Svårt att få till syskon andra tråden
Hej!
Vad är Pergo för något? Hormonstimulerande eller?
Tacksam för svar!
kram!
Hej!
Vad är Pergo för något? Hormonstimulerande eller?
Tacksam för svar!
kram!
Hej på er, är det nån som är online?
Såg att Meli skrev nåt om att det inte ska vara så långt mellan syskon som 4 år, men vet ni! jag läste av mycket intressant arktikel i Våra Barn ( en tidning man får på McDonalds) och 3-4 år är helt perfekt avstånd mellan barnen. Fast...då börjar det bli bråttom för oss...suck.
Jag som är ensambarn skiter i hur j*vla långt det blir mellan bara det BLIR!
just nu hoppas jag att jag INTE får mens..det är så komiskt men jag inbillar mig varje gång att jag har tecken på graviditet. typ ont i brösten etc. Det är så dumt att mens och graviditet har liknande symtom! Hoppet är det sista som överger människan...
Typiskt! med mensen alltså.
Man ska tänka på barnen som plantor som behöver lagom avstånd till nästa planta för att inte ta näring av varandra. Sen om det blir 10 år, ja då blir det så då...även om jag helst vill ha en bebis NU
jag försöker tänka att jag inte ska bli FÖR upptagen med att bara vilja ha ett sykon så man inte njuter av det barn man redan har..men det är speciellt jobbigt när mensen kommer..då vill man bara gråta
Meli
Det är så skönt att man känner att man inte är ensam.. för jag känner ibland som om vi vore de enda på jorden som inte får till det igen. Och eftersom vi redan har ett barn tänker inte folk på att det kanske inte går..
I min mammagrupp har nu en fått sitt andra och två är gravida! då känner man än mer stress...
Men precis som du säger, om vi nu har ett barn varför skulle det inte gå igen? ytterst ovanligt, våra kroppar behöver väl bara lite mer tid på sig eller nåt.. : - (
Kram!
Meli
Alla är gravida eller har fått två, tre, fyra ungar..suck. Två i min mammagrupp visste först i vecka 7 att de var gravida!!!!!!!!!! Herregud jag fattar inte. Jag börjar ju fundera direkt efter ägglossning om det blev eller inte
En kompis till mig har svårt att bli gravid, till skillnad från hennes syster som har 3 barn. Hon hade sagt; "jag tror det finns nån typ av ägglossningstest, men jag vet inte hur de funkar"
!!! Snacka om olika referensramar!!
Min kille är 2.5 år. Han heter Carl. Blir det kalas imorgon då? eller till helgen? Vad heter han?
kram
Meli
Roligt med kalas! Fast mycket att fixa och ordna. Såg att du had ett eget ftg, vad häftigt! Jag är värdelös på att pyssla dock..inget tålamod, men jag beundrar människor som är kreativa. Fick när jag fyllde år ett jättefint armbadn med örhängen som en vännina gjort!
kram
Meli
Du frågade hur länge vi försäkt och det är nog 1 år och 8 månader nu. Tur att vi började så snabbt efter första barnet eftersom det inte vill sig. Jag går nub på zonterapi och hoppas på att det ska hjälpa mig.
Någon som provat det?
Man har ju inget att förlora direkt på att prova ALLT :o)
Hej på er
Idag är det en skitdag för mig. Fick mensen imorse...bläääää. Känner mig jätteledsen.
kram
anette79
Här försöker vi alla få till ett syskon till våra små guldklimpar. Själva har vi försökt i 1 år och 8 mån..fick mensen idag trots att jag tänkte att NU, Nu gick det. Men icke..blääää
kramkram