• kramiiis

Vi som gör äggdonation ute i Europa

caribe: ja här ska det laddas energi är så glad att vi spontanbokade!

♥I know what I want and NOTHING is going to stop me now!♥
  • kramiiis

geten: det är olika om de tinar upp dagen innan eller samma dag.
    på svenska kliniker verkar samma dag vanligt. Dvs att de tinar upp på morgonen och FET på eftermiddagen.

lycka till!

• kramiiis

I love my svenske gyn{#lang_emotions_laughing}
    Var inga problem att få remiss på s-tnf-alfa och om jag nu kom på fler prover så var det bara att säga till. nice! väntar på en lista från reprocentralen...

Så känns bra att få veta det provet iaf, förhoppningvis innan nästa FET oxå.

GLAD{#lang_emotions_sunny}
    va ju bara av ren slump som jag kontaktade honom inför första ÄD:n för jag tyckte det var skönt att bara gå 5 minuter hemifrån till gyn. Inte visste jag att han var en guld-läkare

• kramiiis
    villsågärna38 skrev 2009-12-02 16:30:43 följande:
    Låter helt underbart med tre veckor och utlandssemester - va bra att ni tar det lite lugnt. Det är ni värda!!!! Va kul att du hittat en bra läkare också, kan vara bra att veta framöver då vi går vidare med ÄD utomlands om vi misslyckas på Huddinge. Vem är det du går till? Hoppas att proverna kan ge något och så håller jag tummarna för ditt FET. Klart det ska gå vägen nästa gång!!!! Kram
    inboxar dig namnet

men ni ska lyckas på huddinge
  • kramiiis

hinos: vilka busisar du har

mer än halvvägs, härligt!

• kramiiis

uppdaterar listan även om jag tänkt skippa det, men är ju ändå kul när man fått datum igen{#lang_emotions_laughing}

VÄNTAR :
    ==================================================
    Hoppaslina 42 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET. 1:a möte inför ÄD i maj
    Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon
    Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj!
    Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni
    Vallmo75 34 år: 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8, mf
    Merlot, 1:a ÄD, ET 25/9, EGV Riga. negativt.
    Sodkt 44 år: 1 ÄD 27/4 - blev MF v.12. FET 9 sept. 2 8 celliga embryon, negavtivt.
    Nidra: FET preliminärt v 14 2010 på Elite

PÅ GÅNG :
    Sevgili: ÄD nov-09 Riga, AVA kliniken
    Caribe 42 år: 3 insem+6 ivf utan resultat, 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD 3/6, 2st 4 celliga klass III tillbaka, testade + 16/6, blev MA i vecka 13, FET 8/12
    Esther123: 1:a ÄD, AVA Riga, ET ca 14/12.
    Chris06: 2ÄD, tyvärr ”missfall” de. 3 frysta kvar.3e ÄD 2010 v 11 hos AVAp.
    Nasta: FET varen 2010
    Kramiiis: 29 år, 2 insem, 2 pergo, 5 IVF. 1 ÄD, 1 FET. FET nr 2 v3 2010 Ava Åbo

RUVARE :
    Låla67 41 år: 1:a ÄD, ET 5/11 på Elite i Estland.
    Loppa69: 1:aEA (embryoadoptionen) 26/11 Elite Clinic, Tartu, Estland.

GRAVIDA:
    ÄlvanAlva: 1:a ÄD AVA Åbo nov -08
    annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12
    Grynet: Tidigare 1:a ÄD -08 2:a ÄD 26/2-09 (2*8CC)
    Wilja: 1:a ÄD, ET 26 feb AVA Peter
    Odette 42 år: 2:a ÄD, ET 11/3-09 2 st blastocyster AVA Peter.
    Bette 29 år: Gravid efter 2:a ÄD 19/3 2 st 1 8 celligt och 1 10 celligt.
    Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3.
    Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Plussade 20/7.
    Hinos: 41 år: 1:a ÄD 20 juli. 2 topp 3, ett 7-celligt och ett 9-celligt. Plussade 3/8
    Gottisen: 7 misslyckade ÄD, 1 lyckat FET -05, ET 27/8-09 väntar tvillingar
    ZXZX 46 år: 5:e ÄD, FET 12/11, en 8- och ett 4-celligt! Alla behandlingar på AVA Tammerfors.

FÅTT BARN :
    amn; 2006 (jag 46 år) - en flicka - ÄD ET Tammerfors, 2007(jag 47 år) - en pojke - ÄD FET Tammerfors.
    Dimmoriskyn: v 33+3 flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge
    Ayrtons sambo: v 39+6 flicka 3390g
    äd-bebis: pojke i v. 41+2
    töjet: v 36+6 pojke 2830g, pojke 2520g. Planerat kejsarsnitt (säte/tvärläge)
    Ninnie65: v 38+4 pojke, 3100g, vaginal förlossning
    Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon - fått tvillingar den 3 april. Vecka 32+4, akut kejsarsnitt. Flicka 1970g och pojke 2290g.
    Igor: v 39+0 pojke 2600g. Planerat kejsarsnitt (säte/inre bäckenträngsel).
    Solstickan 42: 1:a ÄD, föddes på BF-dag, 3390 gr 50 cm, vaginal, sugklocka
    Nikolina V38+3 7:e ÄD, pojke 3,5 kg , 53 cm
    Sanca: v 39+2, 1:a ÄD, 3,1 kg, 50 cm
    Förväntan v 35+2, flicka 3.0 48 cm lång snitt
    Maari: V.39+0 Pojke född 090813, 3160 gr 49 cm. Planerat kejsarsnitt
    Vitsippa65: v 42, pojke född 090813, 3555 gr och 51 cm, vaginalt
    Kim Carol: v 38+4, pojke född 090810, 3058 g, 48 cm, planerat kejsarsnitt
    Tigermom: v39 2:a ÄD, född 090822, flicka 3170g 49cm
    MoJ: v 35, pojke född okt 2009 3 kg, 48 cm (2:a ÄD AVA Åbo)
    Grynet: bf 091113, pojke född 091115, kejsasnitt, 3,2 kg, 50 cm. Brno

• kramiiis

carmencita: klart 2010 är ett superår

crijo: oooh så jobbigt att vänta på vul, men jag hoppas så att du får se ett hjärta slå då kram!

caribe: vännen snart är det tisdag! först helg och sen går det fort!

koppla av hihi, har precis blivit medlem i SIS så nu har jag massa att läsa där oxå. hehe. ooopsi.

förstår inte hur jag varje mens kan förtränga att jag blöder så mycket. Kan ju inte ens ta mig till tåget, så fick bli jobba hemma idag. Lever i ständig förnekelse kanske{#lang_emotions_dreamer}

• kramiiis

ny kunskap för mig. tänk om det är som man tror att man har problem med autoimmuna sjukdomar hatar läkare som inte vill lyssna...grrr

Early Menopause.This is also called premature ovarian failure. (The ovaries run out of eggs too early). The average age of menopause is 51 years of age. Premature menopause occurs before the age of 40. It is often an indicator of autoimmune problems in the woman and is often associated with a long history of infertility or pregnancy loss through miscarriage or IVF.

• kramiiis

loppa: vännen alldeles för tidigt att ge upp! kram!

caribe: jo jag måste gå och införhandla blutsaft. Om jag kommer hela vägen dit hmm. Annars får jag skicka sambon på det.

igår kom han förresten hem med en chokladkalender till mig hihi han tyckte jag behövde det

villsågärna: vad härligt att hon är godkänd och vilken underbar person. Mars är snart!

cyklo-f pratar du om. De funkar sådär. Ingen större skillnad tyvärr

• kramiiis

kicki70: jag inboxar dig, fick reda på det genom SIS.
    Härligt med alla dina barn, det ger mig hopp! och stort grattis till minstingen! härligt

estra och kicki: nja det är kanske inte riktigt vad man pratar om på släktmiddagar{#lang_emotions_dreamer} skulle nästan vara intressant att se deras reaktion om man tog upp det dock... hmm.

isisisis: kul att du kikar in
    kanske är det värt att åka över till storbrittanien är ju inte så långt bort trotsallt. Först få vi se vad TNF-afla visar...sen får jag ta tag i resten.
    Kramar sötis!

lilla fia: jag skulle nog gärna göra FET i ostimulerad cykel om jag vet att min slemhinna ser fin ut. har hört folk som lyckats med det (när de gjort FET med egna ägg, ivf).
    kram!

carmencita: hjärtat! det är tufft när det blir minus. Men man kommer upp igen. Det är okej att gråta, skrika, sparka. Det är ju en väldigt komplicerad process att bli med barn. Så det är inte konstigt att det inte går vägen på försök 1 trots toppenembryon och toppenslemhinna. Så inte ska du ge upp än. Och jag tror inte att man brukar ändra i medicineringen redan efter försök 1. Har du gjort IVF innan oxå förresten?
    kramar om dig!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa