Inlägg från: linda1985 |Visa alla inlägg
  • linda1985

Varför har ni fått prematurbarn?

min första son gick jag tiden ut men trors havandeskapsförgiftning.

min andra son kom i vecka 36 pga värkar, låg inne till och från sedan vecka 30 då värkarna startade.

min dotter jag har i magen nu kommer troligen enligt läkaren inte gå till vecka 36, utan någonstans mellan 28-35. detta pga föreliggande moderkaka som vuxit fast.

har oxå läst att det kan vara ärftligt, dock itne i mitt fall.

• linda1985
    Linda Famillia skrev 2009-09-05 14:55:25 följande:
    tack för era svar... vet inte vad det är men har börjat fått mensvärk då o då hela tiden, inte sammandragningar..
    har likadant ja me, o t mig säger dom att det kan kännas så när det drar i ligamenten när livmodern växer. men e du orolig tycker ja du ska prata me någon, inte bra att gå runt o stressa upp sig heller.
    ring din BM eller 1177 dom kan nog ge dig lite svar på dina frågor =)
  • linda1985
    Linda Famillia skrev 2009-09-05 15:04:03 följande:
    jag har ringt o dom kopplade mig till FL men där sa dom bara det standardsvaret, ta alvedon o ett bad, blir det värre ring igen.. :)
    men har du bara mensvärk eller är det något mer som känns?  man brukar ju som mamma kunna känna om något är fel.

ja vill inte skrämma dig nu men ja kände oxå mensvärk o lite små sd i vecka 30 me min son, kom efter lite om o men o tjat från min sida in på FL på kontroll där det visade sig att jag hade regelbundetvärkarbete o belv inlagd lite över en vecka me dropp för att stanna av allt.

så lita på din kropp o instinkt, bättre o kolla en gång för mycket än inte alls.
  • linda1985
    Linda Famillia skrev 2009-09-05 16:51:03 följande:
    jag kan inte riktigt förklara hur det känns... det blir som mensvärk, inte molvärk som strålar från/till nedre delen av ryggen o framåt magen o neråt *****.. sen försvinner det bara som att det aldrig har hänt.
    aha, då e det nog troligen bara växtvärk. men ändå svårt att säga, det behöver ju inte stråla hit o dot för att det ska vara förvärkar, latensfasen kan ju bete sig så oxå.

men vanligast så här tidigt är ju växtvärk o att det drar i ligamenten. borde släppa med lite panodil o vila. kan ju oxå vara en infektion av något slag. men som sagt svårt att säga om man inte blir undersökt.

ja tycker som sagt att du ska lite o lyssna på din kropp.
Svar på tråden Varför har ni fått prematurbarn?