• sodkt

Vi som gör äggdonation ute i Europa

kramiiis, För mig tog det 5 dagar innan blödningen kom igång efter att jag slutat med medicinerna. Ska du gå direkt på dina frysisar?

• sodkt

Rödluvan71 , Jag har inte hängt med i detta forumet på ett tag, ser att du fått ett pluss, bra! Men läser också att du fått blödningar och oroar dig,, jag vet hur det känns,, man ör skitorolig.. Men jag håller nu tummarna för det bästa,, när har du VUL et? Det borde vara snart,,,

• sodkt

Rödluvan71 Bra att VUL et är denna vecka,, då får du veta hur det är.. Denna process är full av oro och frustration,, jag håller tummarna .

Jag hade hoppas på att göra mitt andra FET nu i november då jag ändå rest hem till Svedala för en extra grej,, men min mens är redan två veckor över tiden, så jag skippar FET denna gång och kommer tillbaka i jan eller febr, skulle jag tro.. Vi funderar också på ett ET och ev. skippa dessa FEt,, sedan kolla in nya kliniker närmare dör vi bor, som Australien...

Jag har inte hunnit läsa ikapp inläggen i denna tråd,,Till alla andra ruvare och ni som påbörjat er behandling vill jag skicka ett extra lycka till!

• sodkt

kramiiis Slemhinnan din ser ju ut att växa bra,, redan 10 mm,, jag har aldrig kommit över 7.1 mm... Äter du prognynon eller?

Håller tummarna extra för dig nu !!!!

• sodkt

saknarknytte Wow, tvilling boom här på FL.. Grattis,, har du fattat det än? Lycka till nu!

• sodkt

Bettina. Intressant läsning ang. ditt resomenang om slemhinnan och blödningarna. Jag har bara mens i 2-3 dgr, som är mycket sparsamma.

Jag har gjort två ÄD behandlingar och har problem med att få slemhinnan fetare, den blir bara ca 6.1-6.5 mm, efter prognynon, 2 mg 5 ggr/dag,,,
    Nu ska jag gå över till plåstren för att se om de blir bättre.

Inför ET/FET gör man normalt 1-2 VUL för att just kontrollera att slemhinnan växt till sig tillräckligt. Lycka till..

• sodkt

Låla67. Oj, jag har inte hängt med i denna tråd,, Ser att du är ruvare nu, håller tummarna, det är ju riktigt spännande!

Jag har gjort behandlingarna i Finland, där fick vi inga restriktioner alls om varken det ena eller andra. Vilken klinik har du varit vid?

• sodkt

kramiiis, ha det gott på resan och lycka till! Ser fram emot att höra ifrån dig när du väl är hemma! Lycka till än en gång!

• sodkt

Solstickan, tack för bra information kring järnvärdet, mm.

Nu förstår jag varför min OB läkare kollade mig extra på bl.a HB värdet i början av min senaste graviditet, för jag mådde pyton (inte illamående) samt hade högt blodtryck.

• sodkt

loppa69.. Jag hade "bara" 7 mm tjock slemhinna och blev gravid på mitt ET för några månader sedan,,, Men visst oroar man sig, ibland för allt,, jag hoppas det ska gå bra för dig nu... Håller tummar och tår nu..

• sodkt

villsågärna38 , Det var bra skrivet!

Jag håller verkligen med dig om att man kan behöva stanna upp och ta en paus i allt,, då behandlingarna är jobbiga.. För egen del kanske det mentala inte är jobbigt, men min kropp har mått pyton av alla behandlingarna,,

Att bli fri från alla hormonerna man stoppat i sig, var som att återfå sin egen kropp och ork igen... Man hade nästan glömt hur det var att vara sig själv,,, och som du skriver, göra roliga saker och inte bara räkna dagar i cykler, slemhinnans tjocklek och bävan för embryornas överlevnad för att inte tal om det där med ruvarhelv.... och sedan kanske ett minus eller ett MF...

• sodkt

Kramis, sänder dig en bamsekram! Det behöver ju inte var kört!

Jag hade vid min förra graviditet, testdag på en måndag, urinprovet visade minus på testdagen. Samma dag tog jag också ett HCG prov. På tisdagen visade HCG testet att jag var gravid men urinprovet dröjde till onsdagen innan det var positivt.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa