Inlägg från: Starkast |Visa alla inlägg
  • Starkast

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

070706 skrev 2009-10-13 20:12:20 följande:
    Jo det är ju mer än man tror som ska stämma. Men det tar ju sig? Men sen får jag missfall :(. Också upptäckte dom på gyn att jag inte hade äl var gång. Hoppas att det tar sig för er! Och att det sker snart!Okej, får man fråga hur dina symtom är? Eftersom de inte riktigt vet ifall det är crohns eller uc som jag har. själv tror jag att tjocktarmen är drabbad och delar av tunntarmen. För blodet som kommer är både färskt och i rinnande form, och klumo aktigt, som om det levrat sig. Om du förstår hur jag menar :P
    Läste någonstans att genomsnittskvinnan har ca 8ägglossningar/år i "sina bästa år". Vet inte om det stämmer eller inte då jag inte minns vart jag läste. Kan ha varit aftonbladet eller annan icke fullt så pålitlig källa.
    Kan inte göra annat än att önska dig stort lycka till! Och om det blir op. som hjälper dig kommer din kropp må bättre och då tror jag det kommer fungera bättre.
  • Starkast
    Vickan skrev 2009-10-14 08:32:39 följande:
    Daniella klagar över att hon har ont i mellan brösten kan tänka mig att det är magmunnen som spökar på henne.. Är det någon här som har problem med?Hon säger att det gör ont men det är ju inte lätt att beskriva känslan eller om hon överhuvudtaget har ont. Hon är 8 år och har svårt att uttrycka sig därför tänkte jag kolla här.. Kan det vara magsyra som läcker??
    Hon kan även ha sträckt sig. Det finns ju en del muskler där inne. Hoppas iallafall på det då hon redan har nog stackars tjej.
  • Starkast
    Pingu2009 skrev 2009-10-14 14:04:50 följande:
    Kikar in... Fd TrasigMage här...ska in på koloskopi imorgon, efter 10 års tjat så får jag äntligen sövning!Hur är det med er alla?? Innan hade vi kontakt här nästan varje dag men hinns ju inte riktigt med, det sitter en snart 6 månaders kille å gnager på mina fingrar :D Å dessutom mådde jag ju bättre under grav. så det var min lösning, istället för kommande stomiop.kram till alla!
    Roligt att se dig
    KRAM!
  • Starkast
    070706 skrev 2009-10-14 22:07:01 följande:
    Usch, verkligen ingen bra dag idag. Förutom att jag fick ett Mvg på första uppdraget i samhäll B, Men annars har jag inte fått något gjort. Har sovit hela dagen. Och har nu magkramp och dåligtsamvete för att dagens studier blivit lidande. Hoppas tiden för undersökningen kommer snart! :(
    Grattis till betyget!!!!!!!!
    Du kommer kunna hämta ikapp studierna Se bara vilket btyg du fått trots hur du har mått sista tiden! Du är en fighter!
    Se det tvärtom - vad hade hänt med studierna om du INTE tagit en pausdag? Då blir det halvdana studier i många dagar istället, vilket inte gynnar i slutänden.
  • Starkast

Fru U skrev 2009-10-14 22:25:43 följande:

Jag är rätt trött på sjukvården just idag. Jag ringde endoskopienheten igen och jo då jag är priopatient men hon har just nu åtta priopatienter. Jag har väntat sen i januari *suck*Jag har försökt få tag på bäckenbottencentrum för den andra remissen (skickad i mars) men de har telefontid en halvtimme två gånger i veckan. Ultraljudet (remisen skickad i början på augusti) ingen aning om vad som händer därNy telefontid till dr bokad då han glömde att han lovat skicka remiss för att kolla vad jag är allergisk/överkänslig emot så jag kan börja äta o dricka (är trött på att enbart dricka cola o vatten)Fick i alla fall ringt smärtenheten. Vet inte hur jag ska tackla nedtrappningen när jag inte får hjälp mot det som eg är fel o som ger mig smärta (jag har ju lika ont som när jag började på smärtenheten)Läser alla era inlägg o tänker på er men orkar inte kommentera enskilt
    JANUARI!!!
    Lös nu genast ut vårdgarantin! Om inte annat kan det sätta fart på dem att kalla dig snabbt för att slippa kostnaden.
    Slarvdr!
  • Starkast

Nindë Amandil skrev 2009-10-16 07:32:17 följande:

Förvånad att ingen frågat hur det gått för mig men IFALL någon skulle bry sig kommer det en uppdatering.Operationen gick bra.. rätt smärtfri redan. men resultatet är väl ingen hit än så länge. Nog för att man kan behöva toalett ganska mycket i början men kan säga som så, varit på toaletten minst 30 ggr under min vakna tid & under mina sovtimmar har det bara runnit på. & så mår jag som ett svin. Just nu känns det inte som en bra ide..alls.
    Vad bra att op. gott bra Det blir nog lättare snart.

Det handlar inte om att ingen bryr sig, utan man väntar ju på en uppdatering.
    Man frågar extra om en person man har mer kontakt med
  • Starkast

Fru U skrev 2009-10-16 11:05:43 följande:

Ninde, jag har helt missat att du gjort din om-operation. Jag tror att det är väldigt jobbigt i början (precis som det var med stomin)Hur många dagar sen är det?Själv fick jag efter två veckors intensivt ringande äntligen tag på kirurgens bäckenbottencentrum. Jag skulle blivit kallade i juni (om man ser till vårdgarantin), i maj talade de om för ledningen att de inte klarar av att ta emot patienterna inom en rimlig tid och vad gjorde de? Jo, de tog ännu mer pengar från deras budget istället för att ge dem mer så att de kan uppfylla vårdgarantinNåja, hon skrev ner en massa om mina besvär och skulle prata med den läkare jag träffat tidigare (visserligen två, tre år sen men jag litar fullständigt på honom och det är få läkare jag tillåter röra min kropp numera så jag vill verkligen få komma till honom). Hon skulle göra vad hon kunde för att jag ska få komma dit, eg vill de nog hävda att jag ska ta det på KK och aldrig i livet att de får göra ett ultraljud med stav i min rumpa! (de har skadat mig nock!)
    Skönt att du äntligen fått tag på dom! Stå på dig ang. denna dr. Du har varit med om nog och det är det minsta de kan göra för dig!
    Menar du att de kör in UL-staven i häcken ! Den är ju stor!
  • Starkast

Fru U skrev 2009-10-16 12:06:20 följande:

Jupp, det är precis vad jag menar. Förra gången var det under narkos (men öm vart jag efteråt) men jag litar på den doktorn jag har träffat där innan så om han gör det så är det okej utan narkos. Jag är hundra procent säker på att han slutar om jag säger att det blir för mycket (många läkare kör på ändå typ med inställningen "har vi kommit så här långt kan vi lika gärna fortsätta o det tar bara en minut till" och de läkarna har gett mig läkarskräck)
    Japp. Såna läkare finns. För min del kan INGEN få mig till att göra cystoskopi igen - inte ens under narkos. Det kommer aldrig att ske.
  • Starkast

Fru U skrev 2009-10-16 12:21:30 följande:

Vad är cytoskopi?(trilla nästan ur sängen vid tanken på att jag kan ha missat en undersökning, sjukt va *asg*)
    Det är undersökning av urinblåsan
  • Starkast
    Molle72 skrev 2009-10-16 23:26:08 följande:
    Grådis: men gud vad gjorde de med egentligen låter ju inte klokt. Hon har precis fått en ny psykolog nu, hon hade ju en i 7 år men hon slutade såklart, sen fick hon en ny men där stämde inte peronkemin riktigt så Rebecca tyckte inte att hon inte behövde någon sen. Så hon var utan i ca ett år och nu har hon fått en som hon gillar igen. De har träffats tre gånger nu. Hon tycker väl egentligen att det anpassade schema är bra men det bara knyter sig och det funkar bara inte. Hon kan ju inte sätta fingret på vad det exakt är heller.Vi är på skolmöten ca var tredje månad men de är så korkade vi har blivit anmälda till soc två gånger av den förra rektorn pga att hon anser att det har varit skolk, soc fattar inte vad vi gör där överhuvudtaget. Hon går i skola i annan stadsdel så hon tycker att hon ska byta skola så vår stadsdel kan börja ta sitt ansvar. Men ska man då flytta på henne när hon mår dåligt. Nej. Och detta sitter Rebecca och hör när hon säger. Helt sjukt andra gången sa jag till henn vad tror du de kan göra och vad är det du vill. Då tror hon att hon ska få en kontakperson som kommer hem till oss och hämtar henne tar henne till skolan och följer henne hem. Jag bara men hallå tror du verkligen på att det finns såna resuser vakna upp. Det ända ni gör är att göra så att vi får gå på ännu ett möte tack. Vi har liksom tillräckligt Psykolog, stomisköterska, läkare på två håll och vad det nu är. Tur att man är arbetslös så man hinner med.Rebecca väger ca 40 kg nu och är 156 cm och hon är 16 år.Oj nu blev det långt igen. Förlåt.
    Fy f-n vad förbannad jag blir!!!!!!!!!
    Jag har en kompis där hennes dotter blivit så där illa behandlad. Den tjejen har svåra födoämnesallergier som skolan VÄGRAT ta hänsyn till. Hellre ambulansfärder typ.
    Nu är tjejen 19år, har inga grundskolebetyg och har inte kunnat vara i skolan -trots skolplikt. Mamman har fått stå för hennes skolmat ur egen ficka, trots att det handlar om vanliga allergier och skolan vägrade laga allergianpassad mat. Lärare ställde in jordnötsskålar i klassrummen etc.

Först nu, 19år gammal, kan hon gå i en skola. Hon har kommit in på frikvot då hon står utan gymnasiebetyg.
    Jag blir så ruskigt förbannad när skolan behandlar barn/ungdomar på så sätt bara för att de inte passar in i mallen och råkar ha nån form av sjukdom/funktionshinder.
    Vore jag du, skulle jag anmäla skolans anmälan. Det minsta din dotter har gjort är att skolka! Därimot skulle hon ha en stor hedersmedalj i guld för hur hon har kämpat!
Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16