geten skrev 2009-11-16 09:03:36 följande:
Hej tjejer!!Det var ett tag sedan jag skrev här nu, har inte mått så bra efter det att vi testade -Men idag ska jag in till Rmc och prata med en beteendevetare där och det känns skönt och lite läskigt. Måste fråga er en sak, har ni känt känslan av att era män skulle lämna er om ni inte lyckas ge dem en familj?? Vet att tanken är ganska dum men den finns där i mitt huvud, min man säger att vi är viktigast och att han inte kommer att lämna mig pga detta. Är livrädd att förlora han då han verkligen är mitt livs kärlek..../Geten
Vad tråkigt att höra att du inte mått bra, din stackare. Men samtidigt jättebra att du skall gå och prata med någon! Det tog lång tid innan jag själv mådde så dåligt att jag till slut tog mig i kragen och gick iväg och pratade. Det har hjälpt mig massor! Och jag hoppas att det kommer ge dig lika mycket. Det tar oftast några gånger innan man känner terapeuten och det börjar kännas bra och naturligt att prata. Det kanske kan vara skönt att veta det innan ditt första besök, tänkte jag.
Jag har också haft samma tanke som du om att bli lämnad av min man om det inte blir några barn. Min man har sagt samma sak som din, dvs att han inte tänker lämna mig och att jag är viktigare för honom än barn.
Men tankarna smyger sig in i alla fall. Jag har pratat med andra tjejer i samma situation och de har också haft dessa tankar. Så jag skulle tro att de är jättevanliga i den här situationen.
Ta hand om dig.
Kramar