Inlägg från: Starkast |Visa alla inlägg
  • Starkast

V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16

dalkulla26 skrev 2009-09-04 19:31:34 följande:
    hejusch vad orolig jag är för snorksork...Nu har jag en fråga till er här.. är det någon som har eller behandlats nu med Humira sprutor? Efter långa diskussioner har jag gett med mig ch gått med på humira beh. då det förhoppningsvis ska hjälpa mig att bli riktigt frisk. Imurel har inte gett önskad effek trots maxdos.. vid försök att öka så vart det för mycket ändringar i blodbilden. Så nu vill jag ha information om humira...kram på er alla
    Hoppas att du blir väldigt mycket bättre nu. Det blir ju väldigt många när man hör om det.
  • Starkast
    Grannen skrev 2009-09-05 07:05:53 följande:
    HejSkriver från Sahlgrenska. Ja de har dator här denna gången! Nya lokaler som är så fina.Har gjort leverbiopsi, lika jävla jobbigt som vanligt när man är rädd för nålar. Under UL såg de att flödet av blod i levern var bra.Skönt!Nu väntar vi på svaret från biopsin, förmodligen svar i em!Så sjukt konstigt att vara här, det går liksom för fort. Har ju jobbat och grejat och sedan tjoff så är man sjuk igen utan att ens veta om det!Har varit trött, det kan jag inte förneka men jag trodde att det var för att jag jobbade igen. Lite svårt för att äta, men ni vet hur man är...det är nog bara tillfälligt. Att levern skulle vara kass hade jag inte ens i tankarna.Det har ju bara varit tarm, tarm, tarm det sista så dt är klart att levern blev sur och ville vara med i matschen med, den bortskämda skiten.Och jag som skulle gå på stor fest idag, STOOORRR fest. Skitans.Jag längtar hem, jag längtar efter min dotter, vill ligga och snosa på henne när hon är nyvaken och varm.Tur iaf att de är så goa här, har aldrig varit med om ngt liknande. Det sitter liksom i väggarna här att alla är så bra.Kram på er och var rädda om er.
    Skönt att höra att du ändå mår hyfsat bra under omständigheterna.

Förstår dig, det har ju bara varit tarmen nu och då blir det så konstigt när det är något helt annat - som har fungerat.
  • Starkast

Nindë Amandil skrev 2009-09-05 16:04:44 följande:

Hej hej!Måste fråga er här inne om vårdgaranti.Skickade in mina papper med svar om att jag accepterar vård på annan ort ifall det skulle bli så. Har gått snart 1½ månad & har inte hört någonting.Hur vet jag att de fått mina papper? För de stod att hör de ingenting så tar det bort mig från väntelistan. Tänk om den inte kommit fram å det är så att jag blivit avskriven?För man borde väl få något form av svar... eller? Men shit. Tänk om jag inte får min operation? Livrädd att de skrivit av mig från listan.
    Du får ju ringa och kolla.
  • Starkast

Hälsning från Snorksork.

En måttlig avstötning
    Hon har inte hunnit träffa någon dr. att prata med ännu, så vet inte så mycket men har fått 1000mg kortison och mår därefter.

Stor kram till dig Snorksork!!!
    Tänker på dig hela tiden!!

• Starkast
    Nallatalla skrev 2009-09-08 19:02:00 följande:
    Det är aldrig kul att vara sjuk och inte bli tagen på allvar. En annan sprang på toa runt 25 ggr/dag när det var illa...dalkulla,det är trist när reservoaren krånglar,den är ju inte ens påkopplad ännu...Har märkt en aning förbättring med medicinerna men det måste gå fler dagar innan fullt resultat visar sig.Usch, att du inte får må bra! Kram/ nalla
    Du måste fundera ordentligt på vad som är värt vad och mest/minst för dig och det liv du vill leva.
  • Starkast

Bc:
    Det kommer gå jättebra. Det man får tänka på är att de allra flesta knölar är snälla. Men det är viktigt att kolla upp dem, särskillt för dig.
    Man kan inte alltid lita på magkänslan...... Men annars tror jag som du, är man inte hypokondrisk känner man det på sig.
    Kram och lycka till!

• Starkast
    Lottalök skrev 2009-09-12 20:23:37 följande:
    Maddisen80: Tack.Tänkte på en annan sak som jag nu kommit på när jag försökt hitta fakt om skonkost. Enl. läkaren så ska jag stå på skonkost i minst 6 mån. Borde inte jag då få remiss till en dietist? Tycker det här är svårt hur ska jag kunna veta om detta funkar och hjälper om jag inte vet att jag äter rätt?
    Absolut!
    Kan ju även hända du behöver tillskott av näringsdrycker.
  • Starkast

BC:
    Lika snyggt som vanligt
    Det är roligt när man träffar nya vänner. Jag har en tjej jag lärt känna från ett annat forum som vi träffar ibland. Minns första gången som igår. Fast man aldrig träffats kände man varandra så väl att det nästan var läskigt

Nej. Det fungerar inte att måla fan på väggen. Den enda som mår dåligt är man själv.
    Jag har kommit i ett "tvärtom läge". Ignorerar det som är och framhäver det bra. Vilket kanske inte heller är superbra. Men så länge det bara är jobbigt för mig och inte på något sätt farligt kommer väl de sakerna fram den dag man är redo ändå

Hur mår du och familjen annars?
    *tänker på dig/er*
    KRAM!

• Starkast

Nindë Amandil skrev 2009-09-13 16:01:19 följande:

hellu tarmisar. känner mig jättedålig som inte är inne här oftare å bara droppar in ibland när jag har frågor men..jag har en fråga som egentligen inte har med detta å göra antagligen, men jag har ju stomi & vill börja simma. saknar det något otroligt. men jag trivs verkligen inte i baddräkt. finns det något annat alt till baddräkt? bikini visar ju så mycket, vill inte äckla folk liksom. eller kan jag ha bikini & bada med typ... gördel eller så? då döljer den ju påsen i alla fall?
    Jag har haft bikini på stranden varje gång i sommras. När jag blir av med CVKn kommer jag även ha det i badhuset.
    Faktum är att det inte syns så väl som man tror. Jag trodde blickarna skulle bli många. På hela sommaren är det endast 2st jag sett som snabbt har tittat till. Ett barn och en vuxen.
    Jag tror att de flesta föreställer sig stomi som så äckligt. Påsarna ser inte ett dugg äckliga ut så väldigt många fattar nog inte ens vad det är.

Sen ska du försöka att inte se den som äcklig. Den är ju faktigt inte ett dugg äckligare än hålet mellan skinkorna En sak vore om det var genomskinliga påsar - vilket det inte är.

Sen vet jag att det finns andra sorts påsar. När man lärt känna sin stomi och vet hur långt efter matintaget det kommer ut, kan man strunta i att äta efter den tiden och sätta på en liten, liten påse som inte är större än att den döljer stomin - ingen påse som hänger ner med andra ord.
  • Starkast

Nindë Amandil skrev 2009-09-13 16:01:19 följande:

hellu tarmisar. känner mig jättedålig som inte är inne här oftare å bara droppar in ibland när jag har frågor men..jag har en fråga som egentligen inte har med detta å göra antagligen, men jag har ju stomi & vill börja simma. saknar det något otroligt. men jag trivs verkligen inte i baddräkt. finns det något annat alt till baddräkt? bikini visar ju så mycket, vill inte äckla folk liksom. eller kan jag ha bikini & bada med typ... gördel eller så? då döljer den ju påsen i alla fall?
    OCH:
    Skulle någon tycka det var äckligt etc. = deras problem! Bara att ge blanka f-n i!

Sen kan du kolla på badhuset om det finns någon separat dusch, typ handikappdusch eller nåt du kan få använda.
Svar på tråden V.V.S-tråden-Våga Vägra Skov! Tråd nummer 16