Vilka graviditets symtom är vanligast INNAN BIM?
?????
?????
Vickelina, fick du din mens 'ndå vid bim eller uteblev den när du fick plusset?
Jag har exakt samma som du och är väldigt fundersam. Planerar inte barn men brukar alltid få väldigt ont i bröstvårtorna, stark mensvärk och pmsbesvär innan bim. Men den här gången ingenting. Tänkte inte på det först men sen när mensen inte dök upp den 25 aug så började jag bli misstänksam.
Mensen kom den 31 aug och varade i två dagar, tog alltså slut igårkväll. Hade rätt mycket. I vanliga fall varar den i ca 5 dagar.
Har inte tagit något test i och med att jag typ glömt bort att jag skulle ha mens eftersom den i vanliga fall brukar påminna mig med ont i brösten etc. Men kom in på andra funderingar nu...hmmm....undras om det kan vara graviditet. Kanske ska ta ett test..eftersom den tog slut så snabbt också....
Så...Vickelina och ni andra hade ni mens även om ni plussade och vilka mer hade INGA symtom alls innan plusset?
Hej hopp!
Innan BIM känner du förmodligen ingenting.
På mig:
mensvärk/molvärk precis som mensen som skulle komma
spända bröst som innan BIM
PMS
Finnar som innan BIM
svullen överallt och samla vätska som innan BIM
Visade sig till min förvåning att jag var gravid
Illamåendet på mig kom inte förrän v.8 ungefär. Men annars kändes det precis som innan mensen..
För mig var det total avsaknad av den vanliga PMSen med illamående, ömma bröst, lättirriterad, mensvärk osv. Kände zip n zero båda gångerna jag blivit gravid. Så jag har varit rätt säker innan jag testat eftersom det varit stor skillnad mot vanlig cykel.
mamma till 2 flickor, när jag läser symptomen som du beskriver, så stämmer det väldigt bra in på mig. Det ända jag inte har är halsbränna. Hoppas att vi båda plussar snart. När ska du testa? Kram
När jag blev gravid med min son så var det bara så att ca sex dagar efter han blivit till så visste jag bara.
Det började spänna i magen, jag fick en sådan enorm aptit. Dock uteblev de vanliga PMS symptomen. Jag testade samma morgon som det var BIM och det var positivt. men de riktiga symptomen kom efter utebliven mens, men då gick det fort, ömma bröst, illamående, trötthet osv.
Verkar som de flesta har mindre symtom då dom ÄR gravida än då när dom bara har pms besvär och tror dom är gravida