Molle72 skrev 2009-10-16 23:26:08 följande:
Grådis: men gud vad gjorde de med egentligen låter ju inte klokt. Hon har precis fått en ny psykolog nu, hon hade ju en i 7 år men hon slutade såklart, sen fick hon en ny men där stämde inte peronkemin riktigt så Rebecca tyckte inte att hon inte behövde någon sen. Så hon var utan i ca ett år och nu har hon fått en som hon gillar igen. De har träffats tre gånger nu. Hon tycker väl egentligen att det anpassade schema är bra men det bara knyter sig och det funkar bara inte. Hon kan ju inte sätta fingret på vad det exakt är
heller.Vi är på skolmöten ca var tredje månad men de är så korkade vi har blivit anmälda till soc två gånger av den förra rektorn pga att hon anser att det har varit skolk, soc fattar inte vad vi gör där överhuvudtaget. Hon går i skola i annan stadsdel så hon tycker att hon ska byta skola så vår stadsdel kan börja ta sitt ansvar. Men ska man då flytta på henne när hon mår dåligt. Nej. Och detta sitter Rebecca och hör när hon säger. Helt sjukt andra gången sa jag till henn vad tror du de kan göra och vad är det du vill. Då tror hon att hon ska få en kontakperson som kommer hem till oss och hämtar henne tar henne till skolan och följer henne hem. Jag bara men hallå tror du verkligen på att det finns såna resuser vakna upp. Det ända ni gör är att göra så att vi får gå på ännu ett möte tack. Vi har liksom tillräckligt Psykolog, stomisköterska, läkare på två håll och vad det nu är. Tur att man är arbetslös så man hinner med.Rebecca väger ca 40 kg nu och är 156 cm och hon är 16 år.Oj nu blev det långt igen. Förlåt.
Fy f-n vad förbannad jag blir!!!!!!!!!
Jag har en kompis där hennes dotter blivit så där illa behandlad. Den tjejen har svåra födoämnesallergier som skolan VÄGRAT ta hänsyn till. Hellre ambulansfärder typ.
Nu är tjejen 19år, har inga grundskolebetyg och har inte kunnat vara i skolan -trots skolplikt. Mamman har fått stå för hennes skolmat ur egen ficka, trots att det handlar om vanliga allergier och skolan vägrade laga allergianpassad mat. Lärare ställde in jordnötsskålar i klassrummen etc.
Först nu, 19år gammal, kan hon gå i en skola. Hon har kommit in på frikvot då hon står utan gymnasiebetyg.
Jag blir så ruskigt förbannad när skolan behandlar barn/ungdomar på så sätt bara för att de inte passar in i mallen och råkar ha nån form av sjukdom/funktionshinder.
Vore jag du, skulle jag anmäla skolans anmälan. Det minsta din dotter har gjort är att skolka! Därimot skulle hon ha en stor hedersmedalj i guld för hur hon har kämpat!