• musli

Kan Aurora hjälpa mig?

Jag fick en sfinkter ruptur med mitt första barn också, hennes huvud var också 38 cm men samtidigt var jag väldigt värksvag och trött så det blev sugklocka och en förlust av 2½ liter blod och jag blev sydd på operation. Fick 5 minuter med dottern och sen rusades jag iväg och återsåg min lilla familj igen 7 timmar senare...

Jag gick på Freja (Aurora) första gången och gör det även den här gången. Känns bra och jag ska in på tisdag för viktskattning och huvudmätning och förhoppningsvis igångsättning på onsdagen men det beror på huvudet i första hand känner jag. Vill helst inte snittas utan vill ha en bra förlossning den här gången och känna att min kropp jobbar som den ska och få njuta med familjen direkt efteråt.

Jag får superbra stöttning från min Freja-BM och kommer att träffa henne innan UL på tisdag.

Jag skriver ett förlossningsbrev som den här gången kommer att tas i beaktande och läsas noga av den som ska ha hand om mig.

Jag tror definitivt att Aurora kan hjälpa dig att få en bra förlossningsupplevelse hur det än blir i slutänden.
    Jag tror INTE att jag varit SÅ positivt inställd till ännu en förlossning om jag inte haft Aurora första gången och känt att det faktiskt gick bra fast det gick så illa!
    Be om Aurora-samtal och känn efter sen hur det känns. De är fantastiskt bra!
    Sen tycker jag att många utnyttjar Aurora bara för att få ett snitt, de är inte ens intresserade av att ens tänka sig en vaginal förlossning utan vill bara att Aurora ska hjälpa dem att få igenom ett snitt, och då talar jag om förstföderskor. Omföderskor med problematiska förlossningar bakom sig har jag full förståelse för att de kanske inte vill chansa en gång.

Sorry, det här blev långt men jag tycker du gör rätt som iaf vill försöka!

Hanna 050511 & lillebror bf 090919
  • musli
    Caeruleus skrev 2009-09-02 12:55:05 följande:
    Det känns som vi har haft det rätt lika. Syddes i över en timme efter min förlossning och blev erbjuden att göra det på operation. Avstod dock då jag inte vill bli sövd för jag har så dåliga erfarenheter av det sen tidigare. Och ville vara med familjen. När jag läser ditt svar blir jag ännu mer övertygad om att be om Aurora, tack!

Jag hoppas ju på att inte spricka den här gången, men om jag gör det så vet jag ju sen tidigare att det kan gå bra det också. Lycka till!
    Jag ska skriva lite på mitt förlossningsbrev nu så jag blir klar innan tisdag!
    Hanna 050511 & lillebror bf 090919
Svar på tråden Kan Aurora hjälpa mig?