Jag började läsa på komvux på heltid på distans när sonen var 1 år, och blev klar nu i juni då sonen var 2,5. Det var skitjobbigt, periodvis var jag så trött att jag spydde på kvällarna (bokstavligt talat), jag hade aldrig tid att t.ex. titta på tv eller att umgås med vänner, på helgerna kunde jag inte hitta på saker med min sambo och sonen eftersom jag var tvungen att plugga, osv. Men då gick jag natur och var tvungen att ha högsta betyg i allt, hade det räckt med G hade det så klart varit mycket enklare. Och trots att det var jobbigt så är jag jätteglad att jag har gjort så här, eftersom jag har kunnat vara hemma med sonen så länge 
Min hjärna har inte funkat alls på kvällarna, så jag har i stället gått upp tidigt på morgonen och läst, och sedan lagt mig samtidigt som sonen på kvällen, och så har jag läst 12 timmar om dagen på helgerna. När sonen blev lite äldre (runt 2) så kunde jag även läsa lite grann medan han var vaken (att t.ex. räkna matte och fysik fungerade jättebra då eftersom jag inte behövde sitta stilla och stirra i en bok utan kunde läsa uppgiften och sedan tänka och anteckna lite samtidigt som jag lekte med sonen).
Första året besökte jag skolan för att göra tentor och laborationer, men den sista terminen gjorde jag allt på distans.