• ricken

var erat andra barn mycket större än erat första??

mitt första barn gick över tiden 15 dagar. han vägde 5036 gr. tuff förlossning..blev igångsatt blev klippt och sydd . upppsprättad igen och sydd ytterligare en gång.det tog ca12 timmar och jag förlorade massor av blod.
    jag var rejält uppskrämmd när jag ett par år senare blev gravid igen.
    gick på aurora samtal. men tyckte det var bara jobbigt. hur mycket man än pratade om det så har man fortfarande den där tickande bomben i magen.

den andra förlossningen.vattnet gick 9 dagar före beräknat datum.verkarna kom aldrig, efter tre dagars väntan och undersökningar.blev jag igångsatt med hlälp av dropp.
    tre timmar senare av ganska intensiva verkar och fyra kryst verkar. hade jag min lilla flicka i famnen. jag var inte klippt, inte sydd. hon vägde3450gr.
    all oro för ingenting. den andra gången försökte jag koppla av och tänka på annat mellan verkarna. ialla fall till en början löste jag och min sambo korsord..det kanske hjälpte?
    jag hade gått upp mycket mindere i vikt andra gången. det hjälpte säkert.
    och jag gick inte över tiden. det var nog oxå bra.

nu blir det snart trejegången. är gravid i sjunde månaden. inte särskillt orolig. det hjälper inte att oroa sig. bomben tickar på. och det återstår bara att se hur det blir den här gången och försöka koppla av medans man väntar.....

Svar på tråden var erat andra barn mycket större än erat första??