen utan att det "bara" varit mina ägg det varit fel på men kanske bra att gräva vidare lite iaf. Kram
  • villsågärna38
    esther123 skrev 2009-12-04 20:49:08 följande:
    Hej alla!Var det i den här tråden som det skrevs om att ett ÄD-barn påverkas utseendemässigt av kvinnan som bär på barnet, även om det inte är ens genetiskt?
    Jag tror att det var i den här tråden, det finns forskning på området om att barnet även påverkas av den som är dess biologiska mamma. Hittar dock inte inlägget nu, du får leta bakåt i tråden. Kram
  • villsågärna38
    LoLiNi skrev 2009-12-04 22:42:41 följande:
    esther123: epigenetik är forskningen kring hur den biologiska mammans kropp påverkar vilka av anlagen från den genetiska mamman som slås på och aktiveras. I stora drag i alla fall!Loppa: det kommer att gå bra! Vet att det är jättesvårt men det blir så mycket enklare att stå ut med om man kan försöka slappna av i alla fall. Jag försökte att tänka på det hela lite mer konstruktivt och visualisera hur embryona fäste och växte sig fast. Kom som ett tips från någon i tråden. Tror Makima var en av dem som körde med det också! :)KramarLåla
    Läs The secret och så visualierar du allt du bara kan!!!! Kram
  • villsågärna38
    Nöjder skrev 2009-12-06 14:28:21 följande:
    Hej!Efter 6 månader på kö på Island, har vi nu tackat jag till en donator. !a erbjudandet fick jag efter 4 månader, vilket kändes som lång tid, eftersom de från början sa at de trodde de skulle hitta en donator direkt. Jag är blond och blåögd och "det är ju alla här", sa dom. Sa nej eftersom donatorn var 35 ock mörkblond och att vi skulle vara nottagare nr 2, dvs "splitta" äggen med en annan. Tyckte att det då verkar som att de valt donatorn utifrån mottagare nr 1 och vill därför vänta. Nu är vi nr 2 IGEN och donatorn är ännu mer olik, dvs kortare och med gröna ögon och mörkblond . Hon är 32. Kliniken berättade att de kan inte välja och vraka, utan när någon donator kommer in, då skickas ett erbjudande til de överst på listan, så får man själv avgöra om man tycker de verkar tillräckligt "lika". Man får sällan några till frysen, eftersom äggen ju delas mellan två. Å andra sidan är det lite billigare, runt 45.000. Det var det sist jag frågade allafall, har inte vågat fråga nu igen. Dessutom är donatorn "öppen", dvs man kan få reda på hvem det är när barnet fyllt 18. Spännande , men otroligt läskigt att ge sig in i allt igen.
    Spännande... det låter lite som samma samma upplägg som är vanligt inom Landstinget dvs att äggen delas och att donatorn är öppen. Är det den sista tjejen du skriver om som är er donator dvs hon som är 32? När kör ni igång med behandlingarna? Kram
  • villsågärna38

Carmenicita - håller tummarna för mensen

Ester - lycka till!! Så spännande att ni är så nära nu. 16 ägg låter ju väldigt lovande!! Kram

• villsågärna38
    Boomsan skrev 2009-12-06 15:24:53 följande:
    Hur gör man för att bli en äggdoniator?
    Om du vill bli äggdonator i Stockholm så kan du ta kontakt med Karolinska/Huddinge Sjukhus, Fertilitetsenheten. Vet även att det finns många personer här på FL som gärna skulle ha en egen donator som är just deras så kanske kan du komma i kontakt med någon här och donera just för dem? Det var så vi fick tag på vår donator. Kram
  • villsågärna38
    Nidra skrev 2009-12-07 16:05:50 följande:
    Bette: Grattis till lilla killen!Caribe: Jag håller tummarna för dina 2 frysisar! Ska bli spännande!Längtar själv som en galning till vi ska försöka med FET igen. Drömde inatt att vi skulle få tillbaka våra tre frysisar. De hade börjat med en ny metod, nämligen att återföra embryonen i mitt öga (!). Jag var väldigt tveksam till metoden, men doktorn sa att de skulle hitta rätt och fästa i alla fall. Doktorn droppade in 2 embryon i mitt öga, men då det tredje embryot skulle sprutas in så stod jag på mig och ville ha det infört i livmodern istället! *skratt*! Ja, herre gud...
    Det var bland det roligaste jag läst på länge Håller tummarna för att du ska få alla embryon i livmodern när det är dags!!! Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa