Inlägg från: Kitty baby |Visa alla inlägg
  • Kitty baby

    Vi gravida från april/maj-tråden (IVF) del 2.

    Hej på er!
    Någon fler som är Niferex järntabletter?
    Hur känner du dig isåfall? Jag har fått världens magknip av dessa, vaknade inatt och trodde magen skulle explodera...jätteont aj aj, ska nog kontakta barnmorskan och kolla om det är ok att byta till annan järnmedicin. Vet att det finns andra men de innehåller inte lika mycket järn så...

    Just nu jag en väldigt livlig bebis i magen, det sparkas och fäktas hejvilt - jättehärligt att känna att det lever därinne {#lang_emotions_laughing}.

    Hoppas ni alla mår bra!
    Karin: skönt att höra att allt rullar på - vilken pärs. Hoppas du kan njuta som bara den!

    Kram Kitty

    4-8:

    V 9-12:

    V 13- 16:

    V 17- 20:
    Mammiopappi 29 år, IVF nr 1, tvillingar RUL 16/9 BF 14/2
    Astrild 33 år, IVF nr 1, BF 31/1 RUL 28/8

    V 21-24:
    Karin32, 33 år, IVF nr 2 (ingen ET första gången), BF 2/2, BM 28/9, UL 27/10.
    Prästkrage, 32 år , 1 IVF och 3 ICSI - BF 18/1, BM 8 oktober.
    Kuddigt, 27 år, 2 IVF/ICSI - BF 7/2, RUL 9/9
    Kitty Baby, 37 år, IVF nr 1 - BF 1/2 - BM 15/9

    V 25- 28:

    V 29-32:

    V 33-36:

    V 37-40:

    V 41 och över:

    Vi med nyfödda
  • Kitty baby

    Kuddigt: Vad skönt! Den är kanske en försiktig liten bebbe, som gillar att bara chilla därinne i magen...:) Bra att du fick komma till BM direkt! Shit vad man oroar sig hela tiden...

  • Kitty baby

    Hej hej!
    V 25 nu - huj vad det går!
    Hos BM idag och fick lite info om deras vaccinering - vilka jobbiga beslut, stön! Hur tänker ni andra? Allt var bra med Lillan därinne, det är inte klokt vad hon är aktiv....ikväll när jag låg på soffan så vände hon sig (eller gjorde något typ breakdance-aktigt) i magen så hela framsidan på magen såg ut som att det skulle komma ut en alien eller nåt - jag höll på att skratta ihjäl mig - superhäftigt!

    Just nu är livet helt speedat - har precis sålt vår lgh för vi behöver större (bor nu 4tr utan hiss-det börjar bli jobbigt!) Det är en sådan stress att hitta något annat - både jag o sambon sover dåligt och huvudet snurrar av alla beslut som ska fattas...jösses. Prio ett är ju att hitta något snabbt nu så man hinner flytta in och fixa iordning till lill-bönan i god tid....å vi som tyckte vi drog igång den här apparaten i god tid - NOT. :)

    Å idag gav jag mig in i barnvagnsdjungeln....jisses amalia - trodde det skulle finnas mer på andra-handsmarknaden men icket. Blocket hade inte mycket att komma med. Vi funderar på en Teutonia Cosmo, mest för att den är så pass liten så det kommer in i alla mini-hissar som finns här i stockholm. Ja, vi får se vart det landar. Har ni andra köpt?

    Ni som varit på FK kurs - berätta gärna om det var nåt att ha.

    Take care my fellow pregnant ladies!
    Kram Kitty

  • Kitty baby

    Jeskan: Skickar lite kraft och energi till dig samt strösslar dig med hopp och lyckönskningar! Tänker på dig!

  • Kitty baby

    Uppdaterar!
    Min lilla tjej är så aktiv i magen så jag stundtals blir lite orolig och tänker att 'hon trivs nog inte därinne'....det sparkas, fäktas och snurras runt i stort sett dygnet runt! Har märkt att det spelar roll vad jag äter och hur jag ligger el sitter. Gillar hon det inte så låter hon mig märka det rätt så snabbt. :)

    Funderar ff på vaccineringen, har skjutit upp det då jag varit sjuk precis...har ff inte bestämt mig 100% men det lutar åt att jag tar sprutan. Någon annan som har tagit, eller ska ta den?

    Kram till er!

    V 4-8:

    V 9-12:

    V 13- 16:

    V 17- 20:

    Astrild 33 år, IVF nr 1, BF 31/1 RUL 28/8

    V 21-24:
    Mammiopappi 29 år, IVF nr 1, tvillingar RUL 16/9 BF 17/2

    V 25- 28:
    Prästkrage, 32 år , 1 IVF och 3 ICSI - BF 18/1, BM 8 oktober.
    Kitty Baby, 37 år, IVF nr 1 - BF 1/2
    Karin32, 33 år, IVF nr 2 (ingen ET första gången), BF 2/2, UL 27/10.
    Kuddigt, 27 år, 2 IVF/ICSI - BF 7/2

    V 29-32:

    V 33-36:

    V 37-40:

    V 41 och över:

    Vi med nyfödda

  • Kitty baby

    Usch, vaccinfrågan är svår tycker jag.
    Jag funderar även på att några andra europeiska länder INTE rekommenderar gravida att vaccinera alt erbjuder ett annat mer välbeprövat vaccin till gravida.
    Tror knappast deras bslut är taget ur luften, utan grundat på något. Jag tillhör inte heller den kategorin av människor som litar blint på myndigheter, eller klassikern "men min BM sa..." osv. Jag är inte paranoid men lite källkritisk får man oxå vara - klart att läkemedelsverket Jan Lillienberg rekommenderar att vi ska vaccinera oss, vore ju konstigt annars. Men faktum kvarstår ju att ingen egentligen vet.....

    Dessutom retar jag mig på att det inte finns någon samlad, vettig info att få. Alla hänvisar till den ena efter den andra sidan på nätet (krisinformation.se, läkemedelsverket.se, smittskyddsinstitutet.se, infpreg.se, vårdguiden.se osv osv) men alla har ju bara samma översiktliga info som inte säger någonting egentligen.

    Döjobbigt.

    Intressant att Mammiopappi's läkare rekomm att INTE. Den läkaren jag träffat inkl min BM sa varken bu eller bä. Kändes ungefär som att försöka få råd om bo-räntan....

    jag tvekar....

  • Kitty baby

    Astrild - du verkar väldigt insatt o påläst - du kanske jobbar inom vården? jag är inte det minsta orolig för ev biverkningar för egen del utan tänker såklart i första hand på mitt foster - att det "worst case" ska komma fram något längre fram i tiden att någon sjukdom/tillstånd eller liknande utvecklats hos mitt foster pga vaccinet.
    Känner du ingen som helst oro kring det?

    Mycket tacksam för din input!

    Hälsningar Kitty!

  • Kitty baby

    Hej på er!

    Tid hos BM imorgon och funderar mycket på hur tiden fram till förlossning kommer att se ut...har senaste 3 veckorna haft sammandragningar vid minsta ansträngning och om jag t ex promenerar till pendeltåget OCH går och handlar och dessutom förbi apoteket - då kan jag kallt räkna med superont i korsryggen och över blygdbenet - det går inte att gå och knappt att röra sig, ställa sig upp/vända sig i sängen är en pina. Får verkligen hushålla med alla typer av dagliga aktiviteter. Detta tar på orken och givetvis på humöret. Känner mig trött och sliten ofta på jobbet - som iofs är ett kontorsjobb men jag far runt i huset mycket på möten osv.

    Känner mig förvirrad o skeptisk till hur jag gör för att sikta på en sjukskrivning längre fram om det inte blir bättre. Min BM känns inte som den mest förstående - hon kommer troligen erbjuda mig lite övnignar som man kan göra hemma eller nåt. har jag redan prövat för foglossningarna, men det är knepgt att göra när man får sammandragningar av minsta lilla....Känns så himla jobbigt å tänka att man ska ha så här ont och vara så grinig o trött hela vägen fram och inte ha ork att ladda upp ordentligt. Dessutom ska vi flytta i december och det är lite att stå i med det...Blir så ledsen när man hör vänner som inte fått godkänt från FK och inga pengar osv. Kan även bli arg när jag tänker på att jag jobbat sedan 1991, adlrig varit sjukskriven eller arbetslös och när man i 2 månader av sitt liv behöver lite stöd så ska det vara en kamp....nu målar jag fan på väggen känner jag, men känner mig orolig inför detta.

    Någon annan med krämpor som kan berätta hur ni gjort osv. 
    Kitty

  • Kitty baby

    28+5 vecka 29

    Hej hej,
    visade sig att mina sammandragningar o kramper troligen berodde på en UVI som jag gått med ett tag...fick penicillin som ska käkas i 10 dagar. Är inne på dag 3 men har ff rätt så ont. Inte direkt en rolig helg...Ska till läkaren på tisdag och diskutera hur jag mår i övrigt...börjar tycka att det är rejält slitigt att jobba 100%. Men kanske känns det bättre när jag blir av med min UVI för det tar jäkligt mycket energi att ha ont hela tiden (å snacka om att gå på toaletten mycket, jösses - inte en blund på 2 nätter)

    Har iaf beställt en vagn äntligen!! Kors i taket! Det blev till slut en Bugaboo och det ska bli superkul att hämta den imorgon :D Min syrra har pratat sig varm om den så till slut blev det en sån, mest för att den är så lätt och vi behvöer släpa den upp för en brant trappa från gatan för att komma till vårt hus.

    Idag kände jag lillans hand eller fot ordentligt på magen, det var coolt på ett lite läskigt sätt, typ alien ha ha ha.

    Hoppas ni alla mår bra!
    Kram Kitty

  • Kitty baby
    Karin32 skrev 2009-11-16 16:11:20 följande:
    Börjar också fundera på Bugaboo för den verkar ju väldigt smidig.Så svårt att veta vilken vagn man ska välja....
    Nu har vi fått vagnen, snacka om att man kände sig korkard när man skulle sätta ihop den ha ha ha....lite som en sketch när man försöker få upp en solstol {#lang_emotions_laughing}
    Det är jättefin och supersmidig och lätt som ju var en av de stora anledningarna till att vi köpte den. Jag var oxå väldigt inne på en Teutonia Cosmo som jag tycker  verkar vara superbra - den är dessutom väldigt nätt om man som vi har superliten hiss. Brio Go har jag vänner som har som är jättenöjda - så det känns mest som tycke och smak till slut. Hoppas du hittar din vagn!
  • Kitty baby

    Kuddigt:
    så du har oxå brottats med UVI - inte roligt. Jag mår inte nämnvärt bättre..tycker dessutom jag mår pyton av penicillinet - får små febertoppar ibland efter jag tagit dom och magen är sådär. Ska till läkaren idag och jag misstänker att det kommer mest att handla om att jag ska vänta ut hela antibiotika-kuren för att se om jag mår bättre. Har ff rejält ont över blygdbenet och tuffa sammandragningar vid minsta ansträngning.

    Känner precis som du att jag INTE VILL och orkar inte jobba 100% hela vägen fram. Just nu känner jag mig otroligt 'dåligt' förberedd och orkeslös...när jag kommer hem från jobbet är jag knappt talför och bara ligger som en zombie så det där med att boa, läsa, yoga, andas, träna mm det finns det liksom ingen plats för och det känns väldigt tråkigt/ledsamt - kanske bara är gravid en gång i livet och så är det mest en kamp för att överleva. Inte så mycket njuta som jag hade önskat..... 

    Har oxå kontorsjobb men vafan - för mig är liksom bensinen slut när jag tagit mig dit nedför/uppför trappor och promenad till pendeltåget osv. När jag är framme på jobbet så är jag helt slut...mitt jobb är dessutom jäkligt stressigt (var sjukskriven förra året pga stress) så det känns i hela mig att det inte är bra att vara där.

    Får se hur det går hos läkaren senare idag....

    Sorry att jag är lite gnällig idag....
    Kitty

  • Kitty baby

    v. 30+0, v 31

    Hej tjejer!

    Första veckan med halvtids sjukskrivning - jösses vilken skillnad i hur jag mår, har inte lika ont och sammandragningarna har minskat. Så himla skönt att ha lite tid varje dag att vila och ta igen sig!

    Karin: vill bara tipsa om att vi beställde vår bugaboo efter tips från vänner via nätet. Gick hur smidigt som helst, vi fick vagnen efter 5 dagar! Inte så jättestor prisskillnad men ca 1500 kr billigare tror jag det blev...
    http://www.babytrader.eu/shop/

    Kram till er!

Svar på tråden Vi gravida från april/maj-tråden (IVF) del 2.