• Gottisen

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Har varit på ul idag. Vet inte om jag skall skratta eller gråta. : ) : (
    Satt och väntade på min tur, var så glad då jag inte blödde igår. Plötsligt får jag jätteont i magen och ryggen. Läkaren ropar in oss i samma veva. Jag sätter mig på gynstolen och så börjar jag blöda, mycket. Han kunde konstatera att det finns 2 hinnsäckar, ett med gulesäck och hjärtslag, det andra var osäkert. Men han sa även att det är pågående missfall.
    Nu hoppas jag att om den andra nu inte klarar sig så att den inte drar med sig den med hjärtslag. Läkaren vågade inte säga så mycket då ul såg ut som det gjorde.
    Skall dit om 10 dagar igen.
    Pga av den stora blödningen så var det svårt att ta till sig att det fanns ett tickande hjärta, tänk om den inte klarar sig heller. Tårarna bara rann och min man torkade bort dom och tröstade mig.

• Gottisen

Sanndy Jag är uppe i 4 vaggisar om dagen. Har ännu inte pratat med EGV Riga om hur jag skall trappa ner. Däremot så trappade jag ner i v.12 när jag gjorde ÄD i Sverige.
    Min läkare här hjälper mig med det som Riga ber om. Skickar alla provsvar till EGV, väntar på svar och meddelar sedan min läkare vad EGV sagt.

• Gottisen

Tack alla för ni finns här, ni är en trygghet i denna ovissa värld vi alla svävar i.

Caribe: Vilken tråkig påminnelse att se : (

Fick svar på gårdagens blodprover, v 6+0 , Hcg 24000 & progesteron 26.
    Har inte blött idag, men mår inte bra. Kanske är det bara graviditeten och medicinerna som får en att må så här konstigt, ja, jag vet inte.
    Hittade på nätet att man kan känna sig "flåsig" av progesteron.

Kram på er!

• Gottisen

Hej på er alla!
    Har mått pyton och inte orkat vara här inne och läsa på ett tag. Är i v 7+0 idag. förra veckan fick jag en blödning igen, denna gången var det verkligen jättemycket. Åkte in akut. De kunde åter konstatera att det finns två där inne, men bara ett hjärtljud. Hade så ont och var så chockad av denna blodmängd så jag glömde fråga vad som händer om den ena inte kommer ut av sig själv. Har dock ul på torsdag igen så jag får väl fråga då.
    Är mer eller mindre sängliggande/sittande hela dagen. Illamåendet och den totala tröttheten tar ut allt ur kroppen. Trodde knappt att man kunde bli så utslagen. Jag brukar träna 5 ggr i veckan och gå långpromenader varje dag. Nu blir det inget, tom mataffären känns avlägsen.
    Men man vågar ju inte riktigt klaga heller, är ju så lycklig över att vara gravid. Är bara så chockad av denna totala omvändning av måendet.

Kram till alla kämpare.

• Gottisen
    LoLiNi skrev 2009-09-30 18:40:31 följande:
    Hej allihopa!Har följt forumet och den här och liknande trådar i det tysta, i väntan på att det ska bli dags att gå från utredningar och undersökningar till behandling. Nu är det alltså dags.Vi ska åka till Elite i Tartu, Estland v.45 för hela proceduren. Nu är det så att jag har fått ut Zoladex Goserelin 3,6 från min svenska läkare och läkaren i Estland säger att jag ska ta 0,6 Zoladex depo. Är det samma sak? Är det skillnad med implantatet?Min sambo ska hjälpa mig att injicera det ikväll och jag behöver alla råd jag kan få!//Låla
    Tyvärr så har jag inga råd att komma med. Ville bara svara så att du vet att du blir läst. Om någon här har använt sig av samma mediciner som du så svarar dom nog snart. Själv brukar jag använda Fass och jämföra olika mediciner, ibland hittar man nåt vettigt.
    Lycka till!
  • Gottisen

Är chockad!!!
    Har varit på 2 ul förra veckan pga stora blödningar, båda gångerna har de sagt att det är missfall på ena tvillingen, den andra tickar på.
    Idag var jag på ul igen. Nu tickar 2 hjärtan. Jag väntar tvillingar.
    Läkarna sa att jag kommer att få mycket blödningar pga missfallet, men inte en droppe har kommit sen jag fick jätteblödningen i torsdags. Efter all oro skall jag nu försöka smälta att det är tvillingar, har ju inte ens fattat att jag är gravid : )

Makima46: Jag tar 5 mg Prednisolon och 75 mg Trombyl varje dag sen insättningsdagen.

• Gottisen
    isisisis skrev 2009-10-01 20:03:41 följande:
    Supergrattis Gottisen! Vilket är ditt BF? Jag har ju också tvillingar i magen.
    Är lite osäker, men tror det hamnar på 16-17/maj -10.
    När har du?
  • Gottisen

Mytrouble: Vi har inte satt upp någon ny tid ännu. Skall ringa MVC imorgon och be om inskrivningstid.
    Min läkare sa dock att jag kan ringa honom precis när som helst och komma dit på stubinen för ul om jag ville kolla att allt var bra. Han är verkligen toppen. Det kan ju ta tid innan mvc gör ul.

• Gottisen
    esther123 skrev 2009-10-08 11:45:01 följande:
    Hej alla: jag är på väg att välja klinik. Ni känner igen frågan. Jag har läst massor här på FL och gjort en lång lista på kliniker. Är nu nere på två att välja mellan. AVA och EGV i Riga. AVA verkar ju vara superproffs. Har däremot läst här på FL att det var lite rörigt efter att Dr Oleg slutade. Jag har pratat på tel med dr Maris och han lät bra på tel. Men om det är någon av er som har varit där nyligen får ni gärna berätta om erat intryck. Ser även att Sleeping beauty hade åsikter tidigare om att ordinationen inte var helt, helt tydlig. Men de har kanske blivit bättre igen. vad säger ni?
    Vi var på EGV Riga i augusti, är nu gravid i v 8+3. Är nöjd med kliniken. De var verkligen goa när vi kom dit. Vilade i ett rum innan och efter ET.
  • Gottisen

VÄNTAR:
    ==================================================
    HoppasLina 42 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET. 1:a möte inför ÄD i maj
    ZXZX 46 år: Tidigare ET 20/3, FET 22/4 och ET 9/10 (mf) 2008, FET 21/1 2009 alla på AVA Tammerfors. 2 frysisar kvar...
    Solis65 43 år: Tidigare 3 IVF + 2 FET, 3 ÄD
    Caribe 42 år 3 insem+6 ivf utan resultat, 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD 3/6, 2st 4 celliga klass III tillbaka, testade + 16/6, blev MA i vecka 13, satsar på frys när styrkan är tillbaka
    Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon
    Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj!
    Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni
    Vallmo75: 34 år, 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8, mf
    Chris06: troligen ÄD i oktober.
    Loppa69: EA under v. 48
    Nioli: 2:a ÄD, Åbo gick inte de heller

PÅ GÅNG :
    Nidra: FET v 36 el v 40 på Elite
    Sodkt. 44 år. 1 ÄD 27/4 - blev MF v.12. FET 9 sept. 2 8 celliga embryon, negavtivt. Nasta FET varen 2010
    Rödluvan71: 1:a ÄD AVA Riga. Plan. ET 8 oktober.
    Låla67: 41 år, 1:a ÄD, ET v.45 4-5 november på Elite i Estland.

RUVARE :
    Saknarknytte: 38 år, 1:a ÄD AVA Riga 5/10
    Merlot, 1:a ÄD, ET 25/9, EGV Riga
    Kramiiis: 28 år, 5 ivf, ÄD nr 1 AVA åbo
    Makima46. 46år: 3:e ÄD, FET 6 okt, IVI Spanien. Ett 8-celligt o ett 9-celligt. Båda toppklass.

GRAVIDA :
    ÄlvanAlva: 1:a ÄD AVA Åbo nov -08
    annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12
    Tigermom 31 år: Tidigare 5 IVFer, missfall 1:a ÄD i sept. 2:a ÄD Tampere, FET 4:e dec
    Grynet: Tidigare 1:a ÄD -08 2:a ÄD 26/2-09 (2*8CC)
    MoJ: 1:a ÄD -08, 2:a ÄD ET 27 feb AVA Åbo
    Wilja: 1:a ÄD, ET 26 feb AVA Peter
    Odette 42 år: 2:a ÄD, ET 11/3-09 2 st blastocyster AVA Peter.
    Bette 29 år: Gravid efter 2:a ÄD 19/3 2 st 1 8 celligt och 1 10 celligt.
    Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3.
    Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Plussade 20/7.
    Hinos: 41 år: 1:a ÄD 20 juli. 2 topp 3, ett 7-celligt och ett 9-celligt. Plussade 3/8
    Sanndy: 1:a ÄD, EGV Riga. ET 14/8.
    Gottisen: 7 misslyckade ÄD, 1 lyckat FET -05, ET 27/8-09 väntar tvillingar
    Isisisis 44 år Gravid tvillingar BF 22 mars
    Issi01: 2:a ÄD, FET, AVA ÅBO sept -09

FÅTT BARN :
    amn; 2006 (jag 46 år) - en flicka - ÄD ET Tammerfors, 2007(jag 47 år) - en pojke - ÄD FET Tammerfors.
    Dimmoriskyn: v 33+3 flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge
    Ayrtons sambo: v 39+6 flicka 3390g
    äd-bebis: pojke i v. 41+2
    töjet: v 36+6 pojke 2830g, pojke 2520g. Planerat kejsarsnitt (säte/tvärläge)
    Ninnie65: v 38+4 pojke, 3100g, vaginal förlossning
    Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon - fått tvillingar den 3 april. Vecka 32+4, akut kejsarsnitt. Flicka 1970g och pojke 2290g.
    Igor: v 39+0 pojke 2600g. Planerat kejsarsnitt (säte/inre bäckenträngsel).
    Solstickan 42: 1:a ÄD, föddes på BF-dag, 3390 gr 50 cm, vaginal, sugklocka
    Nikolina V38+3 7:e ÄD, pojke 3,5 kg , 53 cm
    Sanca: v 39+2, 1:a ÄD, 3,1 kg, 50 cm
    Förväntan v 35+2, flicka 3.0 48 cm lång snitt
    Maari: V.39+0 Pojke född 090813, 3160 gr 49 cm. Planerat kejsarsnitt
    Kim Carol: v 38+4, pojke född 090810, 3058 g, 48 cm, planerat kejsarsnitt
    Pigan74: v35+0, pojke, 2100g, 42 cm

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa